Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#332583
Hey!

Binnenkort ga ik dus mijn kat overschakelen op half brok - half versvlees. (enkelvoudig Duck).
Nu het probleem: hij komt niet altijd braafjes iedere avond naar huis. Dus stel je voor dat ik Duck uit de vriezer haal, het laat ontdooien,...en dan komt die niet thuis.
Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om het vlees in de microgolfoven te ontdooien?
Kan dit geen kwaad?

Of tenzij je het vlees enige tijd kan bewaren in de frigo en weer mag herinvriezen...???

Sofie.
#332585
Sofie schreef: Hey!

Binnenkort ga ik dus mijn kat overschakelen op half brok - half versvlees. (enkelvoudig Duck).
Nu het probleem: hij komt niet altijd braafjes iedere avond naar huis. Dus stel je voor dat ik Duck uit de vriezer haal, het laat ontdooien,...en dan komt die niet thuis.
Daarom vraag ik mij af of het mogelijk is om het vlees in de microgolfoven te ontdooien?
Kan dit geen kwaad?

Of tenzij je het vlees enige tijd kan bewaren in de frigo en weer mag herinvriezen...???

Sofie.
Misschien komt hij wel thuis als hij weet dat er lekker vers vlees op hem wacht ;)
Je kunt het ook rustig na ontdooien een dag in de koelkast bewaren.
#332791
Zie dat je ook een hond hebt? Dan geef je het vlees toch gewoon aan de hond als de kat te lang wegblijft? Doe ik hier ook als ik vind dat het te lang staat. Er is altijd wel een liefhebber voor 8) En de katten moeten dan maar ff wachten op hun eten. Het personeel heeft het al druk genoeg.... :P
#333398
AstridStraver schreef: Kat aanwennen om 's nachts binnen te blijven. Als hij het vers vlees lekker vindt, dan doet hij het misschien wel met plezier.
Dat doe ik dus...als hij 's avonds thuis komt hem 's nachts binnenhouden...Maarja..soms heeft Meneertje geen zin om 's avonds naar huis te komen...
Onlangs bleef die weer weg van maandagmiddag tot donderdagavond...

Sofie.
#333417
Sofie schreef: Dat doe ik dus...als hij 's avonds thuis komt hem 's nachts binnenhouden...Maarja..soms heeft Meneertje geen zin om 's avonds naar huis te komen...
Onlangs bleef die weer weg van maandagmiddag tot donderdagavond...
Tja dat hadden wij vroeger ook toen we de katten vrij buiten lieten lopen. Dan vangen ze wat buiten (of pikken iets) en hebben geen honger.
Wij hebben ze toen een week helemaal binnen gehouden en heel erg verwend met lekkere hapjes. Daarna voordat de schemering inviel gelokt met geluiden van etensbakjes en luik dichtgedaan en eten gegeven. Zo waren ze toen in ieder geval 's nachts binnen.
Nu zijn ze altijd binnen en dat bevalt me het beste :-)
#333495
Hier gaat het net andersom, overdag zijn ze binnen en s´avonds kiep ik ze buiten, mogen ze muizen vangen in de schuur. Ze hebben ook een lekker warm plekje in de schuur in het hooi. Phoebe is nu al een week of 9 binnen s´nachts in het begin vond ze er niets aan, sinds de kittens er zijn zorgt ze dat ze binnen is terwijl Boris zorgt dat hij met het laatste rondje met de honden mee naar buiten gaat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door