Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3319305
Ik ben niet thuis in de kvv-wereld. Maar ik ga mijn oudje overzetten omdat hij steeds meer problemen heeft met zijn botjes. Dus ik zit alles te bestuderen wat er te koop is. Nou ja, niet alles maar wel veel.
Nu kom ik dus dit tegen:

"Deze variant is verrijkt met moeilijk verteerbare delen".

Wat zijn dat?? Ik vind het niet gezond klinken :-\
#3319331
pluk schreef:Premium lijn van Barfmenu zeker?
Daar zit inderdaad vacht in.
Sommigen verteren dat prima, maar lees ook dat andere honden t uitkotsen..
Volgens mij is dat ook Barfmenu

Ik heb dat eens gegeven aan Tessa . Ik had toen nog geen vleesmolen en Tessa kon bijna niet eten vanwege een diepliggende oorontsteking
Dus KVV gekocht , en dat was o.a de Premium lijn van Barfmenu
Het arme schaap zat te piepen van de pijn toen ze wilde poepen
Het was werkelijk kei en keihard . En ze kotste haarballen uit
Ik weet niet hoe de samenstelling nu is hoor , het is alweer een tijd geleden toen ik het Tessa gaf
#3319333
smulpaap schreef:Volgens mij is dat ook Barfmenu

Ik heb dat eens gegeven aan Tessa . Ik had toen nog geen vleesmolen en Tessa kon bijna niet eten vanwege een diepliggende oorontsteking
Dus KVV gekocht , en dat was o.a de Premium lijn van Barfmenu
Het arme schaap zat te piepen van de pijn toen ze wilde poepen
Het was werkelijk kei en keihard . En ze kotste haarballen uit
Ik weet niet hoe de samenstelling nu is hoor , het is alweer een tijd geleden toen ik het Tessa gaf

Hier ook geen goede ervaringen met die premiumlijn.
Terwijl Misty er 1 is die in haar barfmenu best hoog in haar botpercentage zit omdat ze snel slappere poep heeft, was deze KVV versie toch echt geen goed idee
Ze vond het heerlijk hoor, maar hoeveel moeite ze moest doen om die harige drollen er weer uit te krijgen deed mij besluiten om die nooit meer te kopen
#3319334
Klopt is van Barfmenu. Wel gek eigenlijk. Niet dat er haar in gaat, daar kan ik nog wel inkomen, maar waarom de harige variant 30% per kg meer moet kosten vind ik dan wel weer een raadsel. Maar goed, mijn vraag is beantwoord. Dankjewel allemaal :)
#3319401
De laatste paar weken heb ik voor Manu en Mexi een menu samengesteld met gemalen bot van Dogmeat. Ze kregen eerst kvv maar gingen het daar collectief met zijn 3 minder op doen. Rana raakte ernstig verstopt en Mex en Manu kregen ook moeite met poepen. Lag niet specifiek aan 1 merk ze hadden het bij meerdere merken. Rana krijgt wel karkas maar Mexi kon slecht kauwen en omdat Manu al oud was en ik een hekel aan dat gehak en gezaag heb kregen hun de gemalen bot ipv karkas. Beviel goed het is geen kaal bot ben begonnen met een percentage van 20% maar zat uiteindelijk volgens mij op 40%. Is misschien ook nog een idee om te proberen dan heb je in iedergeval meer controle als met 100% gemalen. Ze hebben het in eend, kalkoen en kip.
#3319464
Bedankt voor de tip El Kato. De gemalen botmix kip en eend van Dogmeat heb ik al eens gehad. Kalkoen is denk ik nieuw, die was er toen nog niet. Ik vond het eerlijk gezegd nogal een smurrie. Niet vergelijkbaar met door mij zelfgemalen bot van eend of kip. En inderdaad, ondanks dat er bij de kip- en eendmix staat dat het van weinig bevleesd bot is gaf ik hier ook 40-45% van. Dus dat klopt al ergens niet. Maar wat volgens mij ook niet kan kloppen is de opgegeven voedingswaarde, die is bij alle drie de mixen exact hetzelfde; evenveel eiwit, vet, calcium, fosfor, vocht. Dat kan ik moeilijk geloven. :(
#3319873
Hmmm tja ik ben wat dat betreft wat naief of goedgelovig ik heb aangenomen dat het gewoon de gemalen versie van hun karkas is. Dat smurrie herken ik trouwens wel maar heb nooit zelf gemalen dus geen vergelijk…
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door