Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3322953
smulpaap schreef:Niets mis mee op de late avond :P :biggrin2:
Schrikt ie er niet wakker van ?
Nee, hij komt expres naast je staan kwispelen :cool:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3322997
Leuk Kim, zo'n hond :biggrin2:



Ik kom ook weer even verder klagen.
Peuter blijft toch geen hand-, voet- en mondziekte te hebben, maar gewoon waterpokken. Is ook nooit weg met 2 baby's.
Ik heb vannacht totaal niet geslapen. Toen pakte ik vanochtend even een uurtje, stond mn moeder ineens aan mn bed. Die kwam spontaan op visite.
Door El_Kato
#3323057
Gisteren in al mijn wijsheid bedacht dat de zak puppybrokjes die we met Dex meekregen wel als trainingsbrokjes gebruikt konden worden. Zak opengemaakt en hij is er dus helemaal weg van… :o Geen land mee te bezeilen als hij ze ruikt ook Rana vind ze meer dan super lekker :-X Wilde net wat met hem spelen en had het bakje op tafel gezet voor beloning tussendoor maar het spel was gelijk over zat alleen nog maar met zijn neus in de licht en zijn pootjses tegen de tafel aan omdat hij wel door had dat ze daar stonden… Hij beet ook opeens keihard in mijn vinger waarschijnlijk omdat de geur er nog wat aan zat ofzo… Zaterdag krijg ik allemaal gedroogd spul voor hem denk dat ik deze brokjes maar aan een buur geef wel leuk dat hij er zo gek op is maar dat is voor nu dus geen hulp als we aan het trainen zijn :-\ Zijn trouwens wel speciale bulldog brokjes van royaal konijn ::)
Door smulpaap
#3323069
El_Kato schreef:Gisteren in al mijn wijsheid bedacht dat de zak puppybrokjes die we met Dex meekregen wel als trainingsbrokjes gebruikt konden worden. Zak opengemaakt en hij is er dus helemaal weg van… :o Geen land mee te bezeilen als hij ze ruikt ook Rana vind ze meer dan super lekker :-X Wilde net wat met hem spelen en had het bakje op tafel gezet voor beloning tussendoor maar het spel was gelijk over zat alleen nog maar met zijn neus in de licht en zijn pootjses tegen de tafel aan omdat hij wel door had dat ze daar stonden… Hij beet ook opeens keihard in mijn vinger waarschijnlijk omdat de geur er nog wat aan zat ofzo… Zaterdag krijg ik allemaal gedroogd spul voor hem denk dat ik deze brokjes maar aan een buur geef wel leuk dat hij er zo gek op is maar dat is voor nu dus geen hulp als we aan het trainen zijn :-\ Zijn trouwens wel speciale bulldog brokjes van royaal konijn ::)
Oh jee , wat een Bulldog in zijn kop heeft heeft ie niet in zijn kont :biggrin2:
Door smulpaap
#3323072
Kim_S schreef:Nee, hij komt expres naast je staan kwispelen :cool:
Oh , ik had er hier een paar die wakker schrokken van hun eigen scheet :biggrin2:
De nieuwe freule laat ze bij voorkeur als ze op schoot ligt , van die fijne geniepige scheten
Na geit of lam komt ze niet op schoot :biggrin2:
Door frodo quin
#3323073
El_Kato schreef:Gisteren in al mijn wijsheid bedacht dat de zak puppybrokjes die we met Dex meekregen wel als trainingsbrokjes gebruikt konden worden. Zak opengemaakt en hij is er dus helemaal weg van… :o Geen land mee te bezeilen als hij ze ruikt ook Rana vind ze meer dan super lekker :-X Wilde net wat met hem spelen en had het bakje op tafel gezet voor beloning tussendoor maar het spel was gelijk over zat alleen nog maar met zijn neus in de licht en zijn pootjses tegen de tafel aan omdat hij wel door had dat ze daar stonden… Hij beet ook opeens keihard in mijn vinger waarschijnlijk omdat de geur er nog wat aan zat ofzo… Zaterdag krijg ik allemaal gedroogd spul voor hem denk dat ik deze brokjes maar aan een buur geef wel leuk dat hij er zo gek op is maar dat is voor nu dus geen hulp als we aan het trainen zijn :-\ Zijn trouwens wel speciale bulldog brokjes van royaal konijn ::)
Hmm komt mij bekend voor. Vervang hond door kat en brokjes door alles wat in de verste verte eetbaar is en je bent er :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3323100
eelke schreef:Ik heb het hem net verteld, en hij bleef gewoon lachen. Dus hij begrijpt het denk ik wel. En helemaal kwijt gaan we elkaar vast niet raken, ook met een robot hebben we Hènry nog wel nodig!
Hoe bevalt de robot? Meneer komt al de hele week thuis met enthousiaste verhalen van een collega, over de roomba. Nu is er niet zoveel voor nodig om mij over te halen, maar toch. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3323104
Ronald schreef:Dank je wel allemaal. Het is best wel confronterend, zo bij elkaar. Vanmiddag even boodschappen wezen doen, maar ik werd zachtjes teruggefloten dat ik wel heel erg bleek werd. Iets met bloeddruk en zo. Gelukkig trucje geleerd van verpleegkundige om de bloeddruk wat op te pompen.

Wel fijn trouwens dat ik weer mag autorijden, dat wel. En in de auto heb ik nergens last van!
Goed naar je lichaam luisteren, Ro! :-*

Hier is meneer ook onder behandeling voor hoge bloeddruk, maar niet de overige complicaties die jij hebt.
Hij werd zó naar van de medicatie en steeds te lage bloeddruk dat hij op eigen initiatief (wel in overleg met de huisarts) voor de halve dosering gegaan is. Dat bevalt een stuk beter, en de bloeddruk is hartstikke netjes! Wij meten ook thuis, ter controle.
Er word nog steeds hardnekkig vastgehouden aan een standaard dosering maar maatwerk is een stuk prettiger.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. :bigarmhug:
Door eelke
#3323105
-Annemarie- schreef:Hoe bevalt de robot? Meneer komt al de hele week thuis met enthousiaste verhalen van een collega, over de roomba. Nu is er niet zoveel voor nodig om mij over te halen, maar toch. :biggrin2:
Ja echt goed! Totaal niks voor dit topic dus ;D hij heeft nu heel de benedenverdieping gedaan. De grote droogloopmat bij de voordeur doet hij beter dan ik! Met de gewone stofzuiger plakt die mat steeds aan de zuigmond zeg maar, maar daar heeft de robot natuurlijk geen last van want die staat er zelf op. Hij kan bijna overal onder, hij snapt best goed hoe je met stoelpoten enzo om gaat. Ik denk dat hij best wel eens wat stukjes mist hoor (maar ons huis is ook een chaos met poten en meubels enzo) maar goed, met een hond in huis ligt er toch wel vaak wat op de grond, ik heb met normaal stofzuigen ook wel dat ik me weer omdraai en denk, hmmm hoe komt die pluk haar daar nu weer.

Als hij merkt dat hij op een vloerkleed komt zet ie zelf zijn turbo aan. En hij kan zelf naar zijn homebase, dus als ik het genoeg vind roep ik 'Plaats!' druk ik op het knopje en dan zoekt ie zijn plekje weer op ;D

Hij heeft ook nog niet gezeurd over hondenharen ofzo. Maar als hij ergens mee zit, dan zegt hij het ook gewoon. Hij communiceert goed dus :D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3323107
eelke schreef:Ja echt goed! Totaal niks voor dit topic dus ;D hij heeft nu heel de benedenverdieping gedaan. De grote droogloopmat bij de voordeur doet hij beter dan ik! Met de gewone stofzuiger plakt die mat steeds aan de zuigmond zeg maar, maar daar heeft de robot natuurlijk geen last van want die staat er zelf op. Hij kan bijna overal onder, hij snapt best goed hoe je met stoelpoten enzo om gaat. Ik denk dat hij best wel eens wat stukjes mist hoor (maar ons huis is ook een chaos met poten en meubels enzo) maar goed, met een hond in huis ligt er toch wel vaak wat op de grond, ik heb met normaal stofzuigen ook wel dat ik me weer omdraai en denk, hmmm hoe komt die pluk haar daar nu weer.

Als hij merkt dat hij op een vloerkleed komt zet ie zelf zijn turbo aan. En hij kan zelf naar zijn homebase, dus als ik het genoeg vind roep ik 'Plaats!' druk ik op het knopje en dan zoekt ie zijn plekje weer op ;D

Hij heeft ook nog niet gezeurd over hondenharen ofzo. Maar als hij ergens mee zit, dan zegt hij het ook gewoon. Hij communiceert goed dus :D
Ja, dat komt wel overeen met wat ik al een hele week hoor. ;D
Neem jij hem ook mee naar boven? En staat 'ie 's nachts aan? Het lijkt me wel supermakkelijk en ik heb de schurft aan stofzuigen.
Om niet te zeggen het huishouden in het algemeen. :biggrin2:
Door eelke
#3323111
-Annemarie- schreef:Ja, dat komt wel overeen met wat ik al een hele week hoor. ;D
Neem jij hem ook mee naar boven? En staat 'ie 's nachts aan? Het lijkt me wel supermakkelijk en ik heb de schurft aan stofzuigen.
Om niet te zeggen het huishouden in het algemeen. :biggrin2:
Ik heb m sinds gisteren. Ik zet m overdag aan, wil hem toch wel een beetje in de gaten houden nog. Boven heb ik hem nog niet gebruikt, ik moet nog even lezen of hij niet van de trap pleurt als ie bij het randje komt.
Door zurca
#3323115
Echt he.....markplaats en "sommige van zijn bezoekers" ::) ::) ::)
Ik heb een aantal dingen op marktplaats staan en het is wel raak dit keer. Voor 1 iets is inmiddels vier keer interesse getoont maar zodra je dan een berichtje terug doet is het blijkbaar onmogelijk om daar nog op te reageren :-X Of gisterenavond een bod gekregen op een andere advertentie, uurtje later gereageerd dat het bod oke is en hoe en wat verder...zojuist reactie (dat dan weer wel) "geen interesse meer" ::)

Zijn dat nou mensen die zich rot vervelen en hele dagen "stom" zitten te doen op MP? Waarom bieden op iets wat je toch niet wilt hebben? Of waarom bieden op iets maar dan te bedonderd zijn om je even netjes "af te melden" als je toch niet wilt....Ik zal het nooit begrijpen denk ik. Kan het ook niet laten om dan altijd nog even een sarcastisch berichtje achter te laten :-[ :biggrin2: ::)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3323116
-Annemarie- schreef:Goed naar je lichaam luisteren, Ro! :-*

Hier is meneer ook onder behandeling voor hoge bloeddruk, maar niet de overige complicaties die jij hebt.
Hij werd zó naar van de medicatie en steeds te lage bloeddruk dat hij op eigen initiatief (wel in overleg met de huisarts) voor de halve dosering gegaan is. Dat bevalt een stuk beter, en de bloeddruk is hartstikke netjes! Wij meten ook thuis, ter controle.
Er word nog steeds hardnekkig vastgehouden aan een standaard dosering maar maatwerk is een stuk prettiger.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. :bigarmhug:
Op dit moment ben ik nog even niet toe aan maatwerk. Teveel aan de kop. De te lage bloeddruk lijkt voorspelbaar te zijn. Vandaag ook weer even (niet zo extreem als vorige week), maar door gewoon te gaan zitten en de benen over elkaar te zetten ging het zomaar over. En het is bij mij niet alleen lage bloeddruk, hè... Ook het hart krijgt op dit moment medicinale ondersteuning (betablokker) zodat het niet gelijk als een gek tekeer gaat als ik inspanning lever. Dat heeft wel tot gevolg dat als ik inspanning wil leveren, ik het benauwd krijg.

De revalidatiefysiotherapie is uitgesteld tot januari. Het heeft natuurlijk geen zin als ik elke keer onderuit ga als ik van de fiets afkom.

Het is mij juist afgeraden om thuis de bloeddruk te meten. Nu ben ik best wel eigenwijs, dus ik wil zo'n speciale fitbit die hartslag, bloeddruk en saturatie meet. Ik had al even bij bol.com gekeken, maar ik denk zomaar dat het AliExpress wordt... :)

Al met al is er genoeg spanning en sensatie in mijn leven op dit moment, dus ik heb even genoeg op het bordje. Gelukkig heb ik veel steun van dochterlief.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door