Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#332468
Hoi,

Hannes (Berner Sennen)heeft sinds een paar dagen een hot spot in zijn lies bij zijn linkerbal. Hij zit nu zielig te wezen met zijn lampenkap op... Heeft iemand ervaring met het verdwijnen van hot spots nadat ze van brokken naar rauw zijn overgestapt? Of blijft een hond daar altijd wel last van hebben?

Groet, DAZZ
Door 202spots
#332527
Hot spots worden volgens mij niet door 't voer veroorzaakt...'n allergy kan wel door voer komen,maar hots pots is 'n bacterial infectie.
Het kan natuurlijk ook dat 't voer wat je nu geeft,
'n uitslag heeft veroorzaakt waar je hond aan is gaan bijten en likken en zo de hotspot is ontstaan.
Als de brok dan niet meer word gegeven dan is de oorzaak van de uitslag ook verdwenen..
Rauw voer heeft geen conseveringsmiddlen,geen kleur en smaakstoffen erin zitten...dus is altijd beter voor 'n gevoelige huid.
Maar het is geen garantie dat er nooit geen hotspots meer zullen komen.
Mijn Cis heeft ook een of andere allergy,en begint ook te bijten... :( :-\ ondanks 't feit dat ze al bijna 5 jaar geen brok heeft gegeten...
Bij haar helpt 't wanneer ik talcpoeder erop doe,(met dat medies spul in 't)
Hoop dat 't vlug beter gaat...
Door dazz
#332724
202spots schreef: Bij haar helpt 't wanneer ik talcpoeder erop doe,(met dat medies spul in 't)
Watvoor talkpoeder is dat? Ik bedoel, wat zit er voor medisch spul in?
Door 202spots
#332733
dazz schreef: Watvoor talkpoeder is dat? Ik bedoel, wat zit er voor medisch spul in?
Ik gebruik Goldbond,maar kweet niet of dit merk bij jullie te koop is?
http://www.goldbond.com/info.asp
maar anders 'n talcpoeder wat Menthol en Zinc Oxide bevat,ruikt 'n beetje medicijnachtig.
Of soms word er dat talcpoeder voor zweetvoeten gebruikt.
Door Nelly
#332786
Hot spot kan ook ontstaan door een vlooienallergie. Een vlo kan al genoeg zijn. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door