Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3320637
Ik gebruik nu voor Harrie Glucosamine complex speciaal van Groene Os, Golden Paste, Doils Joint en Meloxidyl, ivm artrose en recentelijk gehoord dat hij ook in beide ellebogen LPC heeft.
Ik wil graag ipv de Glucosamine overstappen op groenlipmossel en Corta flx.
Ga nu van Lunderland de groenlipmossel kopen en de Corta staat in bestelling en komt over ca 2 weken.

Nu voordat de Corta binnen is wil ik graag een aantal toevoegingen die in de Corta zitten alvast gaan geven samen met de groenlipmossel.
Kan ik van Lunderland de collageen Hydrolysat, rozebottelpoeder en duivelsklauw in combinatie geven met die groenlipmossel en dan,
als die Corta er is stoppen met die toevoegingen en alleen de groenlipmossel met Corta geven? (uiteraard met doils joint en de golden paste)
Evt ook Boswellia Serrata en zwarte bes-blad?
#3320718
Nozum schreef:Ik gebruik nu voor Harrie Glucosamine complex speciaal van Groene Os, Golden Paste, Doils Joint en Meloxidyl, ivm artrose en recentelijk gehoord dat hij ook in beide ellebogen LPC heeft.
Ik wil graag ipv de Glucosamine overstappen op groenlipmossel en Corta flx.
Ga nu van Lunderland de groenlipmossel kopen en de Corta staat in bestelling en komt over ca 2 weken.

Nu voordat de Corta binnen is wil ik graag een aantal toevoegingen die in de Corta zitten alvast gaan geven samen met de groenlipmossel.
Kan ik van Lunderland de collageen Hydrolysat, rozebottelpoeder en duivelsklauw in combinatie geven met die groenlipmossel en dan,
als die Corta er is stoppen met die toevoegingen en alleen de groenlipmossel met Corta geven? (uiteraard met doils joint en de golden paste)
Evt ook Boswellia Serrata en zwarte bes-blad?
Volgens mij is het allemaal goed te combineren maar misschien is het hier en daar wel dubbelop. Ik denk tenminste dat groenlipmossel wel de Corta goed aanvult maar dat Doils Joint en groenlipmossel eigenlijk dubbelop is.
#3320837
Heb nu Groenlipmossel en duivelsklauw van Lunderland besteld. Heb het iets makkelijker gemaakt door Cox compositum te bestellen.
Kan ik hierbij dan Primeval Gelatinaat, staat bij dat er organische mineralen in zitten, en Zwarte Bes-blad doen?

Hij gebruikt nu de Meloxidyl vanaf verleden week dinsdagavond maar, heb het idee dat het erger aan het worden is. Denk dat ik een andere onstekingsremmer moet proberen.

Ik wil dit graag allemaal geven omdat, op het moment is vooral zijn li elleboog ontstoken, en hij loopt ondanks de Meloxidyl aardig mank.
Ook wil ik zoveel geven omdat ik zo snel mogelijk een Arthroscopie ivm LPC aan beide ellebogen wil laten uitvoeren, zodat die ontsteking een stuk minder of weg is ter bevoordering van de genezing.

Heb wel begrepen dat je met duivelsklauw moet uitkijken om samen met een nsaid te geven.

Of ben ik verkeerd bezig en draai een beetje door?
#3320866
Nozum schreef:Heb nu Groenlipmossel en duivelsklauw van Lunderland besteld. Heb het iets makkelijker gemaakt door Cox compositum te bestellen.
Kan ik hierbij dan Primeval Gelatinaat, staat bij dat er organische mineralen in zitten, en Zwarte Bes-blad doen?
Dat kan wel, maar ik vind het wel erg veel......
Hij gebruikt nu de Meloxidyl vanaf verleden week dinsdagavond maar, heb het idee dat het erger aan het worden is. Denk dat ik een andere onstekingsremmer moet proberen.
Hee, dat is wel gek! Het zou echt wel moeten werken nu.
Ik wil dit graag allemaal geven omdat, op het moment is vooral zijn li elleboog ontstoken, en hij loopt ondanks de Meloxidyl aardig mank.
Ook wil ik zoveel geven omdat ik zo snel mogelijk een Arthroscopie ivm LPC aan beide ellebogen wil laten uitvoeren, zodat die ontsteking een stuk minder of weg is ter bevoordering van de genezing.
Dat snap ik wel, maar misschien wil je teveel.... :-\
Heb wel begrepen dat je met duivelsklauw moet uitkijken om samen met een nsaid te geven.
Ja, dat zeggen ze. Ik heb er zelf nog nooit wat van gemerkt. Mijn hond Brutus kreeg beide en had nergens last van. Jaar in jaar uit.
Of ben ik verkeerd bezig en draai een beetje door?
Nou, ik denk wel dat je uit moet kijken dat je niet teveel tegelijkertijd wilt gebruiken, maar het is duidelijk dat het geboren wordt uit liefde voor je hond :-* !
#3320905
Aha, dankje.
Dus je kan ook teveel geven.
Lizzy schreef: Nou, ik denk wel dat je uit moet kijken dat je niet teveel tegelijkertijd wilt gebruiken, maar het is duidelijk dat het geboren wordt uit liefde voor je hond :-* !
Dat is zeker waar :)

Ik dacht, na het lezen van verschillende artikelen en dit forum, ik verzamel de meeste goede genoemde natuurlijke middelen en kan ik misschien stoppen met die Meloxidyl.
Omdat alles natuurlijke basis is kan het geen kwaad, dacht ik.

Kan ik de dingen misschien afwisselend geven om gewenning te voorkomen?
Bijv:
Corta, Golden Paste, G.mossel (+Meloxidyl of CBD-olie) met Cox Compositum voor x aantal weken/maanden
Corta, Golden Paste, G.mossel (+Meloxidyl of CBD-olie) met Ribes Nigrum en Boswellia voor x aantal weken/maanden

Sorry voor al die vragen :-[
#3321022
nsaids zijn behalve pijnstillers ook ontstekingsremmers en dat heeft jouw hond zo te lezen zeker nodig. ik zou dus zeker niet stoppen met de nsaid.
omdat hij ondanks de nsaid nog flink kreupel loopt zoals je hier schrijft.
je kunt nog van merk wisselen of de dosis ophogen als daar nog ruimte voor is.
blijf realistisch en verwacht geen wonderen van deze operatie bij een oude hond.
pijnvrij zal hij wss niet worden.
ik ken 2 labjes die deze behandeling gehad hebben; 1 broodfok teefje van nog geen jaar en die had al flinke artrose ontwikkeld [lpc]. die loopt nu weer behoorlijk goed.
de oudere labrador is er weinig van opgeknapt helaas. blijft kreupel. ondanks goede revalidatie.
artrose is behoorlijk pijnlijk. ik kan er zelf van meepraten.
in de werkhondensport zweren ze bij "'euro joe flexy life platinum"' .
wel duur spul, maar hoor er goede dingen over.
#3321036
enya13 schreef:nsaids zijn behalve pijnstillers ook ontstekingsremmers en dat heeft jouw hond zo te lezen zeker nodig. ik zou dus zeker niet stoppen met de nsaid.
omdat hij ondanks de nsaid nog flink kreupel loopt zoals je hier schrijft.
Hij heeft ook al een lange geschiedenis van een terugkerend probleem met zijn grote kussentje van zijn li voorpoot. Keek er net naar en deze is weer flink kapot. Kan dus zijn dat hij daarom rotter is gaan lopen.
enya13 schreef:blijf realistisch en verwacht geen wonderen van deze operatie bij een oude hond.
pijnvrij zal hij wss niet worden.
Hij zal idd niet pijnvrij worden van de operatie vanwege de artrose. Wanneer de losse stukjes weg zijn hou ik iig verdere beschadigingen tegen. Volges de radiologe die de ct-scan had beoordeelt heeft hij matige artrose. Heb goede hoop dat, met de juiste middelen, ik de pijn en stramheid behoorlijk kan verminderen.
enya13 schreef:in de werkhondensport zweren ze bij "'euro joe flexy life platinum"' .
wel duur spul, maar hoor er goede dingen over.
Hier op het forum hebben veel mensen goede resultaten bereikt met Canine Corta RX uit Amerika. Heb deze inmiddels bestelt en hoop dat deze bij hem ook een positief resultaat zal geven.
#3321285
Ben al een poosje aan het zoeken maar kan nergens vinden hoelang na openen groenlipmossel poeder houdbaar is.
Op het blik staat wel een houdbaarheidsdatum bij ongeopend bewaren op een donkere plek, dat kan wel 2 jaar zijn.
Zie bij de vloeibare vaak staan 40 dagen houdbaar na openen.

Weet iemand hoelang na openen de mosselpoeder houdbaar is?
#3321415
Nozum schreef:Ben al een poosje aan het zoeken maar kan nergens vinden hoelang na openen groenlipmossel poeder houdbaar is.
Op het blik staat wel een houdbaarheidsdatum bij ongeopend bewaren op een donkere plek, dat kan wel 2 jaar zijn.
Zie bij de vloeibare vaak staan 40 dagen houdbaar na openen.

Weet iemand hoelang na openen de mosselpoeder houdbaar is?
Echt geen flets idee! Maar dat zou de fabrikant toch moeten kunnen vertellen? Deze een mailtje sturen?
#3321445
Bij zijn oliën schrijft Lunderland dat die binnen 8-12 weken na aanbreken van de fles moet worden opgebruikt (en bewaard in de koelkast). Bij de poeders staat niets, maar uit de 'waarschuwing' bij de oliën leid ik af dat de poeders makkelijk langer dan 12 weken kunnen worden bewaard (anders zou daar ook wel iets staan als 'binnen zo en zoveel weken opgebruiken'). Als je Duits niet zo goed is, wil ik ze wel even een mailtje sturen voor je. Geef maar een gil.
#3321616
Anne in Zweden schreef: Als je Duits niet zo goed is, wil ik ze wel even een mailtje sturen voor je. Geef maar een gil.
De 23e heb ik ze een mailtje gestuurd waarop ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen.
Misschien dat mijn vraag niet duidelijk was, dit was mijn vraag:

Hallo, bitte konnen sie mir helfen, habe eine frage.
Wie lange ist die haltbarkeit von Lunderland-Grunlippmuschelpulver wenn die verpackung geoffnet ist?

Volgens mij wel duidelijk toch?
Zoniet, mag jij een poging wagen ;)
#3321619
Nozum schreef:De 23e heb ik ze een mailtje gestuurd waarop ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen.
Misschien dat mijn vraag niet duidelijk was, dit was mijn vraag:

Hallo, bitte konnen sie mir helfen, habe eine frage.
Wie lange ist die haltbarkeit von Lunderland-Grunlippmuschelpulver wenn die verpackung geoffnet ist?

Volgens mij wel duidelijk toch?
Zoniet, mag jij een poging wagen ;)
Nou, dat moeten ze wel kunnen begrijpen, lijkt me. :biggrin2:

Mijn ervaring is dat er wel een dag overheen gaat voordat ze reageren, en de 23e is eergisteren en vandaag is het zaterdag, dus ik heb goede hoop dat je maandag wel een reactie krijgt. Zo niet, dan zal ik er eens een mailtje aan wagen. :D
#3321626
Anne in Zweden schreef:Nou, dat moeten ze wel kunnen begrijpen, lijkt me. :biggrin2:

Mijn ervaring is dat er wel een dag overheen gaat voordat ze reageren, en de 23e is eergisteren en vandaag is het zaterdag, dus ik heb goede hoop dat je maandag wel een reactie krijgt. Zo niet, dan zal ik er eens een mailtje aan wagen. :D
Ik wacht nog even af, ik laat t nog weten :)

Inmiddels is heeft hij de arthroscopie in beide ellebogen gehad en krijgt nu 3x dgs 1 Tramadol 100mg en 2xdgs 3\4 Rimadyl 100mg (75mg). Kort verslagje: viewtopic.php?f=8&t=135760#p3321620
Een dezer dagen krijg ik de Corta RX, kan ik deze gewoon gelijk geven met die medicijnen?
Hij krijgt nu groenlipmossel, Doils Joint en Golden Paste.
#3321813
Anne in Zweden schreef:Nou, dat moeten ze wel kunnen begrijpen, lijkt me. :biggrin2:

Mijn ervaring is dat er wel een dag overheen gaat voordat ze reageren, en de 23e is eergisteren en vandaag is het zaterdag, dus ik heb goede hoop dat je maandag wel een reactie krijgt. Zo niet, dan zal ik er eens een mailtje aan wagen. :D
Heb antwoord gekregen nl:

Sehr geehrter Herr

vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Produkt.

Das Grünlippmuschelpulver ist auch nach dem Öffnen der Verpackung nahezu unbegrenzt haltbar. Voraussetzung dafür ist, dass es kühl, trocken und dunkel ( am besten in der verschlossenen Dose) aufbewahrt wird.

Das Pulver kann, im Laufe der Zeit nach dem Öffnen der Dose, leichte Veränderungen in Geruch, Konsistenz oder Farbe aufweisen, hierdurch wird es aber weder unbekömmlich noch unwirksam.

Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gern zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen


Volgens mij vrij vertaald dat het na openen eigenlijk onbeperkt houdbaar is wanneer je het op een koele, droge, donkere plek en in de afgesloten verpakking bewaard.
Daarbij kan de poeder in de loop van de tijd lichte veranderingen vertonen in reuk, consistentie of kleur maar dit maakt het niet ongezond of ineffectief.

Graag mij corrigeren als mijn vertaling niet klopt ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door