Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kluifje
#3327785
Hoi hoi ik wil een menu samenstellen voor mijn hond van 11 en vroeg me af of het zo goed is, alle tips zijn welkom of als je het zelf anders zou doen ?

Bandit bio vlees mix rund
Bandit bio lammix
bandit bio wildmix

darf bio kip
darf bio schaap

carnivoer paardmix
carnivoer eend mix

Ik wil dan 3 x per week bandit gaan voeren en 2 x per week carnivoer en 2 x darf
Maar mijn hond heeft nog nooit wild, lam , schaap of eend gehad dus vroeg me af of dit geen smaken zijn die ze bijna niet lusten ?
qua diersoorten afwisselen zit het tenminste wel goed zo lijkt me toch ?

ben benieuwd of jullie het ook zou zouden doen of misschien een smaak vervangen voor een andere?

Ook zag ik nog van bandit het bio barfpakket maar als je hond nog nooit gebarfd heeft kun je dat dan geven bijvoorbeeld 2 dagen per week ? en is telkens dat pakket dan wel goed genoeg of niet ?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3327795
kluifje schreef:Hoi hoi ik wil een menu samenstellen voor mijn hond van 11 en vroeg me af of het zo goed is, alle tips zijn welkom of als je het zelf anders zou doen ?

Bandit bio vlees mix rund
Bandit bio lammix
bandit bio wildmix

darf bio kip
darf bio schaap

carnivoer paardmix
carnivoer eend mix

Ik wil dan 3 x per week bandit gaan voeren en 2 x per week carnivoer en 2 x darf
Maar mijn hond heeft nog nooit wild, lam , schaap of eend gehad dus vroeg me af of dit geen smaken zijn die ze bijna niet lusten ?
qua diersoorten afwisselen zit het tenminste wel goed zo lijkt me toch ?

ben benieuwd of jullie het ook zou zouden doen of misschien een smaak vervangen voor een andere?

Ook zag ik nog van bandit het bio barfpakket maar als je hond nog nooit gebarfd heeft kun je dat dan geven bijvoorbeeld 2 dagen per week ? en is telkens dat pakket dan wel goed genoeg of niet ?
Qua diersoorten en merken zit je goed met dit menu.
De Bandit vleesmix, de Bandit lammix en de Carnivoer paardmix bevatten wel allemaal botten van kip.
Ongemerkt zit er dus behoorlijk wat kip in je menu. Ik zou daarom ook wat andere smaken van Darf en Carnivoer nemen.
Ook kun je nog een visje toevoegen, want vis mis ik wel in dit menu. Er zijn vis kvv maar deze worden niet altijd lekker gevonden.

Lam/schaap en eend worden doorgaans wel goed gegeten. Wild is afhankelijk van welk dier het is. Bandit wildmix wordt door mijn hond in ieder geval met smaak gegeten.

Het bio barf pakket is op zich prima. Enige opmerking die ik heb is dat er blijkbaar een kalfsbot in zit om te kluiven. Dergelijke botten raden wij niet aan.
Als je graag 1 of 2 dagen per week barf wil geven kun je bijvoorbeeld ook een heel dier als kwartel of parelhoen geven. Dan heb je weer een extra diersoort erbij.
Door Lizzy
#3327796
kluifje schreef:Hoi hoi ik wil een menu samenstellen voor mijn hond van 11 en vroeg me af of het zo goed is, alle tips zijn welkom of als je het zelf anders zou doen ?

Bandit bio vlees mix rund
Bandit bio lammix
bandit bio wildmix

darf bio kip
darf bio schaap

carnivoer paardmix
carnivoer eend mix

Ik wil dan 3 x per week bandit gaan voeren en 2 x per week carnivoer en 2 x darf
Maar mijn hond heeft nog nooit wild, lam , schaap of eend gehad dus vroeg me af of dit geen smaken zijn die ze bijna niet lusten ?
qua diersoorten afwisselen zit het tenminste wel goed zo lijkt me toch ?

ben benieuwd of jullie het ook zou zouden doen of misschien een smaak vervangen voor een andere?

Ook zag ik nog van bandit het bio barfpakket maar als je hond nog nooit gebarfd heeft kun je dat dan geven bijvoorbeeld 2 dagen per week ? en is telkens dat pakket dan wel goed genoeg of niet ?
Van Bandit weet ik dat ze het per mix compleet noemen. Ze hebben er dus berekeningen op los gelaten en iedere mix bevat voldoende voedingsstoffen. Toch blijft het afwisselen van diersoorten in mijn ogen echt een goed idee want geef je alleen Bandit rund of Bandit lam of Bandit wild mag dat misschien wel compleet zijn, je loopt daarmee meer risico dat je hond een overgevoeligheid voor een dierlijk eiwit ontwikkeld. Dus wat je hier gedaan hebt is gewoon heel goed en slim en prima.

Bio BARF pakket van Bandit ken ik niet. Heb je meer informatie daarover, wat er in zit?
Door Lizzy
#3327797
pluk schreef:Qua diersoorten en merken zit je goed met dit menu.
De Bandit vleesmix, de Bandit lammix en de Carnivoer paardmix bevatten wel allemaal botten van kip.
Ongemerkt zit er dus behoorlijk wat kip in je menu. Ik zou daarom ook wat andere smaken van Darf en Carnivoer nemen.
Ook kun je nog een visje toevoegen, want vis mis ik wel in dit menu. Er zijn vis kvv maar deze worden niet altijd lekker gevonden.

Lam/schaap en eend worden doorgaans wel goed gegeten. Wild is afhankelijk van welk dier het is. Bandit wildmix wordt door mijn hond in ieder geval met smaak gegeten.

Het bio barf pakket is op zich prima. Enige opmerking die ik heb is dat er blijkbaar een kalfsbot in zit om te kluiven. Dergelijke botten raden wij niet aan.
Als je graag 1 of 2 dagen per week barf wil geven kun je bijvoorbeeld ook een heel dier als kwartel of parelhoen geven. Dan heb je weer een extra diersoort erbij.
Volgens mij bevat Bandit vis. Voor de omega's.
Door Lizzy
#3327798
Gevonden:

https://www.banditvoeding.nl/index.php/ ... sproducten

Bandit diervoeding bevat:
Gemalen Biologische botten met kippenvlees wordt als calciumbron gebruikt in de standaard vleesmix. Dit zijn kippen waar het kipfilet vanaf is gesneden en voor menselijke consumptie is gebruikt. Dit is een hoogwaardig product en geen afvalproduct. Voor de vleesmix Kip worden zelfs complete oude Biologische legkippen gebruikt.Als calciumbron in de Lam en Geit variant worden Lams-Geiten ribben gebruikt.
Eerste kwaliteit biologisch orgaanvlees wat bestaat uit pens, hart, lever en niertjes van een rund of Lam of geit afhankelijk per variant.
Biologische zilvervliesrijst (niet in alle varianten)die op rijstvelden worden verbouwd waar het gebruik van bestrijdingsmiddelen niet is toegestaan.
Hoogwaardig spiervlees. Dit is hetzelfde vlees wat u bij uw biologische slager in de vitrine ziet liggen. Het vlees wordt ingekocht bij Europese slachthuizen die onder strenge controle staan.
Strenggeselecteerde verse biologische groente afgestemd op de dieetvoedingen. De verkrijgbare soort is afhankelijk van het jaargetijde o.a. afkomstig van een zorgboerderij.
Versgevangen vis. (haring of makreel afhankelijk van het jaargetijde rechtstreeks ingekocht vers en ongezouten)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3327800
Lizzy schreef:Volgens mij bevat Bandit vis. Voor de omega's.
Dat klopt
De rund en lam mix bevatten inderdaad ca. 5%vis.
Dat is niet zoveel (1.5-2% van weektotaal) dus ik zou nog steeds aanraden om nog wat extra vis toe te voegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door