Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door amber13
#332674
Waar kan ik probiotica kopen. Ik lees hier vanalles over en het lijkt me wel handig om uit voorzorg in huis te hebben. Nou ben ik al bij de Tuinen en nog wat andere drogisten geweest, maar elke keer als ik naar probiotica vraag, kijken ze me een beetje vreemd aan en word gezegt dat ze DAT niet hebben ??? ::) >:(
Moet ik misschien naar een merknaam vragen ofzo?
Door Lizzy
#332735
Ach ja, een beetje sukkels zijn het wel hoor... Bij de Tuinen verkopen ze namelijk zelfs probiotica van hun eigen merk! Alleen noemen ze het Acidophilus. En weten ze dus niet dat probiotica de verzamelnaam is voor goede bacterieen..... En dit geldt voor meer merken. Veel merken noemen dit spul dus acidophilus.
Door amber13
#332826
Oke, dank je, dan zal ik daar vandaag nog eens naar vragen, hopen dat ze nu niet weer zo dom kijken ::) ;D
Anders speur ik zelf de winkel wel af!
Moet die probiotica eigenlijk alleen geven als de honden al ergens last van hebben, of geven jullie het ook preventief. En kan het ook bijwerkingen hebben op Max z'n medicatie (epitard)?
Laatst gewijzigd door amber13 op do 09 jun 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#332830
amber13 schreef: Oke, dank je, dan zal ik daar vandaag nog eens naar vragen, hopen dat ze nu niet weer zo dom kijken ::) ;D
Anders speur ik zelf de winkel wel af!
Moet die probiotica eigenlijk alleen geven als de honden al ergens last van hebben, of geven jullie het ook preventief. En kan het ook bijwerkingen hebben op Max z'n medicatie (epitard)?
De Tuinen is tegenwoordig op 'klacht/probleem' in gericht. Ik vind het er niet handiger of beter op geworden.... Je moet dus bij de darm-dingen kijken.

Bij de Etos hebben ze trouwens ook probiotica/acidophilus en daar heet het ook iets van darm-balans (ofzo).

Bij mijn weten heeft probiotica absoluut geen invloed op andere medicijnen en kun je dit dus gewoon geven.

Ik geef probiotica aan mijn honden wanneer er virussen (darm) heersen. En wanneer ze aan de diarree zijn. En aangezien ze (afkloppen) nooit aan de diarree zijn, geef ik het ook wel gewoon 'af en toe'. Zelf neem ik het iedere dag. Ik zou niet weten wat ik zonder probiotica moest.... Ik heb spastische darmen. Of laten we zeggen, ik HAD spastische darmen. Het is dus heel toepasbaar. Bij honden met chronische darmproblemen, honden die een virus of bacteriele darminfectie hebben, honden die poep eten, honden waarbij je het immuunsysteem wel een boost wilt geven, etc.
Door amber2
#332983
De probiotica die ik gebruik is Floran Probioticum van Optimax, en dit is vrij goed verkrijgbaar (verkoopadressen staan op hun site).
Bevat die probiotica van de Tuinen dan alleen maar acidophilus of ook wel andere bacteriesoorten?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door