Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3319847
Balen Eelke. Medical taping is inderdaad een heel goed plan, dat geeft meer verlichting dan zo'n band. Ik hoop dat het toch goed geneest allemaal en je straks weer alles goed kan. :-*

Dikke knuffel Pauline, dit is totaal niet fijn. :-*
Door Eef+Stippels
#3319859
Beterschap Eelke!
Pauline schreef:Ik heb *($^*^(%*^* een nieuwe BH moeten kopen die nog een cupmaat groter is als voor de verkleining. Ik heb er zo onvoorstelbaar de balen van.... Morgenvroeg voor controle, ik ben heel benieuwd wat ze als excuus voor 3 cupmaten zwelling aanvoeren. En uiteraard nog veel banger dat dit niet goed gaat komen. :-X
Jeetje :(
Dat verwacht je ook niet :-X

Hopelijk hoor je morgen dat het heel gebruikelijk is en snel over gaat :-*
Door Siberienne
#3320148
Vandaag barstende hoofdpijn - en dat op mijn eerste echt vrije, helemaal voor mezelf, ik hoef bijna niks dag in tijden....
Door Anne in Zweden
#3320149
Siberienne schreef:Vandaag barstende hoofdpijn - en dat op mijn eerste echt vrije, helemaal voor mezelf, ik hoef bijna niks dag in tijden....
Wat waarschijnlijk de oorzaak van de hoofdpijn is: pure ontspanning. Vervelend, ik hoop dat je er met een pijnstiller snel weer vanaf bent!
Door Eef+Stippels
#3320167
Anne in Zweden schreef:Wat waarschijnlijk de oorzaak van de hoofdpijn is: pure ontspanning. Vervelend, ik hoop dat je er met een pijnstiller snel weer vanaf bent!
+1
Beterschap!
Door Siberienne
#3320241
Anne in Zweden schreef:Wat waarschijnlijk de oorzaak van de hoofdpijn is: pure ontspanning. Vervelend, ik hoop dat je er met een pijnstiller snel weer vanaf bent!
Het was denk ik idd een wat te stressvolle week. Mijn burn-out begon destijds met een hoofdpijn die niet meer overging wat er ook gebeurde, kreeg even deja vue
Maar met rustig weekendje, 1brufen, warmte kussentje, veel rek en strek oefeningen en even wat sporten en veel frisse licht is ‘ie weer weg.

Komende week even wat rustiger aan doen dus ;)
Wel hoed voor mijn bankrekening want niet geshopt :P
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3320540
Mijn moeder blijkt longkanker te hebben, afgelopen maandag een gesprek met de longarts en die was best optimistisch. Ze heeft 2 tumoren in haar rechterlong waarvan er 1 wat complexer was, maar het zou geen probleem moeten zijn om beide te bestralen en dus ook te genezen. Dit zou besproken worden en woensdag (waar wij dus niet bij zouden zijn) zou er een telefonische afspraak zijn voor verdere behandeling bij degene die de bestralingen doet, ben ff de naam kwijt.
Opereren is geen optie omdat mijn moeders longfunctie en conditie veel te slecht zijn en ze na een operatie niets meer kan.
Nu wil mijn moeder eigenlijk niet meer na de dood van mijn vader, inmiddels 13 jaar geleden, maar om zelf te kiezen voor een einde vind ze eigenlijk te heftig voor ons. (Ik heb 6 jaar geleden iets gehoord wat dus echt niet voor mijn oren bedoelt was) het lastige is dus dat ze dus ook niet echt meer enthousiast is voor ons, bijv dat wij een nieuw huis hebben gekocht, of mijn broertje die ander werk heeft waar hij super trots op is. Dan is het alleen een oh leuk.
Nu had ik dus het donker bruine vermoeden dat mijn moeder dus behandelingen ging weigeren omdat ze eigenlijk niet meer wil en ze dus die ziekte kan opvoeren als excuus. Net heeft ze gebeld dat ze vanmiddag gebeld is en dat de longarts niet meer zo positief is als maandag en niet weet of bestralen wel kan en zin heeft en dat ze daar vrijdag voor moet komen. Wetend dat wij allemaal lastig vrij kunnen krijgen op zo’n korte termijn.... en dus niet meekunnen met haar. Dat was geen probleem zei ze.
En dan het ergste; als ze echt niet meer wil, is het misschien wel goed zo..... Maar ik vind het wel met hoofdletter K
Door Zuzanna
#3320544
O, Constance, wat erg! Daar zijn gewoon geen woorden meer voor, wat een ontzettende -piep- situatie!
Ik ben er niet goed in om troostende woorden te geven maar wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen voor de komende tijd! Maken ze op je werk geen uitzondering voor verlof op korte termijn om deze reden?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3320547
Jemig Constance, wat een rotsituatie...
Snap dat het je een heel dubbel gevoel geeft. Sterkte met wat komen gaat. Dikke knuffel!! :-*
Door eelke
#3320548
constance.blokzijl schreef:Mijn moeder blijkt longkanker te hebben, afgelopen maandag een gesprek met de longarts en die was best optimistisch. Ze heeft 2 tumoren in haar rechterlong waarvan er 1 wat complexer was, maar het zou geen probleem moeten zijn om beide te bestralen en dus ook te genezen. Dit zou besproken worden en woensdag (waar wij dus niet bij zouden zijn) zou er een telefonische afspraak zijn voor verdere behandeling bij degene die de bestralingen doet, ben ff de naam kwijt.
Opereren is geen optie omdat mijn moeders longfunctie en conditie veel te slecht zijn en ze na een operatie niets meer kan.
Nu wil mijn moeder eigenlijk niet meer na de dood van mijn vader, inmiddels 13 jaar geleden, maar om zelf te kiezen voor een einde vind ze eigenlijk te heftig voor ons. (Ik heb 6 jaar geleden iets gehoord wat dus echt niet voor mijn oren bedoelt was) het lastige is dus dat ze dus ook niet echt meer enthousiast is voor ons, bijv dat wij een nieuw huis hebben gekocht, of mijn broertje die ander werk heeft waar hij super trots op is. Dan is het alleen een oh leuk.
Nu had ik dus het donker bruine vermoeden dat mijn moeder dus behandelingen ging weigeren omdat ze eigenlijk niet meer wil en ze dus die ziekte kan opvoeren als excuus. Net heeft ze gebeld dat ze vanmiddag gebeld is en dat de longarts niet meer zo positief is als maandag en niet weet of bestralen wel kan en zin heeft en dat ze daar vrijdag voor moet komen. Wetend dat wij allemaal lastig vrij kunnen krijgen op zo’n korte termijn.... en dus niet meekunnen met haar. Dat was geen probleem zei ze.
En dan het ergste; als ze echt niet meer wil, is het misschien wel goed zo..... Maar ik vind het wel met hoofdletter K
Constance, je mag volgens mij wel echt gewoon zorgverlof, of calamiteitenverlof vragen voor zoiets hoor. Maar goed, jeetje, het is wel een lastig iets. Want als je mee zou gaan, moet je denk ik eerst wel weten wat je moeder nu eigenlijk wil. En is ze er wel klaar voor om dat al te bespreken met jullie? Het is natuurlijk een lastig onderwerp.
En je schrijft, en dan het ergste. Maar bedenk ook, hoe mooi is het als jullie dit je moeder zouden kunnen 'gunnen'. Dat gaat ontzettend veel moeite kosten denk ik, maar dat is wel mogelijk. Ik proef daar ook wel wat van terug in jouw tekst. Het is natuurlijk ook het leven van jouw moeder, en daarin maakt zij zelf haar beslissingen. Maar ga er maar aanstaan... :-\ ik wil je ook veel sterkte wensen.

Wat me wel een beetje boos maakt is het bericht van maandag; ohh ja prima wat aan te doen, en dan vandaag, nou mevrouw het is toch wel anders. Hoezo kan dit zo? Hoezo kun je als arts zo hoop uitstralen terwijl het dan ineens 2 dagen later niet zo is?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3320549
eelke schreef:
Constance, je mag volgens mij wel echt gewoon zorgverlof, of calamiteitenverlof vragen voor zoiets hoor. Maar goed, jeetje, het is wel een lastig iets. Want als je mee zou gaan, moet je denk ik eerst wel weten wat je moeder nu eigenlijk wil. En is ze er wel klaar voor om dat al te bespreken met jullie? Het is natuurlijk een lastig onderwerp.
En je schrijft, en dan het ergste. Maar bedenk ook, hoe mooi is het als jullie dit je moeder zouden kunnen 'gunnen'. Dat gaat ontzettend veel moeite kosten denk ik, maar dat is wel mogelijk. Ik proef daar ook wel wat van terug in jouw tekst. Het is natuurlijk ook het leven van jouw moeder, en daarin maakt zij zelf haar beslissingen. Maar ga er maar aanstaan... :-\ ik wil je ook veel sterkte wensen.

Wat me wel een beetje boos maakt is het bericht van maandag; ohh ja prima wat aan te doen, en dan vandaag, nou mevrouw het is toch wel anders. Hoezo kan dit zo? Hoezo kun je als arts zo hoop uitstralen terwijl het dan ineens 2 dagen later niet zo is?
Dank voor het 1e deel, 2e deel; ik denk eerder dat het bericht van maandag wel aardig juist was. Maar mijn moeder zegt nu tegen mij dat er waarschijnlijk geen behandeling mogelijk is, want dat is makkelijker naar ons toe dan hardop zeggen dat ze niet wil. En dus zeggen dat de arts nu niet meer zo positief is, ligt het bij hem he.
Ik heb maandag al tegen mijn man gezegd; wedden dat mijn moeder gaat aangeven dat woensdag gezegd wordt dat er toch geen behandeling mogelijk is? Ze wil echt niet meer, dat merkte ik maandag al, toen de arts zei wat de bedoeling was en dat hij haar dus over 10 jaar ook nog zou zien, ik dat aan mijn moeder zeg (want die had echt niets gehoord van het gesprek behalve dat ze longkanker heeft) zegt mijn moeder;Nog 10 jaar??? Pff dan ben ik al 73’ maakt mij echt duidelijk dat ze gewoon niet langer wil leven, en wij helaas ook niet meer genoeg reden zijn om te vechten. Dat is ook de reden waarom mijn moeder aangeeft dat we niet mee hoeven vrijdag en ‘geen moeite hoeven te doen’ om vrij te krijgen, tuurlijk lukt het me wel om vrij te krijgen als het moet. Maar ik heb een beetje het idee dat ik mijn moeder zo meer in haar waardigheid kan laten en zij het op deze manier bij de artsen ‘de schuld’ kan leggen dat er niets mogelijk is... snap je wat ik bedoel?
Mijn moeder weet ook niet dat ik het gesprek destijds gehoord heb hoor, ik ben weg geslopen, rookte in die tijd nog, dus sigaretje gerookt en 10 minuten later met veel voorlawaai opnieuw binnen gekomen...
Afwachten wat ze vrijdag bespreekt..... en wat ze aan ons verteld.
Door eelke
#3320551
Ah zo, ja, ik snap je. Knap dat je het er dan zo even bij wilt laten. Het is wel heel naar dat je moeder zich zo voelt. Ik hoop dat jullie nog wel de ruimte krijgen om dat eens te bespreken. Zo'n geheim in jullie midden is wel slopend.

En gezien ik 'geheim' schrijf; bedenk je je wel dat iedereen hier mee kan lezen? :-*
Door Siberienne
#3320554
@constance heel heel veel sterkte gewenst. Wat is wijsheid.... Moeilijk hoor. Lijkt me een enorm dilemma zo.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3320556
Wat een nare situatie Constance :( Lijkt mij enorm moeilijk wanneer je moeder zo jong eigenlijk al niet meer wil :-\ Heel veel sterkte in ieder geval :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door