Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320394
Lizzy schreef:Dit is een goeie om te kijken:

Maar in het heel kort komt het hier op neer: als ze de grond raken of je hoort de nagels op de vloer tikken: dan zijn ze te lang.
Als ze de grond raken wanneer de hond staat, die ken ik. Maar als je ze hoort tikken al? Dat vind ik moeilijk voor te stellen. Dan zouden alle nagels van honden bij wie nooit geknip wordt (nagels die dus vanzelf slijten) te lang zijn, die moeten juist tijdens het lopen op de grond komen om te kunnen slijten. En dus hoor je ze.
En dan zouden Ziva's nagels ook te lang zijn... kan ik me absoluut niet voorstellen! Ik zal vanavond eens proberen een foto te uploaden, dat lukt niet op mijn mobiel.

Edit: ik heb overigens even geen kans om het filmpje te kijken, dat komt vanavond.

Edit2: interessant. Zoek je in het Nederlands op 'Nagels hond knippen', dan krijg je tips als: wanneer de hond staat mogen de nagels de grond nét raken. Controleer ten minste elke 8 weken.
Zoek je in het Engels op 'Cut dog nails', dan is het advies de nagels van de hond elke week of toch tenminste elke twee weken te knippen, want ze horen de grond niet te raken tijdens het lopen.
In allebei de talen wordt aangegeven dat wanneer de nagels de grond raken, dit pijnlijk is voor de hond. Blijkbaar hebben Nederlandse honden nergens last van als hun nagels de grond raken tijdens het lopen, maar doet heg hen pas pijn als de nagels zo lang zijn, dat ze bij staan de tenen omhoog duwen. Maar Engelstalige honden (blijkbaar zijn deze honden gevoeliger? :g: ) lijden ondraaglijke pijnen als hun nagels bij het lopen de grond raken, dus op het moment dat je ze hoort tikken. Blijkbaar denken ze dan ook dat ze heuvelop lopen, want dat is van oudsher de enige situatie waarin bij wolven de nagels de grond raken. Door het gevoel heuvelop te lopen, verandert ook de stand van de hond, ze leunen meer naar voren en zetten vervolgens ter compensatie de achterpoten dichter bij de voorpoten. De geit-houding wordt dit ook wel genoemd. Tegelijkertijd wordt er op Engelstalige sites beweerd dat nagels van wolven natuurlijk nooit geknipt hoeven te worden; ze slijten vanzelf door de vele kilometers die wolven afleggen om hun prooi achterna te zitten. Hoe, vraag ik mij af, als de nagels zelfs tijdens het lopen de grond niet raken?
#3320422
Lizzy schreef:Ja, en dan na één nagel aan je ene achterpoot te zijn kwijt geraakt in het bos, aan de andere achterpoot een abces te hebben gehad en aan één voorpoot een operatie te hebben gehad en dat in een tijdsbestek van..., 5 a 6 weken? Dan wordt het toch weer tijd om nageltjes te knippen!

Nou, Fritzi dacht daar heul anders over! Geen polonaise aan mijn poten!

Maar ja, nagels zijn echt veeeeeeeeeeeeel te lang. Dus op de bank met een doos koekjes, zelf gedroogde pensstaafjes en een hele grote dosis geduld heb ik nu 3 pootjes gedaan maar ik geloof dat nagels knippen de nieuwe bijna dood ervaring is :-X

Zonde he, van een hond dat lag te slapen bij het knippen en in slaap viel bij het dremelen zit ik nu met een hond die alle gefriemel aan poten vreselijk vindt :-\

Maar zeg, hoe vaak knippen jullie de nagels van jullie honden?

Niet. Alleen het nageltje van het wolfsklauwtje want dat groeit in een cirkel en dus op een gegeven moment in het vlees.

Tristan de Beagle schreeuwde moord en brand bij het knippen. Hebben we helaas nooit een oplossing voor gevonden, wel geprobeerd hoor! Maar hij was op geen enkele manier af te leiden. Dat was gewoon in de houdgreep en zo snel mogelijk knippen.
#3320425
Lizzy schreef:Goed te zien. Ja, ze zijn hier inderdaad lang. Waar vijl jij de nagels mee?
Vroeger zat ik met zweet te knippen, dat was een ramp want Duc vond het doodeng, trok altijd op het moment supreme de poot weg. En met het oog op zijn epilepsie vond ik het dan ook weer doodeng om door te zetten. Naar aanleiding van het filmpje wat jij hier ooit op bp geplaatst heb, heb ik een Dremel aangeschaft. En dat heb ik toch aardig aan weten leren. Niet dat hij het een feest vindt, maar hij ondergaat het gedwee met een blik van "ik word vermoord". Eerst was ik er naar zijn en ook mijn idee veels te lang bezig, ik dacht toen dat ik een ander soort slijp-iets nodig had. Maar na een topic hierover ben ik tot de ontdekking gekomen dat het aan de draaisnelheid ligt. Ik heb maar twee snelheden op mijn "instap"dremel en ik gebruikte altijd de laagste. Nu gebruik ik de hoogste. Dat klinkt voor Duc heel vervaarlijk maar ik ben wel zo klaar dus voor dat hij op tilt slaat is de klus geklaard. HIj blij ik blij.
#3320427
pike schreef:Vroeger zat ik met zweet te knippen, dat was een ramp want Duc vond het doodeng, trok altijd op het moment supreme de poot weg. En met het oog op zijn epilepsie vond ik het dan ook weer doodeng om door te zetten. Naar aanleiding van het filmpje wat jij hier ooit op bp geplaatst heb, heb ik een Dremel aangeschaft. En dat heb ik toch aardig aan weten leren. Niet dat hij het een feest vindt, maar hij ondergaat het gedwee met een blik van "ik word vermoord". Eerst was ik er naar zijn en ook mijn idee veels te lang mee bezig, ik dacht toen dat ik een ander soort slijp-iets nodig had. Maar na een topic hierover ben ik tot de ontdekking gekomen dat het aan de draaisnelheid ligt. Ik heb maar twee snelheden op mijn "instap"dremel en ik gebruikte altijd de laagste. Nu gebruik ik de hoogste. Dat klinkt voor Duc heel vervaarlijk maar ik ben wel zo klaar dus voor dat hij op tilt slaat is de klus geklaard. HIj blij ik blij.
#3320441
Heul verschillend

Bij Kay deed ik het vroeger zo'n 1x per half jaar een mini stukje, en nu hij wat ouder is (bijna 11) moet het wel maandelijks
Bij Daan hoefde het nooit, want die hield het zelf goed bij, maar sinds een jaar of 2 (nu bijna 8) knip ik af en toe een stukje als ik denk "nu zijn ze te lang"

Beide heren laten het super goed toe gelukkig !

Rox hoeft nooit, die knauwt zelf haar nagels dus die zijn altijd prima op lengte

Sjors is een drama ....
Als pup liet hij het super toe, maar sinds de hotspot waarmee hij op het randje heeft geleefd hebben wij veel en vaak "verplicht" moeten verzorgen, vindt hij het niet meer zo geinig als er iets MOET gebeuren aan zijn lijf
Zelfs het puntje knippen van zijn staart vindt hij eng, want dan wordt hij vastgehouden
Tel daarbij op dat zijn moeder en oma enorm vervelende nagels hebben om te knippen (leven loopt heel erg ver door in de nagels), iets wat hij heel fijn heeft meegekregen ::)

Voor het mooie zouden wij zijn nagels om de week ofzo moeten bijpunten, maar laten het vaak om hem niet te vaak stress te geven

En we lopen toch genoeg (ook over bv asfalt) maar dat helpt allemaal niet, en moet echt geknipt worden


Kortom, 4 honden waarvan 2 het super toe laten, 1 het zelf doet en 1 door een trauma heel spannend en eng vindt allemaal
#3320443
Eigenlijk nooit. Ik heb bij Spot weleens getwijfeld maar de trimster(s) en de da zeiden dat ze ok waren. Toch hoor ik ze wel klikken en geeft hij mooie krassen op ‘t parket bij het stretchen ...
Ik knip alleen de klauwtjes maar Spot bijt die ook zelf kort. Doen andere honden dat ook?
Laatst gewijzigd door Siberienne op wo 15 nov 2017, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#3320447
Atz gaat ook dood van nagels knippen ::)

Hij heeft tussen 9 en 12 weken 4x een teek gehad. En die MOEST er uit natuurlijk. Daar heeft hij een trauma van, en als er nu iets moet aan zijn lijf gaat ie dood ::)

Maar, met een grote bak koekjes en heel veel geduld (1 of 2 nageltjes 2x per dag voor 5 dagen achter elkaar, en dat 1x per maand) gaat het eigenlijk best prima.

Hooli vond het vreselijk maar liet het toe omdat ik het was, Max interesseerde het niks, en Ozzy had eigenlijk nooit lange nagels.
#3320458
Lizzy schreef:Dit is een goeie om te kijken:



Maar in het heel kort komt het hier op neer: als ze de grond raken of je hoort de nagels op de vloer tikken: dan zijn ze te lang.
Ik heb je filmpje gekeken Lizzy. Maar eerlijk waar, dit zijn Ziva's nagels *probeert voor de eerste keer foto's te uploaden*. Wat kan ik daar nou nog van af halen? Hoe kort moeten ze wel niet zijn om tijdens het lopen geen geluid te geven? Zoals je op de onderste foto kunt zien gaat het leven al door tot het eind (of bijna het eind) van de nagel. Een kwestie van het leven terugdringen? En als dit de beste manier is om nagels bij te houden om een hond gezond te houden, waarom vind ik deze uitleg dan niet terug op Nederlandse infosites? Het is een beetje een kwestie 'question everything' voor mij, deze manier vzn knippen is totaal nieuw voor me. Als ik de reacties van mensen in dit topic zie, merk ik dat de verdeling Engels-Nederlands er hier ook is; sommige mensen knippen elke week/twee weken, anderen eens in de maand tot bijna nooit.
20171114_214821.jpg
20171114_214821.jpg (3.91 MiB) 2141 keer bekeken
20171114_215147.jpg
20171114_215147.jpg (3.43 MiB) 2141 keer bekeken
#3320466
Ik snap niet zo goed waar je Engels/Nederlands idee vandaan komt.
Aan een foto waar je hond ligt kan je niet goed zien of de nagels te lang zijn.
De lichte nagel op je foto laat zien dat je als ke dat wil met de manier van knippen uit de video zeker wat kan knippen. Juist omdat je dunnen schilfertjes eraf haalt kan je heel precies te werk gaan.
#3320470
Zuzanna schreef:Ik heb je filmpje gekeken Lizzy. Maar eerlijk waar, dit zijn Ziva's nagels *probeert voor de eerste keer foto's te uploaden*. Wat kan ik daar nou nog van af halen? Hoe kort moeten ze wel niet zijn om tijdens het lopen geen geluid te geven? Zoals je op de onderste foto kunt zien gaat het leven al door tot het eind (of bijna het eind) van de nagel. Een kwestie van het leven terugdringen? En als dit de beste manier is om nagels bij te houden om een hond gezond te houden, waarom vind ik deze uitleg dan niet terug op Nederlandse infosites? Het is een beetje een kwestie 'question everything' voor mij, deze manier vzn knippen is totaal nieuw voor me. Als ik de reacties van mensen in dit topic zie, merk ik dat de verdeling Engels-Nederlands er hier ook is; sommige mensen knippen elke week/twee weken, anderen eens in de maand tot bijna nooit.

20171114_214821.jpg
20171114_215147.jpg
Als ik je foto's bekijk zou ik denken dat de nagels van je hond echt kort genoeg zijn. Misschien moet je er nog een maken waar je hond op de grond staat, maar deze nagels raken de grond niet, vermoed ik zo. Er kan overigens nog wel een stukje af, als je op een andere manier knipt. Maar goed, waarom zou je dat doen als de nagels kort genoeg zijn :)

Ik denk dat je geen onderscheid kunt maken tussen Nederlanders of Engelsen. Marije en ik knippen wekelijks. Ik ken er zo nog wel een paar, in NL. Ik zie in Nederland echt aan de lopende band honden met VEEL te lange nagels. Soms zo erg dat ik echt met dichtgeknepen billen zit. Soms zo erg dat ik me niet kan beheersen en er wat van moet zeggen. Maar als ik kijk naar mijn Engelse facebook vrienden: kom ik toch ook met regelmaat foto's van honden tegen met nagels waarvan ik denk :-X :-X :-X. Ik zie dus geen verschil tussen de twee landen. En ik ben al een jaar of 20 nagel-freak.
#3320478
Zuzanna schreef:Ik heb je filmpje gekeken Lizzy. Maar eerlijk waar, dit zijn Ziva's nagels *probeert voor de eerste keer foto's te uploaden*. Wat kan ik daar nou nog van af halen? Hoe kort moeten ze wel niet zijn om tijdens het lopen geen geluid te geven? Zoals je op de onderste foto kunt zien gaat het leven al door tot het eind (of bijna het eind) van de nagel. Een kwestie van het leven terugdringen? En als dit de beste manier is om nagels bij te houden om een hond gezond te houden, waarom vind ik deze uitleg dan niet terug op Nederlandse infosites? Het is een beetje een kwestie 'question everything' voor mij, deze manier vzn knippen is totaal nieuw voor me. Als ik de reacties van mensen in dit topic zie, merk ik dat de verdeling Engels-Nederlands er hier ook is; sommige mensen knippen elke week/twee weken, anderen eens in de maand tot bijna nooit.

20171114_214821.jpg
20171114_215147.jpg
Wanneer geven ze geluid? Bij die van mij tikken ze van Shadow niet op asfalt (vanmorgen goed geluisterd) maar op een gladde vloer wel meer. Ik denk dat honden ze dan misschien ook iets meer actief in de grond drukken voor grip. Ik heb zelfs ooit een slow motion film gezien van rennende honden op nat gras, waarbij ook de duim essentieel is voor grip. En die te kort knippen dus ook nadelen heeft.

Bij Spot hoor ik wl iets op asfalt, morgen moeten we toch naar de chiropracter/dierenarts, eens vragen wat zij denkt. Wordt trouwens wel een drama bij Spot.... ik voel trainingssessies aankomen...
#3320482
Van Maci kon er wel wat af, dat had ik gisteren toen ie op de bank de nagels in mijn been zette ook al in de gaten ::)
Fozzy hier en daar wat, maar niet veel.
Uitermate lastig zwarte nagels hoor! :-X
En Oli, kon naar mijn mening ook wel wat af, en dan een nagel die al slijtage toonde, dus knip, direct in het leven, eerste keer dat ik het doe bij hem, goede beurt ::)
Ach ja nadat ie was weggelopen weer verder gegaan. Hij heeft wat langere nagels en het leven loopt echt ver door. Dat wordt wekelijks schilferen dan denk ik. Maar het is ook een braaf beessie ( nou ja alhoewel hij heeft bijnaam Sharky the Sharkdog, maar dat is voor iets anders ...)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door