Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3323955
Even een kleine aanvulling want we hebben een beetje het idee dat mensen wat moeilijk denken of bang zijn dat hun foto niet goed is. Dus even deze kleine aanvulling;

Het gaat niet om kwaliteit van de foto, maar om wat er op staat in combi met het verhaal. En dit hoeft geen heel verhaal te zijn, mag wel natuurlijk, maar het gaat meer om bijvoorbeeld iets wat je beestje doet wat je raakt of wat je aan het lachen maakt of welk gevoel je dat ook geeft.
Stom voorbeeld, mijn Charlie is een erg slechte eter, echter is dit de laatste tijd verandert, ik heb hem zelfs betrapt dat hij mijn bord eten stond te besnuffelen. Dat is voor mij een bijzonder iets, dus doet dat me wat. Maar het kan ook zijn dat hij heel vaak iets doet wat je doet lachen.
Natuurlijk is het wel leuk als het wat kerstig is, maar de combi foto, verhaaltje/toelichting op foto vinden we het belangrijkste. En natuurlijk van recent.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, je hoeft dus echt geen goede fotograaf te zijn! We hopen natuurlijk op veel lieve, gekke en ontroerende foto's met verhaaltje!

Mocht je al iets geplaatst hebben en na mijn uitleg wat anders willen dan mag dat, dan vervalt je eerdere inzending.

Veel succes allemaal!
#3323972
Als je hond met beginnende dementieklachten begin februari een hersenbloeding krijgt dan staat je wereld even stil. Vooral de eerste periode was erg heftig en we hebben er echt wel over gedacht om hem te laten gaan. Toch kozen we voor het leven en gaven hem een kans. Hij krabbelde er langzaam weer bovenop zodat de hoop op dagen, weken en zelfs maanden werden. Nu ziet het er naar uit dat we zelfs samen de feestdagen door gaan brengen. Het zal de laatste keer zijn want de tand des tijds knaagt onverbiddelijk voort maar we prijzen ons elke dag gelukkig dat hij nog in ons midden is. Lieve Aiuto, dat we je nog maar lang mogen horen en zien.
DSC05745-uit-webuit.jpg
DSC05745-uit-webuit.jpg (236.35 KiB) 1857 keer bekeken
#3323979
Oh , dat verandert de zaak :)

Ik zat al te broeden , hoe kan ik in hemelsnaam nog iets in kerstsfeer doen
Buiten is het veel modder i.pv sneeuw
Een feestelijk kostuum aan kan ik vergeten , en ik ga haar ook niet dwingen omwille van een foto
#3323994
IMG_0960.jpg
IMG_0960.jpg (2.59 MiB) 1810 keer bekeken
Deze kerst zal een heel stille kerst zijn.
Geen honden meer die kerstbomen omver denderen of de ballen uit de boom kwispelen.
Hondloos door het leven gaan is echt helemaal niks aan.

Maar hee, we hebben Cees & Annie nog! Ze doen elke dag weer hun best om ons weer wat op te vrolijken.
2 katjes die zich van zeer schuwe buitenkatten helemaal ontpopt hebben tot 2 malle ,grappige ,gekke ,aanhankelijke ,huiselijke ...euh...ik zou bijna zeggen schootkatten.
Ze vinden alles leuk en gezellig ,willen niks missen en willen overal bij zijn en vooral zich overal mee bemoeien.

Annie heeft tegenwoordig een favo kussen waar zij als een koningin alles kan overzien vanaf haar troon.
En daar blijft ze hoe dan ook bovenop zitten.
Geen mens die haar ervan af krijgt hoor.Kerst of geen kerst ...etenstijd is etenstijd,dus kom maar op met die hap!
Door fransbulletje
#3323999
Hugo wil heel graag even poseren voor de fotowedstrijd op barfplaats. :-[ waarom staat die mooie foto nou op zijn kant :-[
Hugo.JPG
Hugo.JPG (1.17 MiB) 1547 keer bekeken
Zo daar ben ik ook weer eens!
Ja ja... jullie hadden vast niet verwacht om mij deze kerst weer hier te zien.
Ach die dokter is vast in de war geweest toen hij in augustus 2016 vertelde dat ik ernstig ziek was.
Ze hadden wat celletjes uit mijn lymfeknopen gehaald in mijn hals, en zeiden toen dat ik de ziekte van Hodgkin had en de kerst niet zou halen.
Nou toen hadden ze het al mis want heb vorig jaar ook gewoon kerst gevierd en genoten van een heerlijk kerstdiner.
Wat ik zo vervelend vond was dat mijn baasjes zich zoveel zorgen om mij maakten.
Ik hoefde maar een keertje geen zin in eten te hebben en ze dachten gelijk dat ik doodging.
Die dokter heeft ze wel aan het schrikken gemaakt hoor en daar baal ik wel van.
Ik voel me prima en vindt het leven nog veel te leuk om nu al gedag te zeggen.
Dus bij deze...tot volgend jaar! :kerstzwaai:
:-* :-* :-* Hugo
Laatst gewijzigd door fransbulletje op zo 17 dec 2017, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#3324002
fransbulletje schreef:Hugo wil heel graag even poseren voor de fotowedstrijd op barfplaats. :-[ waarom staat die mooie foto nou op zijn kant :-[

DSC09078 (1).JPG

Huug ons wonder manneke...
In augustus 2016 kregen we te horen dat hij de "ziekte van Hodgkin" heeft, prognose 3 maanden.
We waren zo blij dat Hugo vorig jaar met kerst nog bij ons was en het zo goed ging.
Eigenlijk hebben we het hele afgelopen jaar gewacht op het moment dat hij ziek zou worden.
Maar onze Hugo werd helemaal niet ziek, geen symptomen en was gewoon de Hugo die hij altijd was.
We zijn inmiddels 1 jaar en 4 maanden verder na die diagnose en het gaat hardstikke goed met Hugo.
Die diagnose denken we nu maar niet meer aan, we kijken naar Hugo en vooruit.
Hugo wordt gewoon een hele oude franse bulldog!!
Voor de mobiele kijkers staat die recht :) en hij is leuk!
#3324006
Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren .......

Maar ik ben niet zielig hoor . Nee , mijn baasjes en ik hebben nu eenmaal een andere smaak
Ik als echte JRT gruwel van het eten wat die tweebeners wel lekker vinden
En mijn baasjes vinden hetgeen ik wel waardeer nu eenmaal niet te nassen , ze houden niet van harig eten bijvoorbeeld
Ik schijn er ook andere tafelmanieren op na te houden ..... Maar ik geloof dat ik me keurig gedraag hoor
Nou , dan neem ik toch een tafeltje voor mezelf ::)

En voor mij is het dit jaar echt kerstfeest :D :D :D Ik woon hier nu alweer tien maanden en ik heb het reuze naar mijn zin hier
Ik ga nooit meer weg hebben ze gezegd
Mijn vier sterren restaurant bevalt me hier uitstekend :D
t. kerst 168.JPG
t. kerst 168.JPG (3.51 MiB) 1751 keer bekeken
Ik mag weer hond zijn en dat doe ik dan ook , het kost hunnie natuurlijk wel weer schoenzolen .... want we wandelen wat af hoor
#3324065
Meet Fritzi's Christmas Guardian Angel!
Kerstengel (2).JPG
Kerstengel (2).JPG (742.71 KiB) 1682 keer bekeken
Goedemiddag lieve forumkijkertjes, ik ben de kerst-bescherm-engel van Fritzi Plat. Heb ik de afgelopen vier jaar werkelijk op mijn engelen-bipsje gezeten, kreeg ik het eind 2017 ineens hartstikke druk! Eerst krijgt het smurfje ineens een ontzettend dik achterpootje, hoge koorts, ziek als een zogeheten hond! Dus ik moest er goed de pas inzetten om het lieve schattige warme zachte Fritzi te beschermen. Ze was nog niet in orde, gaat dat malle baasje van haar alle pootjes zitten controleren op onregelmatigheden, treft ze een oh zo gek bultje tussen de teentjes van haar aan. Nee zeg, gaat ze ermee naar de dierenarts, neemt hij een biopt, belt hij het vrouwtje op met de mededeling dat mijn Fritzi mogelijk kanker heeft en het bultje weggehaald moet worden! Ik was in alle staten! En ik heb ook even hemels overleg moeten hebben met de bescherm-engel van het vrouwtje van Fritzi, want die was compleet de weg kwijt.... Nou goed, tijdens de operatie en tijdens het herstel heb ik alle zeilen bij moeten zetten en toen het bultje weggehaald was en opgestuurd werd, heb ik alles op alles gezet! En Godzijdank zeg, blijkt Fritzi gewoon een stuk plant in haar poot te hebben gekregen. Pfjieuw. Als rechtgeaarde hardwerkende bescherm-engel zat mijn spoedklus er weer op en hoop ik de komende 12 jaar weer lekker in relax-modus te blijven zitten!

Dag lieve Fritzi-kind, pas goed op jezelf dan doe ik het ook!
Je kerst-bescherm-engel :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door