Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Zuzanna
#3322582
smulpaap schreef:Mijn zoon en schoondochter hebben soms ook van die Belgische uitspraken , dan vragen wij weer , wat bedoel je nou toch :biggrin2:
Een Belgische collega van me was op zoek naar een huis en vertelde dat ze in een schoendoos wilde wonen. Huh, wat?! Een huis met een plat dak dus ;D

Mijn geluksmomentje: rustig naar de bushalte lopen, mooi op tijd zijn en maar één minuut moeten wachten :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3322594
Zuzanna schreef:Een Belgische collega van me was op zoek naar een huis en vertelde dat ze in een schoendoos wilde wonen. Huh, wat?! Een huis met een plat dak dus ;D

Mijn geluksmomentje: rustig naar de bushalte lopen, mooi op tijd zijn en maar één minuut moeten wachten :)
;D ;D ;D

Ook leuk op paardenfora: Belgen gaan met hun paarden wandelen. Wat wij Hollanders maar suf vinden, een paard is om op te zitten, niet om naast te lopen. Maar wandelen is voor hun dus rijden.

Al moet ik zeggen dat ik ook lang moest wennen aan het Duitse: du bist geritten. Hoezo, ik ben gereden, ik heb gereden. Zal voor de groningers onder ons dan weer minder lastig zijn.
Door Eef+Stippels
#3322626
Siberienne schreef:In het fototopic :biggrin2:
Maar ben er trots op dus zet het hier gewoon nog een keer neer :biggrin2:
CDEADC65-EE44-40F9-9F9C-E6732FEC57A4.jpeg
Ik zag het net :biggrin2:
Het is weer mooi geworden!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322679
Kaela schreef:;D ;D ;D

Ook leuk op paardenfora: Belgen gaan met hun paarden wandelen. Wat wij Hollanders maar suf vinden, een paard is om op te zitten, niet om naast te lopen. Maar wandelen is voor hun dus rijden.

Al moet ik zeggen dat ik ook lang moest wennen aan het Duitse: du bist geritten. Hoezo, ik ben gereden, ik heb gereden. Zal voor de groningers onder ons dan weer minder lastig zijn.
Wandelen is wel in stap, zou ik denken. Niet?
Rustig en gezellig.... zoals met de hond. Jullie zeggen wel 'lopen' als je gewoon gaat wandelen.... ::)

Een schoendoos van een huis ken ik ook niet. Volgens mij had de desbetreffende persoon gewoon gevoel voor humor. :biggrin2:
En bangelijk, ja, das dialect. Antwerps vermoed ik, maar ik ben zelfs niet zeker. Zeggen en begrijpen ze ook niet overal hoor. ;)
Zijn alleszinds geen zaken die je op een cursus zal tegenkomen... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3322681
pearlsofpassion schreef:Wandelen is wel in stap, zou ik denken. Niet?
Rustig en gezellig.... zoals met de hond. Jullie zeggen wel 'lopen' als je gewoon gaat wandelen.... ::)

Een schoendoos van een huis ken ik ook niet. Volgens mij had de desbetreffende persoon gewoon gevoel voor humor. :biggrin2:
En bangelijk, ja, das dialect. Antwerps vermoed ik, maar ik ben zelfs niet zeker. Zeggen en begrijpen ze ook niet overal hoor. ;)
Zijn alleszinds geen zaken die je op een cursus zal tegenkomen... :biggrin2:
Nee, wandelen met je paard is in België echt gewoon rijden, met alles erop en eraan.

Of dat in heel België gebruikelijk is weet ik natuurlijk ook niet. Maar de belgen op ons forum zijn er consequent in.

Overigens was de eerste video die ik bekeken heb van een Hollander ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3322736
Me heerlijk uit kunnen leven bij het kickboksen. Zeker in zo’n periode als nu is het slaan en schoppen op de cube en op mijn collega’s () best lekker om alle frustraties er zo uit te gooien. Een van mijn collega’s was het met me eens en vroeg of we geen mensen konden uitnodigen om mee te doen die we niet aardig vinden, haha.
Door hannabelgje
#3322754
Kaela schreef:
Nee, wandelen met je paard is in België echt gewoon rijden, met alles erop en eraan.

Of dat in heel België gebruikelijk is weet ik natuurlijk ook niet. Maar de belgen op ons forum zijn er consequent in.

Overigens was de eerste video die ik bekeken heb van een Hollander ;D
Zo staat er in het zwembad hier overal: verboden te lopen. (Bedoelen ze rennen mee) ik vind het nog steeds zo grappig. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door frodo quin
#3322795
Kaela schreef:Nee, wandelen met je paard is in België echt gewoon rijden, met alles erop en eraan.

Of dat in heel België gebruikelijk is weet ik natuurlijk ook niet. Maar de belgen op ons forum zijn er consequent in.

Overigens was de eerste video die ik bekeken heb van een Hollander ;D
In België of iig Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant is het inderdaad gebruikelijk om te zeggen dat je op wandeling gaat met je paard als je buiten de pistes rijdt. Een wandeling in de bossen en de velden hoeft idd niet in stap te zijn, maar het is wel niet echt aan het werk, maar op het gemakje. Rijden is hier dressuur.

Er zijn zo nog wel een paar woorden. Zo begrijpt de gemiddelde Nederlander hesp (ham) en platte kaas (kwark) blijkbaar niet :)
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3322896
Zo super trots op mijn Harry... Harry ziet wat minder in het donker, dus donker is spannend en wat eng. Tel daar bij dat hij vorig jaar vreselijk geschrokken is van zo’n enorme vuurwerk knal (ik schrok toen ook enorm maar Harry had echt paniek) dus je begrijpt dat mijn boef geen held is in het donker. Hij mag zeker in het donker dus ook altijd bepalen waar we lopen en ik merkte dat hij steeds vaker naar het park trok, maar dat is heel donker (geen lantarens) Dus de afgelopen weken steeds verder een stukje die kant op om vervolgens altijd weer om te draaien want zo donker is toch spannend. Gister weer een poging en net toen we vlakbij het park waren schoot er een auto over de bussluis met de bodem van de auto. Maakte veel lawaai dus Harry schrok enorm en vloog het park uit, en gauw koos hij een andere ‘veilige’ route. Want hij kiest in het donker toch bijna altijd dezelfde route. En vandaag nieuw poging naar het park en jawel, we zijn aan de ene kant het donkere, enge park in gegaan, om een van de flats en er dus ook zo weer uit. Maar mijn held heeft het wel gedaan! Ik vind het zo leuk dat hij in het donker steeds meer vertrouwen krijgt! Ik merk wel dat hij een hele duidelijke hang naar veilig heeft dus heel vaak lopen we dezelfde route, de variatie is vaak linksom, rechtsom, linkerkant van de straat of rechterkant van de straat maar de laatste paar weken durft hij meer en probeert hij ook andere routes uit. Mijn knapperd!
Gebruikersavatar
Door pike
#3322897
frodo quin schreef:In België of iig Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant is het inderdaad gebruikelijk om te zeggen dat je op wandeling gaat met je paard als je buiten de pistes rijdt. Een wandeling in de bossen en de velden hoeft idd niet in stap te zijn, maar het is wel niet echt aan het werk, maar op het gemakje. Rijden is hier dressuur.

Er zijn zo nog wel een paar woorden. Zo begrijpt de gemiddelde Nederlander hesp (ham) en platte kaas (kwark) blijkbaar niet :)
Pistes? Die zijn toch om op te skieën? :biggrin2:

Ik heb mijn hele leven nog nooit in/op een piste gereden :biggrin2:
dat deed je in de bak, binnenbak of buitenbak. En als je op wedstrijd was: in de ring, of de rijbaan :biggrin2:

En niet werken in het bos? Ik heb ze wel gezien hoor, die het niet konden laten om schouderbinnenwaart sof verzameld over het bospad te gaan :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door