Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#332891
Vandaag hoorde ik dat iemand eksters vangt i.v.m. overlast. Hij draait ze ook de nek om dus.
Ik zag die eksters al in de kliko verdwijnen....zonde!!! Kan je dit voeren? Moet het eerst ingevroren worden? Ik heb echt geen idee...maar dacht gelijk dat is goedkoop barfen!! Niet dat ik ze zelf ga vangen natuurlijk maar als hij het vervelende werk doet, willen mijn honden ze wel oppeuzelen... ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#332892
Nou, ik zou ze sowieso invriezen ivm parasieten (wilde dieren kunnen vol zitten met enge beestjes). En ze worden niet voor consumptie gekeurd, zoals vlees dat je bij de slager koopt.
Door romila
#332898
Dat dacht ik ook ja!
Weet nog nie of ik ut aan 'm ga vragen hoor...
Maar ja wel lekker goedkoop hihi
Door Lizzy
#332917
Ik zou ze ook invriezen, maar ik zie verder geen reden waarom je ze niet zou kunnen voeren... Hoewel ik wel betwijfel of de honden ze zullen eten. Geen idee of de ekster een sterke smaak van vlees heeft, maar als dat wel het geval is, heb je best kans dat ze de ekster zullen weigeren. Ik zou wel zeker stellen dat hij ze niet vergiftigd heeft!! Overigens, mag dat zo maar, een beetje eksters de nek om gaan draaien? Vind het eigenlijk een beetje raar....
Door romila
#332933
Nou nee...dat mag niet nee...
Maar ze hebben er nogal overlast van in de zin dat de koolmeesjes/musjes niet de tijd krijgen om te leren vliegen ;D ;D ;D Hij vangt ze keurig netjes met een eksterkooi dus geen vergiftigingen hoor... Heb ook geen idee of ze het eten...
Door Martine2
#333079
Ik zou eens beginnen met één in te vriezen want ik denk dat ze eksters niet eten. Zover ik weet zijn eksters ook alles eters net als kraaien en kauwen. De laatste worden al moeilijk geapporteerd door heel veel honden, sommige weigeren zelfs. Mijn boerenverstand zegt dan dat eten een probleem gaat worden. Maar wieweet voelen jouw honden zich ondertussen echte barfers. Niet geschoten is altijd mis.

Ik weet wel dat heel veel duivenmelkers regelmatig duiven de nek omdraaien. Heb je die niet in de buurt? Voor mij geen optie omdat de veren er nog op zitten. Als ze dat leren kan ik het apporteer werk wel vergeten maar als dit voor jou geen probleem is zou ik hier eens aan denken.
Laatst gewijzigd door Martine2 op vr 10 jun 2005, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door romila
#333194
Ja das een beter plan wellicht! Duiven lijken mij ook lekkerder... Wist niet dat meeste honden eksters en kraaien nie willen apporteren. Weer wat geleerd. Ik zal ns rondvragen naar duivenmelkers. Bedankt voor het advies en de tip!
Door MarijeJoanne
#333674
Er zit nu ook zo'n zwarte vogel bij mij in de diepvries, maar volgens mij was dat een kraai.

Niet voor de hondjes, maar voor een bekende.
Als het land ingezaaid wordt, hangen de eerste tijd die beesten daar dus rond.
Ter afschrikking van andere vogels, dat die niet alle zaadjes eruit pikken enzo.

Ik denk dat eksters wel dezelfde werking zullen hebben, misschien moet je de eksternekomdraaier ;) dat als tip geven.
Door Nelly
#333732
Zwarte en bonte kraaien, roeken, kauwen, eksters en vlaamse gaaien horen allemaal tot een familie, de kraaiachtigen; het zijn allemaal alleseters, tot op zekere hoogte zelfs roofvogels in die zin dat ze idd. nesten van kleine zangvogeltjes plunderen. Overigens zijn ze tegenwoordig beschermd, dus mogen ze niet zomaar gevangen en/of gedood worden.
Zou het trouwens niet over m'n hart kunnen verkrijgen om zo'n vogel aan m'n honden te voeren. Heb eerder vaak tamme kraaien, kauwen en eksters gehad; je moest eens weten hoe intelligent ze zijn, ze kunnen zelfs leren praten! Nou ja, praten, ze imiteren de geluiden die ze horen. De laatste die ik had was Max, een zwarte kraai, hij kon voetballen, blafte als een hond en speelde met de honden; de katten waren als de dood voor hem :o Als ik ooit weer een jonge kraai of kraaiachtige vind, gaat-ie gelijk mee naar huis! :D
Door Lizzy
#333771
Mijn honden vinden duif werkelijk niet te eten! Ze weigeren dat pertinent. En veel honden moeten dat ook niet, duif....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#335050
Had hier laatst een ekster achter het huis die aan een bot van Joep zat te pikken. ::)
Door Nelly
#335281
Pauline schreef: Had hier laatst een ekster achter het huis die aan een bot van Joep zat te pikken. ::)
Helemaal niet vreemd hoor, kraaiachtigen, dus ook eksters eten letterlijk alles!
Door Mevroi Kruim
#335327
Klopt! Als ik mijn fiets bij de wei heb staan halen ze mijn fietstassen leeg om te kijken of er iets eetbaars in zit. Zelfs als ik de riemen gtoed dichtdoe kunnen ze er nog tussendoor. En ze smijten alles in het rond, paardenborstels, regenjack, singel .... stelletje apen >:( ;D
Door Nelly
#335331
Kruimel schreef: Klopt! Als ik mijn fiets bij de wei heb staan halen ze mijn fietstassen leeg om te kijken of er iets eetbaars in zit. Zelfs als ik de riemen gtoed dichtdoe kunnen ze er nog tussendoor. En ze smijten alles in het rond, paardenborstels, regenjack, singel .... stelletje apen >:( ;D
Leuk he, ben gek op die beesten ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#335334
Nelly schreef: Leuk he, ben gek op die beesten ;D ;D ;D
Ik ook ;D ;D ;D Brutaal dat ze zijn! Vooral de kraaien, die zitten gewoon in de wei, gaan geen mm voor je opzij, zetten nog een grote snavel tegen je op, tot wilde woede van de honden. Dat vinden ze trouwens ook een leuk spelletje, hondje pesten! Er net boven/voor blijven vliegen zodat hysterische hond krijsend achter ze aanholt ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 17 jun 2005, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door