Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3325957
Wauw wat een plannen komen hier voorbij! Wij hebben niet echt plannen gemaakt. We zien wel wat er op ons pad komt en beslissen dan wel wat we gaan doen.
Ik hoop dat alle plannen door iedereen verwezenlijkt kunnen worden en dat ze ook allemaal heel goed uitpakken! :-*
Ik volg het graag! :D
#3325964
Angelique schreef:Ik dacht aan “dry januari”. En proberen een maand lang 6 dagen per week vega te eten. De 7de dag is er om te voorkomen dat het als en verbod voelt.
Daarna kijk ik wel weer verder qua plannen :biggrin2:
En dan vega als in geen vlees en vis of vega als in geen vlees, vis, eieren, melkproducten?
#3325966
Angelique schreef:Ik dacht aan “dry januari”. En proberen een maand lang 6 dagen per week vega te eten. De 7de dag is er om te voorkomen dat het als en verbod voelt.
Daarna kijk ik wel weer verder qua plannen :biggrin2:
Ik heb afgelopen jaar een maand vegan gegeten, en dat viel me eigenlijk alles mee. Ik had verwacht dat het lastiger zou zijn. Ik doe het nu grotendeels nog, maar niet meer zo heel streng als eerst. Bevalt me prima.
Gaat je dus denk ik echt wel lukken. Helemaal als je die 7e dag erin houdt.
#3325976
Tanna schreef:Nou, da's inderdaad best moeilijk als je altijd hebt gedaan wat anderen van je verwachten. Geloof me, het is bevrijdend! Succes!!!!

Ik heb heeeeeeel lang de rol gehad/gepakt van de degene die ervoor moest zorgen dat alles soepeltjes liep en iedereen het naar zijn zin had. Dat is zwaar.
Ik heb er dan ook moeite mee om te weten wat ik zelf ECHT wil. Al heel wat stappen gedaan het afgelopen jaar, maar het is ook iets dat mag groeien. En dat gun ik mezelf ;) want het is en bevrijdend en zo veel leuker.

Gelukkig steunt VL me volop. Door steeds te vragen ‘en wat wil jij dan?’ Tot ik er soms hoorndol van wordt. Zoals tijdens het wandelen, gaan we links of rechts. ‘maakt mij niet uit’ gaat dan heen en weer 6 keer. ;D ;D en dan hebben we weer de slappe lach op een kruispunt en staan jut en jul te kijken van ‘komt er nog wat van?’

Hmmm had ik al gemeld dat ik vooral heel veel wil lachen in het komende jaar?
#3325981
Siberienne schreef:Ik heb heeeeeeel lang de rol gehad/gepakt van de degene die ervoor moest zorgen dat alles soepeltjes liep en iedereen het naar zijn zin had. Dat is zwaar.
Ik heb er dan ook moeite mee om te weten wat ik zelf ECHT wil. Al heel wat stappen gedaan het afgelopen jaar, maar het is ook iets dat mag groeien. En dat gun ik mezelf ;) want het is en bevrijdend en zo veel leuker.

Gelukkig steunt VL me volop. Door steeds te vragen ‘en wat wil jij dan?’ Tot ik er soms hoorndol van wordt. Zoals tijdens het wandelen, gaan we links of rechts. ‘maakt mij niet uit’ gaat dan heen en weer 6 keer. ;D ;D en dan hebben we weer de slappe lach op een kruispunt en staan jut en jul te kijken van ‘komt er nog wat van?’

Hmmm had ik al gemeld dat ik vooral heel veel wil lachen in het komende jaar?
Jaaa geweldig :biggrin2: Sinds ik (meer) mezelf ben geworden de afgelopen zes jaar, kan en mag er gelachen worden, om van alles, ook om mij(n niet zo slimme acties bijvoorbeeld) ;D
Dan denk ik gewoon 'o ja...volgende keer beter/anders/hetzelfde....whatever :D '
Ik mag zijn wie ik bedoeld was te worden :) en met hulp van EFT-therapie http://stichting-eft.nl/ kom ik weer een stukje verder.

Leuk om te lezen over alle plannen en @MillyMol: wat geweldig! Ik ben benieuwd :D
#3325985
Abiri schreef:Ik heb afgelopen jaar een maand vegan gegeten, en dat viel me eigenlijk alles mee. Ik had verwacht dat het lastiger zou zijn. Ik doe het nu grotendeels nog, maar niet meer zo heel streng als eerst. Bevalt me prima.
Gaat je dus denk ik echt wel lukken. Helemaal als je die 7e dag erin houdt.
Het is an sich vior mij niet veel moeite om geen vlees te eten. Maar vegan vraagt een behoorlijke ommezwaai en er zit er hier nog eentje aan tafel die niks heeft tegen wat vegadagen, maar 6x al wat veel vond. Dus af en toe zal het al kunst en vliegwerk worden qua koken.
#3325989
Kim_S schreef:Wat een mooie plannen komen er voorbij!

Ik heb er ook wel een paar, waarvan met stip op 1: ons oude huis verkopen. Het wordt nu toch wel eens tijd dat dat lukt. (Lizzy, je kunt er zó in :biggrin2:)

Daarnaast wil ik graag zo veel mogelijk vrije tijd doorbrengen met mijn kindjes en manlief, en daarnaast ook met onze dieren. Dat betekent dat ik qua werk wat gas terug moet nemen, en dat ga ik echt proberen dit jaar.

En ik heb me voorgenomen om genoeg te sparen zodat we onbezorgd op vakantie kunnen naar Zweden van de zomer. Eens kijken hoe Anne's huis eruit ziet als ze er zelf woont :biggrin2:
O, gezellie dat jullie komen! We hebben de hondenkeuken speciaal voor Atz alvast een opknapbeurt gegeven, ik zal je zo even een fotootje eppen (because I can! ;D )

Succes met het gas terugnemen, lijkt me een goed idee!
#3325991
MillyMol schreef:Ik las laatst dat het in de verte wel iets lijkt op Fins… Alsof dat een makkelijke taal is. ;D
We gaan het vanzelf ervaren. In de wat grotere steden spreken de Hongaren wel Engels en soms Duits, maar waar ik wil gaan wonen moet ik mezelf echt in het Hongaars kunnen bedruipen, anders wordt het heel lastig om te communiceren.
Fins en Hongaars zijn uit dezelfde taal ontstaan (het Oeraals), maar hebben tweeduizend jaar geleden al afscheid van elkaar genomen. Een Fin kan dus geen Hongaars praten of verstaan, en een Hongaar geen Fins (zonder speciale studie althans). Grammaticaal hebben ze nog wel overeenkomsten, o.a. dat ze voorzetsels achter aan het woord kleven ipv ervoor. Veel van de zestien of zo naamvallen hebben gewoon een plaatsaanduidende functie, dus zo moeilijk is het allemaal niet. :biggrin2:
#3325999
Anne in Zweden schreef:Fins en Hongaars zijn uit dezelfde taal ontstaan (het Oeraals), maar hebben tweeduizend jaar geleden al afscheid van elkaar genomen. Een Fin kan dus geen Hongaars praten of verstaan, en een Hongaar geen Fins (zonder speciale studie althans). Grammaticaal hebben ze nog wel overeenkomsten, o.a. dat ze voorzetsels achter aan het woord kleven ipv ervoor. Veel van de zestien of zo naamvallen hebben gewoon een plaatsaanduidende functie, dus zo moeilijk is het allemaal niet. :biggrin2:
Zegt de linguist. :biggrin2:
#3326000
Anne in Zweden schreef:O, gezellie dat jullie komen! We hebben de hondenkeuken speciaal voor Atz alvast een opknapbeurt gegeven, ik zal je zo even een fotootje eppen (because I can! ;D )

Succes met het gas terugnemen, lijkt me een goed idee!
Ik zit met smart(phone :biggrin2:) te wachten op je epje! Heb je mijn mobiele nummer dat eindigt op 53? Dat is de goeie :P
#3326008
MillyMol schreef:Zegt de linguist. :biggrin2:
Goed, ik heb een tik van de molen gekregen als het om talen gaat, dat klopt wel. Maar ik blijf volhouden dat Fins vooral zo moeilijk lijkt doordat het zo onbekend oogt allemaal, doordat je er niets in herkent van talen die je al beheerst. Hetzelfde zal voor Hongaars gelden. Maar het is ook een heel regelmatige taal, waarin je al snel de basisstructuren herkent waarop je verder kunt bouwen. Ik zeg altijd: Fins wordt alleen maar makkelijker naarmate je vordert, een taal als Engels alleen maar ingewikkelder, qua constructie. En Fins heeft geen lidwoorden, geen aparte woorden voor hij en zij, hem en haar etc., geen toekomstige tijd, om maar wat te noemen. Of dat voor het Hongaars ook geldt, weet ik niet, maar dat hoor ik tzt graag van je! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door