Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3326137
Al internetshoppende kwam ik uit bij hondenbadjassen, en dacht, ja dat is toch wel erg handig. Hond sneller droog en niet steeds je huis nat en vol modder.
Maar goed, al zoekende kom ik dan alleen uit bij jassen zonder poten. En da's wel gek, want bij ons komt de nattigheid meestal niet van boven ::)

Dus ik vroeg me af, wie heeft zo'n jas? En dan met of zonder poten? En indien met poten, waar vandaan? En indien zonder poten, mis je de poten dan?
Door miik
#3326141
Ik heb ze voor mijn border collies (3 dus) en ik vind ze echt ideaal ! Ik heb ze van superfur dogs, zonder poten. De borders hebben geen lang haar aan de poten, dus soms effe een handdoek erover, maar meestal doe ik dat niet eens... Ik trek ze aan na het wandelen voor ze de auto in gaan of als we lopend gaan bij thuiskomst. Nadeel vind ik dat mijn honden smal zijn, en dus moest er een extra stukje klitteband bj. De duitse staande oppashond had daar geen last van.
Het scheelt heel veel nattigheid in de auto en in huis en de honden vinden het zelf geloof ik ook wel prettig. Wel zijn de jassen na 20 min echt nat en moet je ze dus uit doen, anders koelt de hond juist af door de natte jas. Mn oudje krijgt dan evt- daarna dus- een warme droge jas aan.
We zijn net terug van een wandeling in de regen en ik heb ze dus echt net aangetrokken bij mn honden :D
AC76726D-81B3-4E47-8E36-36D05C814DAA.jpeg
AC76726D-81B3-4E47-8E36-36D05C814DAA.jpeg (1.42 MiB) 2560 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3326160
Ik heb ooit via Olga een op maat gemaakt pak voor B gehad met poten. Werkte niet ideaa vond ik, gedoe met aantrekken en ik moest de poten toch nog oprollen anders viel B erover.
Nu 2 van furminator ( worden niet meer gemaakt maar die superfurdogs lijken erop) en die zijn super fijn. Vooral het stuk over de borst buik is onmisbaar. De poten droog ik in extreme gevallen met een klein handdoekje van superfurdogs.
Door eelke
#3326163
Oké, poten niet zo handig dus. Die lijken me ook alleen handig als je ze met klittenband om de poten heen kunt slaan zeg maar, niet als je die poten erin moet steken. Maar die heb ik helemaal nog niet gevonden.
Door Elvira
#3326201
ik heb zelf een furdry voor mijn honden. Nadeel het zit vast met klitteband en dat werkt allang niet meer doordat er haren aan zitten. Later heb ik deze gekocht : https://siccaro.co.uk/dog/wetdog/

Een stuk duurder, maar wel goed.

Mijn fokster in Engeland heeft deze https://www.equafleece.co.uk/dogs/fleece/dog-suit

Ze doet ze aan voor het wandelen en uit na het wandelen. Ze heeft 8 goldens en komt met schone honden thuis, fleece jas in de wasmachine en klaar. Ze is er heel erg blj mee en veel golden eigenaren uit haar vriendenkring hebben ze.
Door Eef+Stippels
#3326341
Ik vind badjassen heel fijn. Ze zijn gauw droog en krijgen het niet koud. De poten droog ik apart af.

Yindra had een furdry badjas en die vond ik ideaal. Op het klittenband na inderdaad.

Bella en Xindy hebben een EQdog badjas, met gesp ipv klittenband, maar ik zou ze niet weer kopen, want de band met gesp zit te ver naar voren, zodat het achterste deel van de buikflap niet goed om de buik blijft zitten.
Door eelke
#3326410
Er komt er vandaag een onze kant op, zonder poten :)

Met poten lijkt me nog steeds wel handig (want daar zit de meeste modder) maar ook lastiger aan te komen dus, dus eerst deze maar eens proberen. Wie weet krijg ik mijn oma zo gek dat we eens samen achter de naaimachine kunnen voor een met poten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3326439
Danny schreef:Ik gebruik de badjassen al een aantal jaren, ideaal!
Scheelt in de auto en in huis een hoop vuil en vocht.

Heb je deze gezien met poten?
http://www.pettowel.nl/index.php?item=g ... 97&lang=nl
ik geloof dat ze hier dan heel kwaad gaan worden! ;D


maar eh wordt het niet te warm? En gaat het bij een jeuk plekjes hond het niet erg van broeien? Ik heb natuurlijk hondjes die het heel snel warm hebben.
Door eelke
#3326441
Kaio schreef:ik geloof dat ze hier dan heel kwaad gaan worden! ;D


maar eh wordt het niet te warm? En gaat het bij een jeuk plekjes hond het niet erg van broeien? Ik heb natuurlijk hondjes die het heel snel warm hebben.
Voor een newf lijkt het me inderdaad niet heel fijn. Dan is een waterblazer toch wel noodzakelijker. Kan me alleen voorstellen dat ze hem dan in de auto (verwarming uit) of buiten aan hebben. Maar als ze buiten liggen af te koelen met dat ding aan, lijkt het me weer niet zo handig, want de meeste tijd van het jaar is het buiten nat (gras enzo).
Door Nikass
#3326446
Ik heb een hond met hele lange haren aan zijn poten, dus zonder poten zou te weinig effect hebben lijkt mij. Ook denk ik dat hij het enig vindt om hem binnen de kortste keren stuk te bijten.
Vooralsnog gaan modderige buik en poten onder de tuinslang en dan afgedroogd met een handdoek, maar ik hoop ooit een waterblazer te hebben ;)

Zo'n jas voor buiten lijkt me trouwens echt niet fijn voor een hond :(
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3326449
eelke schreef:Voor een newf lijkt het me inderdaad niet heel fijn. Dan is een waterblazer toch wel noodzakelijker. Kan me alleen voorstellen dat ze hem dan in de auto (verwarming uit) of buiten aan hebben. Maar als ze buiten liggen af te koelen met dat ding aan, lijkt het me weer niet zo handig, want de meeste tijd van het jaar is het buiten nat (gras enzo).
gras enzo? uit de lucht bedoel je ::) >:( :biggrin2:

Ik heb een badjas, die was van Kaio na het waterwerk als de temperatuur niet warm genoeg was. Die heeft Maci nu ook wel nodig. Merk dat oudere honden dat slechter regelen, krijgen het naast eerder warm ook eerder koud. Fozzy kan ook wel gebruiken ivm artrose. Maar voor ander gebruik heb ik dat nog niet gebruikt nee. Denk nl. echt dat ze het niet fijn vinden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door