Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3321548
Kaela schreef:Mooie foto hoor! Maar van zo'n kortsnuit met droge, dichte neus en de tong en tanden uit de bek word ik toch een beetje verdrietig.
Ja, helemaal met je eens.
De hond is 11 jaar oud, was achtergelaten (waarschijnlijk omdat ze van alles mankeert) en mag de laatste jaren van haar leven bij deze mevrouw slijten.
Door TomsBorders
#3321551
Kaela schreef:Waar anders over?
ah ik dacht over de papegaai (is kaketoe een papegaai?), op mijn werk laden de meeste foto's niet (als mijn werk dit leest: het was pauze) en ik zag een lege quote in jou bericht en daarvoor 2x je papegaai en 1 border collie en ik snapte niet helemaal wat een kortsnuit papegaai is maar het ging over de foto van Karen, ik zie nu waarom mijn post raar is gezien het een hondenras betreft die volgens mij met een keizerssnede ter wereld gebracht moet worden omdat het anders niet past.
eelke schreef:Zeg, normaal moet ik écht om je lachen, maar deze zit er wel naast hoor!
wow ja! sorry, ik zie nu de foto en ik lees mijn antwoord, dat komt wel heel insensitief over, dat was niet zo bedoeld.
Laatst gewijzigd door TomsBorders op vr 24 nov 2017, 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3321554
TomsBorders schreef: ah ik dacht over de papegaai (is kaketoe een papegaai?), op mijn werk laden de meeste foto's niet (als mijn werk dit leest: het was pauze) en ik zag een lege quote in jou bericht en daarvoor 2x je papegaai en 1 border collie en ik snapte niet helemaal wat een kortsnuit papegaai is maar het ging over de foto van Karen, ik zie nu waarom mijn post raar is gezien het een hondenras betreft die volgens mij met een keizerssnede ter wereld gebracht moet worden omdat het anders niet past.



wow ja! sorry, ik zie nu de foto en ik lees mijn antwoord, dat komt wel heel insensitief over, dat was niet zo bedoeld.
Ahhh dat verandert de zaak! Ik vond het al zo vreemd.
Door TomsBorders
#3321556
eelke schreef:Ahhh dat verandert de zaak! Ik vond het al zo vreemd.
ja sorry, ik snapte zelf niet wat een border collie met platte snuiten had te maken (en karen heeft Iggy rode border collie maar zie nu ook dat het niet Iggy was trouwens en dus de quote anders is).
ik maak wel graag een grap maar liever ten koste van niemand (of mezelf) of op een manier dat iedereen weet dat het goed bedoeld is, maar goed in ieder geval dat je aangeeft als je het gevoel hebt dat ik te ver ga.
toch nog een beetje benieuwd of er platsnuit pappegaaien zijn (en hoe dat er dan uit ziet)!
Door eelke
#3321562
TomsBorders schreef:
ja sorry, ik snapte zelf niet wat een border collie met platte snuiten had te maken (en karen heeft Iggy rode border collie maar zie nu ook dat het niet Iggy was trouwens en dus de quote anders is).
ik maak wel graag een grap maar liever ten koste van niemand (of mezelf) of op een manier dat iedereen weet dat het goed bedoeld is, maar goed in ieder geval dat je aangeeft als je het gevoel hebt dat ik te ver ga.
toch nog een beetje benieuwd of er platsnuit pappegaaien zijn (en hoe dat er dan uit ziet)!
Haha Ja, het kwam best beledigend over dus dan zeg ik er wat van want dat is niet de bedoeling hier, maar geheel onbedoeld dus. Kan gebeuren he!

Platsnuit papagaaien zijn er toch wel, met van die gevijlde of geknipte snavels? Maar da's hartstikke zielig.
Door TomsBorders
#3321565
eelke schreef:Haha Ja, het kwam best beledigend over dus dan zeg ik er wat van want dat is niet de bedoeling hier, maar geheel onbedoeld dus. Kan gebeuren he!

Platsnuit papagaaien zijn er toch wel, met van die gevijlde of geknipte snavels? Maar da's hartstikke zielig.
wow ok, ik zit er lekker naast in dit topic vandaag, dat is gewoon dierenmishandeling en niet het grappige plaatje wat ik in mijn hoofd had.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3321569
eelke schreef:Haha Ja, het kwam best beledigend over dus dan zeg ik er wat van want dat is niet de bedoeling hier, maar geheel onbedoeld dus. Kan gebeuren he!

Platsnuit papagaaien zijn er toch wel, met van die gevijlde of geknipte snavels? Maar da's hartstikke zielig.
Nee hoor, de enige papegaaien waarbij de snavels korter gemaakt worden, zijn vogels die daar een medische reden voor hebben. Gelukkig is dat een zeldzaamheid. Heel soms bijten soortgenoten elkaar de bovensnavel vast of komen ze klem te zitten.
Papegaaien worden wel heel vaak gekortwiekt, dan knippen ze de vleugelveren zo kort dat ze niet meer kunnen vliegen. Net zo pijnloos als onze haren knippen, maar naar mijn mening vreselijk voor het dier om je bewegingsvrijheid en vluchtmogelijkheden afgenomen te worden.

Gelukkig is het misverstand weer uit de wereld Tom, kan gebeuren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3321570
KarenH schreef:Ja, helemaal met je eens.
De hond is 11 jaar oud, was achtergelaten (waarschijnlijk omdat ze van alles mankeert) en mag de laatste jaren van haar leven bij deze mevrouw slijten.
Dat is dan weer heel fijn voor de hond! Een warm mandje om de laatste tijd goed verzorgd en geliefd te worden.
Door eelke
#3321586
Kaela schreef:
Nee hoor, de enige papegaaien waarbij de snavels korter gemaakt worden, zijn vogels die daar een medische reden voor hebben. Gelukkig is dat een zeldzaamheid. Heel soms bijten soortgenoten elkaar de bovensnavel vast of komen ze klem te zitten.
Papegaaien worden wel heel vaak gekortwiekt, dan knippen ze de vleugelveren zo kort dat ze niet meer kunnen vliegen. Net zo pijnloos als onze haren knippen, maar naar mijn mening vreselijk voor het dier om je bewegingsvrijheid en vluchtmogelijkheden afgenomen te worden.

Gelukkig is het misverstand weer uit de wereld Tom, kan gebeuren.
Oh ik dacht ivm bijten inderdaad. Gelukkig dan maar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3321730
Als we het dan toch over papegaaien hebben :biggrin2:

Vandaag druk bezig geweest om de kooi weer eens opnieuw in te richten. Ik heb nu overal lianen als zitstok. Ik vind het er reuze gezellig uitzien, Kaela vindt ze prachtig, Charlie heeft een hartverzakking die minimaal tot volgend weekend duurt.

Afbeelding

En ik heb nieuwe bodembedekking, kartonnen vellen. Ziet er minder gezellig uit, maar zou makkelijk schoonmaken zijn en is stukken goedkoper dan beukensnippers. Zelfs als Kaela er direct aan begint om ze te slopen ;D

Afbeelding
Door - pien -
#3321747
Kaela schreef:Als we het dan toch over papegaaien hebben :biggrin2:

Vandaag druk bezig geweest om de kooi weer eens opnieuw in te richten. Ik heb nu overal lianen als zitstok. Ik vind het er reuze gezellig uitzien, Kaela vindt ze prachtig, Charlie heeft een hartverzakking die minimaal tot volgend weekend duurt.

Afbeelding

En ik heb nieuwe bodembedekking, kartonnen vellen. Ziet er minder gezellig uit, maar zou makkelijk schoonmaken zijn en is stukken goedkoper dan beukensnippers. Zelfs als Kaela er direct aan begint om ze te slopen ;D

Afbeelding
Wat leuk :D Arme Charlie, is 'ie autistisch :biggrin2:
Fenixjuh schreef:We zijn heerlijk naar Zeeland geweest :) AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Wat heerlijk! Ik dacht al 'dat ziet er uit als Zeeland' :)

Ik heb geen foto's, ze bleven niet stilstaan ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3321750
Kaela schreef:Als we het dan toch over papegaaien hebben :biggrin2:

Vandaag druk bezig geweest om de kooi weer eens opnieuw in te richten. Ik heb nu overal lianen als zitstok. Ik vind het er reuze gezellig uitzien, Kaela vindt ze prachtig, Charlie heeft een hartverzakking die minimaal tot volgend weekend duurt.

Afbeelding

En ik heb nieuwe bodembedekking, kartonnen vellen. Ziet er minder gezellig uit, maar zou makkelijk schoonmaken zijn en is stukken goedkoper dan beukensnippers. Zelfs als Kaela er direct aan begint om ze te slopen ;D

Afbeelding
Ik dacht gelijk na de eerste zin: Raken ze dan niet van slag? Die arme Charlie. Ze zullen je huis zo maar ongevraagd verbouwen :-X
Typisch he hoe verschillend ze dan kunnen reageren op veranderingen of iets nieuws.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door