Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3324635
Plukje is kouwelijk. Zoekt steeds de warmste plekjes op en ligt het liefst uren te ronken op een warme schoot of op bed als de elektrische deken aan staat.

Nu zag ik online de snugglesafe, maar wij hebben geen magnetron. Kent iemand een goed alternatief? Een mini elektrisch dekentje kan natuurlijk ook voor op de bank. Maar ik ben benieuwd of er nog andere opties zijn om ons dametje op leeftijd de winter door gesuddert te krijgen.
Door hamada
#3324640
Er zijn inderdaad warmtekussentjes, ik geloof bij de Blokker (hoofdkussens met warmtefunctie) maar ook voor pups.
Die hebben wij ook in Zweden als we daar op vakantie zijn met de honden. Verder heeft BackonTrack dekentjes/kussentjes die warmte terugkaatsen als een dier er op ligt. Als het koud is liggen onze honden hier erg graag op.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3324666
hannabelgje schreef:De snugglesafe kun je volgens mij ook anders verwarmen dan met magnetron. Ik dacht au bain marie. Ze blijven echt heel lang warm.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik kan dat nergens vinden. Al lijkt me dat ook vrij bewerkelijk.

Een warmtematje is wel makkelijk, maar moet ook 24/7 aan en dat vind ik toch ook weer een beetje eng idee als we slapen of weg zijn. Dat is wat me aanstaat van de snugglesafe. Het is alleen wel suf, ik vind het net wat over the top om speciaal voor Pluk een magnetron te kopen ;D .
Door hannabelgje
#3324671
Kaela schreef:
Ik kan dat nergens vinden. Al lijkt me dat ook vrij bewerkelijk.

Een warmtematje is wel makkelijk, maar moet ook 24/7 aan en dat vind ik toch ook weer een beetje eng idee als we slapen of weg zijn. Dat is wat me aanstaat van de snugglesafe. Het is alleen wel suf, ik vind het net wat over the top om speciaal voor Pluk een magnetron te kopen ;D .
Gewoon bij de kringloop een magnetronnetje halen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Too
#3324688
Zou Pluk zo'n slaapzakje misschien fijn vinden, Catoo vindt dat te moeilijk die kruipt eronder :biggrin2: die zou ook onder een warmtekussen kruipen vermoed ik
Die ligt graag onder een fleeceje ( of onderhet dekbed) als ze het fris vindt, dat regelt ze zelf
Door miik
#3324699
Bij Van Bemmelen (outdoor winkel) zag ik vd week een soort van kruik/waterzak, daar zit een metalen klipje in. Dat klik je en dan is ie binnen een paar minuten warm, dat blijft een paar uur warm. Daarna kun je hem weer "resetten" door een paar minuten in een pan met kokend/heet water te doen.
Je hebt ze ook in het klein voor in je jaszak.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3324700
hannabelgje schreef:Is trouwens een ouderwetse metalen kruik geen optie? Die blijven ook lang warm.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Zou best een optie kunnen zijn. In ieder geval om uit te proberen hoeveel belang ze er bij heeft. En op zich zijn we best veel thuis, dus een kruikje vullen kunnen we best vaak doen.
Too schreef:Zou Pluk zo'n slaapzakje misschien fijn vinden, Catoo vindt dat te moeilijk die kruipt eronder :biggrin2: die zou ook onder een warmtekussen kruipen vermoed ik
Die ligt graag onder een fleeceje ( of onderhet dekbed) als ze het fris vindt, dat regelt ze zelf
Nee, ergens onder vindt ze dan weer niets. In de oude badkamer lag ze de hele winter op de kachel. Dat was zo'n ouderwetse brede radiator waar wij een fleece tussen propte en dan kwam ze er niet meer weg. In de nieuwe badkamer hebben we een designradiator, dus ik was voor Plukje al wel blij dat ze deze winter gewoon weer beneden mogen. Ze heeft geen klagen natuurlijk, we stoken hier altijd 17 graden snachts (ivm de papegaaien) en 19-20 graden overdag. Maar ja, ik zie dat ze op iets warms liggen zo extra fijn vindt.
Otje kruipt wel graag ergens in en die is in haar nopjes met de nieuwe krabton. Dat lijkt mij ook heerlijk warm, zo'n kleine ruimte, maar Pluk gaat daar nooit in.
mizzsylver schreef:Je hebt ook oplaadbare warmtekussens, zijn wel prijzig: https://shop.stoov.com/nl/the-one-original.html
Gaaf! Dit lijkt me wel precies wat ze fijn zou vinden. Maar die schakelt na 30 minuten een warmtestand terug. Dat zag ik ook al bij de warmtekussens bij de blokker, die gaan na 90 minuten vanzelf uit.
Door hannabelgje
#3324707
Kaela schreef:
Zou best een optie kunnen zijn. In ieder geval om uit te proberen hoeveel belang ze er bij heeft. En op zich zijn we best veel thuis, dus een kruikje vullen kunnen we best vaak doen.



Nee, ergens onder vindt ze dan weer niets. In de oude badkamer lag ze de hele winter op de kachel. Dat was zo'n ouderwetse brede radiator waar wij een fleece tussen propte en dan kwam ze er niet meer weg. In de nieuwe badkamer hebben we een designradiator, dus ik was voor Plukje al wel blij dat ze deze winter gewoon weer beneden mogen. Ze heeft geen klagen natuurlijk, we stoken hier altijd 17 graden snachts (ivm de papegaaien) en 19-20 graden overdag. Maar ja, ik zie dat ze op iets warms liggen zo extra fijn vindt.
Otje kruipt wel graag ergens in en die is in haar nopjes met de nieuwe krabton. Dat lijkt mij ook heerlijk warm, zo'n kleine ruimte, maar Pluk gaat daar nooit in.



Gaaf! Dit lijkt me wel precies wat ze fijn zou vinden. Maar die schakelt na 30 minuten een warmtestand terug. Dat zag ik ook al bij de warmtekussens bij de blokker, die gaan na 90 minuten vanzelf uit.
Zo'n ouderwetse metalen kruik blijf echt heel lang warm. Voor ik een elektrische deken had gebruikte ik die en die bleven zeker een hele nacht aangenaam warm. Wel onder een dekbed uiteraard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3324715
miik schreef:Bij Van Bemmelen (outdoor winkel) zag ik vd week een soort van kruik/waterzak, daar zit een metalen klipje in. Dat klik je en dan is ie binnen een paar minuten warm, dat blijft een paar uur warm. Daarna kun je hem weer "resetten" door een paar minuten in een pan met kokend/heet water te doen.
Je hebt ze ook in het klein voor in je jaszak.
Yep, wij hebben zo'n hartje, de grootte van een hand. Ooit gekocht op een upperdare als massagehartje :P ::)
Een uur is bij ons wel het langste dat het warm blijft, maar misschien blijven grotere langer. En als je er dekentjes bovenop legt, blijft alles ook langer warm.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door