Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wicka
#3326798
Wicka is inmiddels 10,5 jaar, ze zit in haar reservetijd ivm tumoren. Maar op zich doet ze het vrij aardig. Echter is ze de laatste tijd incontinent aan het worden. Het begon met 's nachts wat druppelen, maar inmiddels is haar hele bed nat, en houd ze het overdag ook niet meer droog.
Ze is gesteriliseerd en ze krijgt (uiteraard) rauw te eten. Ze heeft al homeopathische druppels voor haar blaas gekregen, dat ging even een tijdje goed maar nu dus niet meer.
Ze plast tijdens het uitlaten gewoon grote plassen, dus niet beetje bij beetje zeg maar. Haar gewone ontlasting is prima.

Kunnen jullie mij hier adviseren wat te doen? Ik zag dat er hondenluiers bestaan, maar dat is natuurlijk niet het probleem oplossen. Als dat al kan, want ik weet natuurlijk niet wat er binnenin haar aan de hand is.
Ik ga met haar naar de da, maar wilde even lezen wat er mogelijk is, en wat voor medicijnen ik vooral niet moet accepteren ivm de bijwerkingen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3326800
Je zal bij de da incontinentiemedicatie meekrijgen en die zijn prima verder. Als je naar de da gaat, even een plasje meenemen om eventuele onstekingen oid uit te sluiten.
Door Wicka
#3326805
Ik las ergens op internet het volgende: Zowel enurace als caninphedrin hebben veel bijwerkingen. Het is in feite "speed" Er zijn andere pillen die minder bijwerkingen geven. Geef je het toch, kijk dan of je de pillen bijv om de dag kunt geven of kijk of een lagere dosering ook werkt.


Welke medicijnen zijn er nog meer? Ik ga mijn omaatje niet meer op de speed zetten...
Door Lizzy
#3326813
Wicka schreef:Ik las ergens op internet het volgende: Zowel enurace als caninphedrin hebben veel bijwerkingen. Het is in feite "speed" Er zijn andere pillen die minder bijwerkingen geven. Geef je het toch, kijk dan of je de pillen bijv om de dag kunt geven of kijk of een lagere dosering ook werkt.


Welke medicijnen zijn er nog meer? Ik ga mijn omaatje niet meer op de speed zetten...
Het is allemaal zooi... Van alle zooi vind ik zelf Propalin best aardig. Al is het alleen al omdat je goed met de dosering kunt spelen. Ik gebruik het heel anders als dat het moet. In de bijsluiter van Propalin staat een dosering. Die geef je en als je teef dan goed lek-vrij is na 3 a 4 weken en dan stop je. Totdat ze weer gaat lekken. Ik heb dat niet gedaan. Ja, wel in eerste instantie maar na 2 weken lekte mijn hond alweer. Dat schiet niet op. Dus heb ik eerst de hoge dosis gegeven en ben toen heeeeel langzaam af gaan bouwen. Tot ik een dosering gevonden had waarop zij netjes droog blijft. Net iets minder en ze is weer "lek". Deze hele lage dosering krijgt zij gewoon dag in dag uit, het hele jaar rond. Al jaren. Ze heeft nauwelijks last van bijwerkingen. Die heeft ze wel als ze de hoge dosering krijgt. Stop ik overigens 2 dagen met deze lage dosering, lekt ze weer veel urine. Vandaar dat ik het iedere dag geef. Linga weegt 30 kg en krijgt 1 keer per dag 0,30 ml Propalin, het jaar rond.

De Huisdierendokter heeft pillen op natuurlijke basis tegen incontinentie. Wel erg duur maar ze schijnen goed te helpen. Ik zou ook wel even eerst de urine door de dierenarts laten controleren.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3326840
Wicka schreef:Ik las ergens op internet het volgende: Zowel enurace als caninphedrin hebben veel bijwerkingen. Het is in feite "speed" Er zijn andere pillen die minder bijwerkingen geven. Geef je het toch, kijk dan of je de pillen bijv om de dag kunt geven of kijk of een lagere dosering ook werkt.


Welke medicijnen zijn er nog meer? Ik ga mijn omaatje niet meer op de speed zetten...
Mijn oma krijgt ze ook al een hele tijd en daar zie je nog geen halve bijwerking bij. Hier geef ik tensurin.
Door Hanny
#3326966
Onze oude dames krijgen ook tensurin, twee maal per dag een half tabletje en dat is genoeg.
We merken niets van raar gedrag en de mate waarin er wat vocht op de vloer ligt is zeer acceptabel, dus we doen het er mee.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3326973
Ons teefje van 4 jaar was laatst wat aan het lekken ´s nachts. Ik ben met haar naar de osteopaat geweest, die heeft haar bekken en onderrug recht gezet en nu lekt ze niet meer! Geen medicatie aan te pas gekomen.
Door Eef+Stippels
#3326978
Spikkelneus schreef:Ons teefje van 4 jaar was laatst wat aan het lekken ´s nachts. Ik ben met haar naar de osteopaat geweest, die heeft haar bekken en onderrug recht gezet en nu lekt ze niet meer! Geen medicatie aan te pas gekomen.
+1
De osteopaat heeft hier in het verleden ook goed geholpen bij incontinentie.

Een luier zou ik niet doen.
Door Wicka
#3327728
Ze gaat regelmatig naar de osteopaat, of nou regelmatig, maar in ieder geval 1 of 2x per jaar. De afgelopen keer is vrij recent geweest. Heeft toen ook druppel gehad voor haar blaas en dat is even goed gegaan.
Door Wicka
#3327848
Vandaag bij de da geweest. Urine was ok.
Toch enurace meegekregen, voorgeschreven werd 2x daags 1 pil om mee te beginnen en dan daarna 1x per dag 1. Ik doseer graag zelf op gevoel, dus begin met 2x 1 kwart per dag. Kijken of het helpt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door