Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3330203
Siberienne schreef:Ik bak tegenwoordig vooral cakes zonder gewone suiker en met allerhande alternatieve meeldinge

Deze bv, erg lekker en toch zeggen ze dat ‘t gezond is ;)
http://www.eetclean.nl/cake-met-kokosme ... r-suzanne/

Maar zal nu stoppen met dit topic vervullen. Ik maak nog steeds trouw iedere avond een juice voor de volgende ochtend, laatst tussen de middag ipv salade ook een juice gemaakt, ik vind een aantal recepten toch wel erg lekker.
Nou ziet er idd. Best goed uit. Ligt er natuurlijk ook nog aan hoeveel je er dan van eet :biggrin2:

Had vandaag een sapje in de middag willen maken, is er niet van gekomen...
Nu zelfs na avondeten blijf ik honger hebben >:(
Door src_esther
#3330205
Siberienne schreef:Ik bak tegenwoordig vooral cakes zonder gewone suiker en met allerhande alternatieve meeldinge

Deze bv, erg lekker en toch zeggen ze dat ‘t gezond is ;)
http://www.eetclean.nl/cake-met-kokosme ... r-suzanne/

Maar zal nu stoppen met dit topic vervullen. Ik maak nog steeds trouw iedere avond een juice voor de volgende ochtend, laatst tussen de middag ipv salade ook een juice gemaakt, ik vind een aantal recepten toch wel erg lekker.
Recept opgeslagen. Nou vind ik frambozen uit de winkel veel te duur en niet lekker, maar gelukkig heb ik zelf frambozenstruiken staan, dus als die volhangen, weet ik wat ik o.a. met het te overschot kan gaan doen. Dank!
Door Siberienne
#3330213
src_esther schreef:Recept opgeslagen. Nou vind ik frambozen uit de winkel veel te duur en niet lekker, maar gelukkig heb ik zelf frambozenstruiken staan, dus als die volhangen, weet ik wat ik o.a. met het te overschot kan gaan doen. Dank!

Ik heb deze ook met blauwe bessen gemaakt, gaat ook prima. Hmmmmm een overschot frambozen, bestaat dat? Ik vind die dingen zo lekker ...
Door src_esther
#3330215
Siberienne schreef:Ik heb deze ook met blauwe bessen gemaakt, gaat ook prima. Hmmmmm een overschot frambozen, bestaat dat? Ik vind die dingen zo lekker ...
Ja, een overschot aan frambozen, als je maar genoeg struiken hebt. ;) In de zomer en in de herfst kan ik oogsten, vooral in de herfst is het veel en lang, afgelopen jaar tot in november.
We hadden ook een overschot aan pruimen. Deel ging naar de buren, een deel naar een restaurant, een deel naar mijn werk en toen hadden we zelf nog veel te veel en het ontbrak ons aan genoeg tijd om het allemaal te rapen, plukken en verwerken. Om over de appelen nog maar te zwijgen. Allemaal geen probleem als je grote vriezers en een kelder hebt, maar die hebben we helaas (nog) niet. Nouja, de kelder is er wel, maar momenteel in erbarmelijke staat evenals ruimte voor vriezers.
Hopelijk over 1 tot 1,5 jaar als er geld overblijft na de restauratie... :angel2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3330226
Wij hebben ook frambozen ingevroren. Elke 2 dagen een halve kg, dat wordt na een week of 5 toch wat veel om te blijven opeten... :P Ookal waren de bakjes geregeld leeg voor ze binnen waren. De kindjes vinden ze buiten en recht van de struik natuurlijk een stuk lekkerder. :)

Das wel fijn om te hebben liggen in de vriezer. Altijd lekker.
Ik ben ook aardbeien aan het kweken in de hoop binnen een aantal jaar voldoende te hebben om te kunnen invriezen. Ik wil perce dat ras blijven behouden want het komt nog van mijn ma haar tuintje en ze zijn gewoon het lekkerst. :biggrin2: Dus maar wat geduld ipv nieuwe plantjes kopen.

Op de perzik- en appelboom wacht ik vol ongeduld tot die voor het eerst willen dragen. Misschien dit jaar, wie weet...

En ik wil ook nog blauwe bes planten. Hmmm... zo lekker!
Niets zo goed als fruit uit de tuin...
Door hannabelgje
#3330236
Mijn mango moest op dus vandaag de carribean protein super blend en de mango/ banana protein super blend op het programma.
Lekker hoor.
Voor tussendoor neem ik een komkommer mee met wat houmous.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3330247
wat ik wel onhandig vind he, is dat de drinkpakken geopend niet lang houdbaar zijn. Kokoswater bijvoorbeeld maar 2 dagen, dan gooi je snel veel weg, vind ik niet leuk.
en dan nog kokos, amandel en havermelk, denk dat ik snel zowat alles door amandelmelk vervang dan maar...Misschien wat kokosschaafsel voor de kokossmaak erdoorheen :biggrin2:
Door hannabelgje
#3330254
Het lukt me toch wel om ze langer te gebruiken hoor. Ik proef gewoon. Bij dat soort dingen proef je het wel als het niet meer goed is. Kokoswater heb ik nu ff niet meer. Ik gebruik nu ff alleen de haver, amandel en kokos/rijst.
Ik houd rekening met de recepten welke er als eerste op moet. Dan verander ik dat gewoon in het recept.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3330295
Ik gebruik overal amandelmelk voor. En maak nu mijn eigen recepten, ik ben het wel beu om steeds alles volgens recept in huis te hebben/halen. Dus ik doe maar een dotje ;D
Door Anne in Zweden
#3330301
O, ik doe ook langer dan twee dagen met geopende verpakkingen, hoor. Inderdaad even snuffelen, desnoods even een beetje in een glas schenken om te proeven, maar tot nu toe is alles ook makkelijk 5 dagen goed. Nou maak ik natuurlijk smoezies voor twee personen, dus tegenwoordig is het allemaal na max. 3 dagen wel op, maar toch. Ik heb een haveryoghurt van Oatly die al meer dan een maand open is, en die vertoont nog steeds geen vlokken/schimmels/embryo's in bonte kleuren. :biggrin2:

Vandaag de raspberry/cashew gemaakt. Blijft jammie allemaal!
Door hannabelgje
#3330302
Ik heb gewoon de basis dingen in huis. En daar fabriceer ik de blends omheen. Wekelijks koop ik dan melk, spinazie en bananen. De rest is diepvriesfruit wat ik gebruik en de pasta's heb ik nog voldoende.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3330303
eelke schreef:Ik gebruik overal amandelmelk voor. En maak nu mijn eigen recepten, ik ben het wel beu om steeds alles volgens recept in huis te hebben/halen. Dus ik doe maar een dotje ;D
en het smaakt ook allemaal ? :biggrin2:
Door hannabelgje
#3330449
Vandaag beetje gezondigd omdat mijn papa jarig is. Voor morgen staan er weer braaf 2 blendjes klaar. Eentje met banaan, gemengde bessen, mengmelk (restje havermelk met restje amandelmelk) en wat spinazie. De andere met banaan, kokos/rijstmelk, cacaopoeder en kokos/amandelpasta. Voor tussendoor neem ik een komkommer mee.
Ik moet wel zeggen dat ik met die blends (lees 2 bananen per dag) bijna geen last van mijn rug meer heb, bijna niet meer missrlijk ben, geen opgeblazen gevoel meer enz. Lekker hoor. En ik kan nog steeds makkelijker uit bed in de ochtend ondanks mijn korte nachtjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door