Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319053
Anne in Zweden schreef:Familie Kim heeft vakantie in het oogstseizoen. Ze zijn dus ook volgend jaar weer van harte welkom. :naughty:
Wat gaan we oogsten dan? :P
Door Anne in Zweden
#3319066
Kim_S schreef:Wat gaan we oogsten dan? :P
Voor komend jaar heb ik mijn hoop gevestigd op een paar tomatenplanten en die bak met aardappels. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319067
Anne in Zweden schreef:Voor komend jaar heb ik mijn hoop gevestigd op een paar tomatenplanten en die bak met aardappels. :biggrin2:
O dat duurt wel minstens 3 weken denk ik :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3319068
Kim_S schreef:O dat duurt wel minstens 3 weken denk ik :biggrin2:
Als iedereen 1 tomaat per dag plukt, dan doen we er wel 3 weken over, inderdaad ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319070
Anne in Zweden schreef:Als iedereen 1 tomaat per dag plukt, dan doen we er wel 3 weken over, inderdaad ;D
Hard werken hoor, dat oogstseizoen!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3319083
smulpaap schreef:Oei dat is niet fijn . Ik duim voor een voorspoedig herstel :-*
Morgen de operatie. Zie er erg tegenop, vooral omdat ze de vorige keer nogal van de wereld was en geen kraag of petshirt accepteerde :-X

Daarnaast vandaag te horen gekregen dat er (alweer) fijne collega vertrekt :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319086
dinky89 schreef:Morgen de operatie. Zie er erg tegenop, vooral omdat ze de vorige keer nogal van de wereld was en geen kraag of petshirt accepteerde :-X

Daarnaast vandaag te horen gekregen dat er (alweer) fijne collega vertrekt :-\
Succes morgen, ik duim!

OT: heb het zó gehad met mijn manager >:( Bah, ben er helemaal chagrijnig van :-X
Door Siberienne
#3319087
Kim_S schreef:Succes morgen, ik duim!

OT: heb het zó gehad met mijn manager >:( Bah, ben er helemaal chagrijnig van :-X

Ik moet ineens denken aan wat Jos de Blok (oprichter van buurtzorg) over managers in de zorg; Volgens de Blok zijn managers overbodig. Niet als mens, maar als manager. “Je kan toch een veel leukere baan bedenken die veel zinvoller is dan wat je nu doet als manager.”
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319089
Siberienne schreef:Ik moet ineens denken aan wat Jos de Blok (oprichter van buurtzorg) over managers in de zorg; Volgens de Blok zijn managers overbodig. Niet als mens, maar als manager. “Je kan toch een veel leukere baan bedenken die veel zinvoller is dan wat je nu doet als manager.”
Als een manager snapt hoe het werkt en hoe het hoort heb ik daar helemaal geen problemen mee. Maar als iemand als een kip zonder kop maar wat in de loze ruimte loopt te kletsen, en niet eens meer weet waarover we 3 weken geleden een uur(!) gepraat hebben, ben je mij kwijt hoor...
Maar wel van mij verwachten dat ik 60 uur per week werk, anders laat mijn inzet te wensen over ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3319096
Kim_S schreef:Als een manager snapt hoe het werkt en hoe het hoort heb ik daar helemaal geen problemen mee. Maar als iemand als een kip zonder kop maar wat in de loze ruimte loopt te kletsen, en niet eens meer weet waarover we 3 weken geleden een uur(!) gepraat hebben, ben je mij kwijt hoor...
Maar wel van mij verwachten dat ik 60 uur per week werk, anders laat mijn inzet te wensen over ::)
Dit is zo herkenbaar!
Ik heb vorige week, na een gesprek, besloten ander werk te zoeken. Het is goed geweest...


Ik hoop dat Dinky haar operatie meevalt, en ze snel en zonder al te veel stress herstelt.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319103
pearlsofpassion schreef:Dit is zo herkenbaar!
Ik heb vorige week, na een gesprek, besloten ander werk te zoeken. Het is goed geweest...


Ik hoop dat Dinky haar operatie meevalt, en ze snel en zonder al te veel stress herstelt.
Dat besluit heb ik afgelopen vrijdag genomen. Toen meneer de chef vond dat mensen die de sfeer in het bedrijf slecht vinden, en daardoor problemen hebben met hun motivatie (en het lef hebben dat uit te spreken, ik vind dat namelijk echt knap, en getuigen van hart voor de zaak) niet zo moesten zeuren en gewoon hun werk doen. En of we dan verwachten dat we elke ochtend samen de "wave" gaan doen of zo, voordat we beginnen met werken...

Echt die man heeft het zó niet begrepen :-X
Door Siberienne
#3319104
Kim_S schreef:Als een manager snapt hoe het werkt en hoe het hoort heb ik daar helemaal geen problemen mee. Maar als iemand als een kip zonder kop maar wat in de loze ruimte loopt te kletsen, en niet eens meer weet waarover we 3 weken geleden een uur(!) gepraat hebben, ben je mij kwijt hoor...
Maar wel van mij verwachten dat ik 60 uur per week werk, anders laat mijn inzet te wensen over ::)

Ging erover idd dat managers vaak niet begrijpen waar het om draait.

Vervelend hoor, zulk gedoe op het werk. Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3319105
Siberienne schreef:Ging erover idd dat managers vaak niet begrijpen waar het om draait.

Vervelend hoor, zulk gedoe op het werk. Sterkte ermee!
Ach, ik kan er gelukkig wel redelijk mee omgaan. Heb leuke klanten, en gelukkig ook wel fijne collega's om dit soort dingen mee te bespreken. Het gaat echt maar om 1 persoon eigenlijk. Maar ja, die bepaalt wel alles voor 10 mensen tegelijk... En dan is het een keer klaar voor mij.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3319108
Siberienne schreef:Ging erover idd dat managers vaak niet begrijpen waar het om draait.

Vervelend hoor, zulk gedoe op het werk. Sterkte ermee!
Dan zijn ze inderdaad wel redelijk nutteloos he? Dat is toch zowat het belangrijkste onderdeel van hun job?
Bij mij geeft ze gewoon toe dat ze niet weet wat onze job inhoudt maar durft ondertussen wel zowat beweren dat we niets uitvreten. Ale niet letterlijk. Maar daar komt het wel op neer. Ja, dan vraag ik me wel af waarom ik in godsnaam overuren maak om het werk af te krijgen...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3319115
Zit er dan niemand boven die manager die hierop geattendeerd kan worden?

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe manager en het boterde maar niet. Wij werken agile ( ::) ), dus in zelfsturende teams en het liep maar niet lekker tussen het hele team en de lead, zoals dat bij ons dan heet. Dus een paar weken geleden een doos lef bij elkaar geschraapt en een feedbacksessie aan de lead cadeau gedaan, met het hele team. We hadden het goed voorbereid, zodat het ook feedback was ipv kritiek, zeuren en zeiken. Voor hem en voor ons moeilijk, maar ik moet zeggen, hij doet ook echt zijn best daar iets mee te doen. Waardoor het weer makkelijker is om kleine dingetjes die niet soepel gaan direct even te bespreken. Heeft de lucht heel goed geklaard.
Maar ja, als je iemand treft met de spreekwoordelijke plaat voor de kop, dan ben je er mooi klaar mee. Sommige mensen snappen het gewoon niet. En werk is een heel belangrijk deel van je leven, of je nu parttime of 60 uur (niet gezond Kim :( ) werkt. Daar moet je op de een of andere manier plezier van krijgen, niet alleen maar frustraties en negativiteit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door