Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Svejo
#3322932
Vanmorgen geweest en wat zal ik zeggen, waar moet ik beginnen?
Weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Ivm de diarree en het spugen krijgt hij nu eerst een antibiotica kuur. Eerst moet de diarree stoppen.

De Kolorex tegen de Candida Albicans stopt ook. Nu komt er een olie voor in de plaats. Thieves en purification Puur, 2 druppels per maaltijd.

Hij heeft een osteopathie behandeling gehad en ook acupunctuur , maag-milt en darmen.

De Di-Gize olie is voor de buikpijn, 2 maal daags over zijn buik rollen.
Wanneer de 10 dagen antibiotica om is, wordt de dosis probiotica verdubbeld.

Wanneer hij weer poept (verwacht vandaag nog niks ivm de spuitpoep van gisteren) moet ik dit gaan verzamelen voor een ontlasting onderzoek via mijn eigen DA.

Dank voor de reacties die ik veel te laat heb gezien, was vanmorgen al vroeg de deur uit.
En ja, ik heb nog gedacht om weg te gaan toen de arts te laat was ivm een reanimatie in de sportschool.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Dit hele gebeuren zit me al 2 maanden dwars, de test en vooral wat ze getest hebben....?
Door Lizzy
#3322943
Svejo schreef:Vanmorgen geweest en wat zal ik zeggen, waar moet ik beginnen?
Weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Ivm de diarree en het spugen krijgt hij nu eerst een antibiotica kuur. Eerst moet de diarree stoppen.

De Kolorex tegen de Candida Albicans stopt ook. Nu komt er een olie voor in de plaats. Thieves en purification Puur, 2 druppels per maaltijd.

Hij heeft een osteopathie behandeling gehad en ook acupunctuur , maag-milt en darmen.

De Di-Gize olie is voor de buikpijn, 2 maal daags over zijn buik rollen.
Wanneer de 10 dagen antibiotica om is, wordt de dosis probiotica verdubbeld.

Wanneer hij weer poept (verwacht vandaag nog niks ivm de spuitpoep van gisteren) moet ik dit gaan verzamelen voor een ontlasting onderzoek via mijn eigen DA.

Dank voor de reacties die ik veel te laat heb gezien, was vanmorgen al vroeg de deur uit.
En ja, ik heb nog gedacht om weg te gaan toen de arts te laat was ivm een reanimatie in de sportschool.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. Dit hele gebeuren zit me al 2 maanden dwars, de test en vooral wat ze getest hebben....?
Dus je moet je hond nu AB geven tegen diarree, veroorzaakt door dat malle dieet?

Heb je al AB gegeven?
Door Lizzy
#3322944
Ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen. Ik gaf mijn hond helemaal geen AB. En ik gaf alle ongeopende supplementen terug aan de dierenkliniek, alwaar ik mij ook zou afmelden. In de tussentijd zette ik mijn hond op zijn normale voer en verminderde ik voor voorlopig de dosering probiotica (want sommige honden krijgen daar echt in de eerste instantie diarree van hoor!). En daarna ging ik opzoek naar een nieuwe osteopaat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3322946
Lizzy schreef:Dus je moet je hond nu AB geven tegen diarree, veroorzaakt door dat malle dieet?

Heb je al AB gegeven?
Ik ben ook stomverbaasd. Je komt voor rugklachten en door het dieet wat hij voorschrijft zou je hond nu aan de AB moeten?????

Ga alsjeblieft naar een andere dierenarts. Eentje die alles van hernia's weet en je hond gaat behandelen voor de kwaal die hij heeft. En vraag bij meneer Geitenbeek je geld terug, je bent bij hem gekomen om je hond beter te maken, niet om hem te behandelen voor fantasiekwalen en vervolgens je hond zieker te maken met het behandelplan.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3322956
En kijk ook uit met die Young Living olien - die zijn heel sterk. En dan heb je ook en digize en thieves en purification - ik vind het heel erg veel. Als het nou nog 3 single olien waren, maar het zijn ook nog blends.
Heeft je hond deze olien wel zelf geselecteerd? En verdun je ze wel heel sterk? Zeker die om in te nemen!
Onze Tungsten heeft vanochtend bijvoorbeeld 1 druppel Digize gehad in 2 ml olijfolie, maar daar heeft hij wel zelf om gevraagd, dat heb ik hem niet zomaar gegeven.
En eergister wilde hij aan het Thieves-flesje ruiken en ook innnemen, maar dat vraag ik hem wel elke keer opnieuw. En als hij geen enthousiasme toont, dan krijgt hij het niet.
Die olien zijn niet bedoeld om dagelijks mee te behandelen, het idee is dat je ze gebruikt zolang als de hond aangeeft dat hij het wil. En vaak is dat een paar dagen achter elkaar en daarna niet meer.
Door Svejo
#3323050
Lizzy schreef:Ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen. Ik gaf mijn hond helemaal geen AB. En ik gaf alle ongeopende supplementen terug aan de dierenkliniek, alwaar ik mij ook zou afmelden. In de tussentijd zette ik mijn hond op zijn normale voer en verminderde ik voor voorlopig de dosering probiotica (want sommige honden krijgen daar echt in de eerste instantie diarree van hoor!). En daarna ging ik opzoek naar een nieuwe osteopaat.
Gisteren en vanmorgen wel de AB gegeven. Dit bericht van jou gelezen en ik word weer wakker. Hij heeft af en toe diarree, wel met een soort regelmaat. Diarree, dagje niks, brei-achtig, mooie drol en dan weer diarree.
Mijn vermoeden is of de Kolorex olie of de probiotica. Vermoed toch de probiotica. Deze ging eerst als schepje poeder over zijn eten, totdat ik eens goed op de gebruiksaanwijzing keek. Je moet dit aanmaken met lauw water, 15min. wachten en op de lege maag geven. Maar dan nog is het geen dagelijkse diarree.

De nieuwe olie door zijn eten wil hij niet. Hij gaat klieren met zijn eten, uiteindelijk gaat het op, maar niet van harte.
Vanavond geen AB meer gegeven.
- Ga ik morgen andere KVV kopen
- Wel of niet probiotica geven???
- Wat te doen met de Candida???

Ik weet niet of ik ooit nog naar een osteopaat ga. Wel heb ik de indruk dat die behandeling hem wel goed heeft gedaan. Geef geen pijnstilling meer, kan mijn hand op zijn rug leggen. Uiteindelijk kwam ik daar voor iets heel anders;
Even helemaal terug naar het begin.
-Casper krijgt een blaaspunctie om zijn nierwaarden te testen ivm de vele pijnstillers die hij krijgt.
-Hierna gaat hij raar doen; rondjes draaien, lopen langs de muur, omvallen (ataxie, dronken zonder alcohol)
-Acupunctuur op dag 2 na de punctie (vrijdag)
-Acupunctuur moet herhaald worden op maandag, maar ze is zelf op vakantie. Contact gehad met haar 80-jarige vervanger, geen goed gevoel bij afgebeld.
-Op zaterdag kon ik bij osteopaat Erwin van Geitenbeek terecht. Klacht was ataxie. (op die dag was het al vrijwel weg)
-2e consult komt Erwin met het niet goed functioneren van het maag/darmstelsel waardoor de hele hond niet goed kan functioneren/pijn heeft.
-bloed afgenomen voor de Medisynx test, om aan te tonen welke producten hij niet kan/mag eten
-hierna kwam dit dieet tevoorschijn met vlees koken om eerst zijn hele maag/darmstelsel tot rust te brengen + de bestrijding van Candida
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3323081
Svejo schreef:Gisteren en vanmorgen wel de AB gegeven. Dit bericht van jou gelezen en ik word weer wakker. Hij heeft af en toe diarree, wel met een soort regelmaat. Diarree, dagje niks, brei-achtig, mooie drol en dan weer diarree.
Mijn vermoeden is of de Kolorex olie of de probiotica. Vermoed toch de probiotica. Deze ging eerst als schepje poeder over zijn eten, totdat ik eens goed op de gebruiksaanwijzing keek. Je moet dit aanmaken met lauw water, 15min. wachten en op de lege maag geven. Maar dan nog is het geen dagelijkse diarree.

De nieuwe olie door zijn eten wil hij niet. Hij gaat klieren met zijn eten, uiteindelijk gaat het op, maar niet van harte.
Vanavond geen AB meer gegeven.
- Ga ik morgen andere KVV kopen
- Wel of niet probiotica geven???
- Wat te doen met de Candida???

Ik weet niet of ik ooit nog naar een osteopaat ga. Wel heb ik de indruk dat die behandeling hem wel goed heeft gedaan. Geef geen pijnstilling meer, kan mijn hand op zijn rug leggen. Uiteindelijk kwam ik daar voor iets heel anders;
Even helemaal terug naar het begin.
-Casper krijgt een blaaspunctie om zijn nierwaarden te testen ivm de vele pijnstillers die hij krijgt.
-Hierna gaat hij raar doen; rondjes draaien, lopen langs de muur, omvallen (ataxie, dronken zonder alcohol)
-Acupunctuur op dag 2 na de punctie (vrijdag)
-Acupunctuur moet herhaald worden op maandag, maar ze is zelf op vakantie. Contact gehad met haar 80-jarige vervanger, geen goed gevoel bij afgebeld.
-Op zaterdag kon ik bij osteopaat Erwin van Geitenbeek terecht. Klacht was ataxie. (op die dag was het al vrijwel weg)
-2e consult komt Erwin met het niet goed functioneren van het maag/darmstelsel waardoor de hele hond niet goed kan functioneren/pijn heeft.
-bloed afgenomen voor de Medisynx test, om aan te tonen welke producten hij niet kan/mag eten
-hierna kwam dit dieet tevoorschijn met vlees koken om eerst zijn hele maag/darmstelsel tot rust te brengen + de bestrijding van Candida
Oke, ik val in herhaling, maar als je hond die olie niet wil, dan moet je het hem NIET geven. Daar kan je meer kwaad dan goed mee doen. Essentiele olien zijn geen onschuldige stofjes, maar zeer hoog potente middelen!!!
Door Lizzy
#3323084
Svejo schreef:Gisteren en vanmorgen wel de AB gegeven. Dit bericht van jou gelezen en ik word weer wakker. Hij heeft af en toe diarree, wel met een soort regelmaat. Diarree, dagje niks, brei-achtig, mooie drol en dan weer diarree.
Mijn vermoeden is of de Kolorex olie of de probiotica. Vermoed toch de probiotica. Deze ging eerst als schepje poeder over zijn eten, totdat ik eens goed op de gebruiksaanwijzing keek. Je moet dit aanmaken met lauw water, 15min. wachten en op de lege maag geven. Maar dan nog is het geen dagelijkse diarree.

De nieuwe olie door zijn eten wil hij niet. Hij gaat klieren met zijn eten, uiteindelijk gaat het op, maar niet van harte.
Vanavond geen AB meer gegeven.
- Ga ik morgen andere KVV kopen
- Wel of niet probiotica geven???
- Wat te doen met de Candida???
Wat bedoel je met "wat te doen met de candida"? Volgens mij heeft Siberienne op de vorige pagina al uitgelegd dat die hele test een zwamverhaal is en volgens mij hebben we ook al vastgesteld dat de test wordt uitgevoerd door mevrouw Charlatan. Dus als je het mij vraagt? Los laten, dit hele verhaal.

Probiotica: de dosering halveren en dan rustig opnieuw op gaan bouwen. Of zelfs even een paar dagen stoppen en dan met de halve dosering beginnen.
Ik weet niet of ik ooit nog naar een osteopaat ga. Wel heb ik de indruk dat die behandeling hem wel goed heeft gedaan. Geef geen pijnstilling meer, kan mijn hand op zijn rug leggen. Uiteindelijk kwam ik daar voor iets heel anders;
Even helemaal terug naar het begin.
-Casper krijgt een blaaspunctie om zijn nierwaarden te testen ivm de vele pijnstillers die hij krijgt.
-Hierna gaat hij raar doen; rondjes draaien, lopen langs de muur, omvallen (ataxie, dronken zonder alcohol)
-Acupunctuur op dag 2 na de punctie (vrijdag)
-Acupunctuur moet herhaald worden op maandag, maar ze is zelf op vakantie. Contact gehad met haar 80-jarige vervanger, geen goed gevoel bij afgebeld.
-Op zaterdag kon ik bij osteopaat Erwin van Geitenbeek terecht. Klacht was ataxie. (op die dag was het al vrijwel weg)
-2e consult komt Erwin met het niet goed functioneren van het maag/darmstelsel waardoor de hele hond niet goed kan functioneren/pijn heeft.
-bloed afgenomen voor de Medisynx test, om aan te tonen welke producten hij niet kan/mag eten
-hierna kwam dit dieet tevoorschijn met vlees koken om eerst zijn hele maag/darmstelsel tot rust te brengen + de bestrijding van Candida
OK. Dit is wel een heel ander verhaal als waar het allemaal mee begon in dit topic. Kennelijk heb ik wat gemist, qua blaaspunctie, raar doen, etc?

Wat is er uit die blaaspunctie gekomen?

Waarom een blaaspunctie om nierwaarden te checken? Ik dacht dat je nierwaarden checkt in het bloed en een blaaspunctie maak je als je steriele urine wilt afnemen voor een kweek.
Door Svejo
#3323143
Nierwaarden zijn gecheckt dmv bloed, verhoogde waarde. Vervolg blaaspunctie, uitslag negatief.

Hij heeft nu 2 dagen geen probiotica gehad, ga ik morgen beginnen met een half schepje over zijn eten. ipv aanlengen met water en op zijn lege maag geven.
Vanmiddag ook poep naar mijn eigen DA gebracht voor een ontlastingsonderzoek. Vandaag had hij weer een prachtige drol, maar deze stonk weer zo bedorven..... was gisteren niet.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3323209
Ik weet niet waar je woont maar ik ben bij Chantal Kurvers geweest.
De eerste keer dat ik met mijn toen oudste newfoundlander bij haar kwam kon ze niet meer op haar achterpoten staan.
Ik ben uiteindelijk ruim 2 jaar voor behandelingen bij haar geweest.
Norah was nog geen 11 toen ik bij haar kwam en is op ruim 13 jarige leeftijd overleden.
Chantal is rustig en kijkt ook goed naar de hond wat wel en niet kan.
Norah lag altijd lekker maar nu mijn oudste Mohini durft dat niet en mag dus blijven staan.
http://www.osteopathievoordieren.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door