Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3323797
;) Shadow is onze dwarse dondersteen. Eigenwijs, eigen wil en eigen mening en die laat hij ook overduidelijk blijken. Zo hebben we meneer weleens letterlijk uit zijn mand mogen kieperen omdat hij het ’s avonds vertikte om naar de kennel te gaan. Tot zover niks mis mee. Het is tenslotte een husky. Maar soms kan hij ook nogal, uh, elektrisch geladen zijn. Dan staat hij zo op scherp dat hij overal op reageert. Dat hij bij wijze van spreke een meter de lucht in springt als je hem per ongeluk aanstoot. En is hij echt alle regels weer aan het testen, zoals ‘of het wel echt nodig is dat hij gaat zitten bij de deur” enzo. Meestal is dat een reden voor ons om te bedenken dat hij wat extra “werk” mag doen. De laatste maanden is de speurtraining erbij in geschoten, hebben we wel gewandeld maar weinig hersenwerk gedaan maarrrr het stepseizoen is wel weer geopend. Of moet ik zeggen het modder-zwem-seizoen (zucht). Alleen is Shadow weleens wat wisselend in zijn enthousiasme daarvoor. De eerste keer ging het dit jaar wel goed, maar de 2e en 3e keer was het mwah…. En hij bleef maar zo geïrriteerd. Manlief loopt meestal met hem en die werd er echt iebel van.

Twee weken geleden viel mij op dat hij wel startte, maar dan vrij snel vertraagde van galop naar draf, zeg maar van “de beuk erin” naar “gematigd trekken”. Hij leek rechts ook net wat minder in te zetten dan links en liep een ietsje scheef. Heel subtiel, maar net zo’n “klopt dit wel” gevoel. Toch was hij tijdens wandeling absoluut niet kreupel. Alleen als ik hem aaide “trok” af en toe zijn vacht op de rechter flank. Omdat ik toch met Spot naar de chiropracter moest, besloten Shadow mee te nemen.

Shadow kwam daar binnen zetten als een stoere hond, lekker vrij. Hond op de tafel gezet, zij onderzoekt hem en vind een blokkade. Ze wilde gaan behandelen, maar zodra ze eraan kwam… meneer draaide zich om, zette zich af en ineens stond ik met 25 kilo husky in mijn armen. Hij vond het helemaal niks en lanceerde zich naar een veilige plek. Of ik hem wilde beschermen tegen dat enge mens.
Affijn, weer op de bank, uitgebreid kalmeren samen en uiteindelijk heeft ze hem op de grond behandeld. Zijn spieren zaten grondig vast, triggerpoint massage wilde niet echt lukken maar met dry needling ging het tot mijn verrassing wel goed. Ik aan de voorkant de koekjes erin en zij prikken. Onder mijn handen voelde ik hem ontspannen. Gisteren bijna de hele dag in diepe slaap gelegen, uitbreid met ons gekroeld op de bank en ja hoor, meneer ging weer braaf zitten bij de deur, liet zich rustig afdrogen en heel het “elektrisch geladen” was weg. Het moet hem behoorlijk dwars gezeten hebben…. Hopelijk is het nu verholpen, de DA dacht dat hij mogelijk een keer uitgegleden is – of een beuk bij het stoeien van Spot. Nu even een paar daagjes rust en dan kunnen we weer aan de gang met trainen. Ben zo blij dat ik hem meegenomen heb.
Laatst gewijzigd door Siberienne op za 16 dec 2017, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
#3323802
Lizzy schreef:Zo dan! Zeker maar goed dat je hem mee hebt genomen! Ahhhh, stoere knul :-* . Moet je nu eerst een paar weken rustig aan doen?
2 dagen echt rustig en dan mag ik alweer op gaan bouwen, maar ik kijk wel even wat hij wil. En bovendien, gaan steppen in deze blubber is loeizwaar, dus ik denk zomaar dat we komend weekend wat speur en zoek apport gaan doen. Hij kon nog wel een dag of 5 wat last houden, en we moeten hem zelf even dagelijks masseren
#3323970
We moesten een paar dagen Shadow beetje masseren maar gisteren ‘trok’ het weer behoorlijk. Manlief heeft hem gemasseerd en die kon de ‘pijnpunten’ duidelijk voelen. Shadow vond het best weer spannend maar samen met mij en op de grond thuis ging het best goed.

Ik denk dat ik ook wel weet waar iig een uitlokkende factor zit; als we thuis komen na het wandelen, moeten de heren altijd even zitten, maak ik de deur vd garage open en op mijn ‘toe maar’ stuift meneer naar binnen en remt dan af door tegen de andere deur op te springen. Die is dicht, altijd, en geeft niet mee.... hardleers? Tsja. Het is een husky zullen we maar zeggen. Dus nu proberen we dat maar weer te voorkomen/af te leren. De cursus zelfbeheersing voor gevorderden dl2 gaat van start.... ;)
#3323974
Siberienne schreef:We moesten een paar dagen Shadow beetje masseren maar gisteren ‘trok’ het weer behoorlijk. Manlief heeft hem gemasseerd en die kon de ‘pijnpunten’ duidelijk voelen. Shadow vond het best weer spannend maar samen met mij en op de grond thuis ging het best goed.

Ik denk dat ik ook wel weet waar iig een uitlokkende factor zit; als we thuis komen na het wandelen, moeten de heren altijd even zitten, maak ik de deur vd garage open en op mijn ‘toe maar’ stuift meneer naar binnen en remt dan af door tegen de andere deur op te springen. Die is dicht, altijd, en geeft niet mee.... hardleers? Tsja. Het is een husky zullen we maar zeggen. Dus nu proberen we dat maar weer te voorkomen/af te leren. De cursus zelfbeheersing voor gevorderden dl2 gaat van start.... ;)
Succeshesssss ;D

Nee, maar dat is wel een goeie, om dat af te leren/te voorkomen. En zo houden ze ons lekker bezig he, onze hondjes!
#3323978
Siberienne schreef:We moesten een paar dagen Shadow beetje masseren maar gisteren ‘trok’ het weer behoorlijk. Manlief heeft hem gemasseerd en die kon de ‘pijnpunten’ duidelijk voelen. Shadow vond het best weer spannend maar samen met mij en op de grond thuis ging het best goed.

Ik denk dat ik ook wel weet waar iig een uitlokkende factor zit; als we thuis komen na het wandelen, moeten de heren altijd even zitten, maak ik de deur vd garage open en op mijn ‘toe maar’ stuift meneer naar binnen en remt dan af door tegen de andere deur op te springen. Die is dicht, altijd, en geeft niet mee.... hardleers? Tsja. Het is een husky zullen we maar zeggen. Dus nu proberen we dat maar weer te voorkomen/af te leren. De cursus zelfbeheersing voor gevorderden dl2 gaat van start.... ;)
Ja , zo zie je maar dat je een dwarse dondersteen ook eens door een ander oog moet bekijken
Goed dat het je is opgevallen , en hopelijk slaat de behandeling en de cursus zelfbeheersing goed aan ;)
#3323981
Wat goed dat jullie er achter zijn gekomen dat ie het gedrag niet voor niets vertoonde! Zo blijkt maar weer hoe subtiel pijn en ongemak zich uit. Niets per see janken en piepen, juist gedrag waarbij je niet direct aan pijn denkt is een reden om aan pijn te denken!

Goed dat je vriend de pijnpunten kon vonden. En dat jullie met zijn drietjes het vertrouwen hadden om de massage te kunnen doen! Hopelijk lukt de zelfbeheersing wat, ik geef het je te doen :biggrin2: .
#3324027
We hebben vandaag kort stukje gestept onder het motto ‘dat is rustiger bewegen dan wandelen’ (meneer stuiterde nogal aan de lijn, springen en doen, dan is een draf minder belastend)

En hij liep netjes, nog ietsje scheef maar minder dan voorheen. Makkelijk pad gekozen zonder al te veel blub en zonder hellingen. Daarna een heerlijk rustige husky, mag ook overal aankomen en het trekt niet. Dus hopelijk kunnen we uit gaan bouwen zodat hij zijn energie weer lekker kwijt kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door