Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#3318914
Goedenmorgen,

Ik zit met me handen in me haar.... :'(
Jack heeft al langer last van zijn rug en nek....
Trekt met zijn voorpoot of loopt mank..
gister ochtend kon hij niet meer lopen en ben ik hals over kop naar de da gegaan...
Daar kreeg hij een opiaat middel en een pijnstiller... hele dag bij hem geweest en lag als een suffe garnaal op de bank en deed weinig... wiebelig op zijn benen enz...
s middags trug en weer pijnstilling gehad en pillen mee naar huis....
nu 2x daags een halve tablet Phen-Pred .
heb zitten lezen maar word niet zo blij van het middel geloof ik..
maar wat kan je anders?
Wie kan me helpen? opereren doen ze niet omdat hij 15 is.... dus moet met medicatie...
Of zijn er andere manieren van verlichting?
Hoop dat er iemand is die er ervaring mee heeft...

Sheila
Door eelke
#3318924
Is er ook een foto gemaakt? Pijnstillers zijn in ieder geval een goede start.

Ik heb je andere topic weggehaald hoor.
Door aalsmeer
#3318925
Hey hey :D...
Nee zijn geen foto s gemaakt.... maar omdat hij zo zijn hoofd naar bene hield en niet liep en niet op de voorpoot steunt maar omhoog hield..... en de DA wilde voelen en hij te keer ging als een speenvarken.... hij geen fotos wou maken omdat dit te pijnlijk zou wezen....
Zelf denk ik dat het eerder bij zijn schouderbladen zit..... daar heeft ie ook spondulose....
Geef hem wel de visolie skin van joint....
Dus gaf de opiaat middel..
Hij loopt nu wel weer... al gaat dat niet soepel en bij de minste beweging tilt ie zijn poot weer op en loopt niet omdat ie der niet op kan staan....
Nu dus 5 dagen die phen-pred en kijken hoe het gaat....

maar jah????
de ene keer loopt ie en ineens trekt hij zijn voorpoot op en duwd hem opzij en staat er volkomen niet op....
Ik hou het deze 5 dagen in de gaten....
Alleen wil ik wel wat anders proberen dan die pillen...
Wat moet moet...... maar als het anders kan......
echt gelukkig is ie zo niet.... :'(

enne dank je :D....
Door eelke
#3318926
Als je foto's laat maken en je weet echt wat er waar mis zit, kun je naar een osteopaat oid die wellicht ook nog wat kan betekenen.

Overigens lijkt me de keuze wel/niet opereren toch ook wel aan jou, en niet aan de DA? Goed, als je hond al 15 is kan ik me voorstellen dat je er zelf voor kiest het niet meer te doen, maar jij bent de baas, toch. Of er moet een medische reden zijn. Maar alleen door de leeftijd kan je dierenarts dat toch niet beslissen vind ik.
Door aalsmeer
#3318927
Ja wil idd wel fotos laten maken als het wat ontspanner is....
En operen?? ja vind de narcose wel beetje eng eerlijk gezegt.. maar wat je zegt is niet dat ij zou moeten beslissen.. maar eerlijk gezegt weet ik het gewoon even niet meer wat ik moet....
Denk idd beter ff fotos maken.... en weten waar het niet ok zit....
Dan verder kijken of het er uit gehaald kan worden of verzachte dmv fysio of wat je zegt een osteopaat....
Ben niet van de pillen.. maar wat moet moet... maar dit geeft me niet zoon ok gevoel....
wat ik wel weet... is dat zijn lage halspartij /schouderbladen. pijnlijk zijn... dat uitstraalt naar zijn voorpoten....
zou jij je hond op 15 jarige leefttijd laten opereren???
iedergeval alvast bedankt voor de info.....
Door eelke
#3318931
Pijnstillers zijn nu echt prima hoor. Ik weet niet of ik daar, op die leeftijd, nog mee zou rommelen, als ze hun werk goed doen en niet te veel bijwerkingen geven. Iedere dag met pijn is er op die leeftijd een te veel, zou ik vinden. Laten we eerlijk wezen, je hond gaat die pijnstillers ook geen 5 jaar meer nodig hebben. Bij een jonger hond zou ik het daarom nog 'de moeite' vinden om eens wat anders te zoeken, maar op die leeftijd?

Op die leeftijd opereren, ik kan er weinig over zeggen. Voor mij zou de conditie van mijn hond meespelen, was ie verder nog fit? En het herstel, is de verwachting dat het na 2 weken al weer oké gaat, of zit er een heel revalidatieproces aan vast. En de kosten denk ik ook wel, kost het 2000,- zou ik er toch ook wel harder over moeten nadenken dan bij 500.-
Door aalsmeer
#3318937
Heb DA gebelt....
Scan is mogelijk.... alleen in de situatie voor jack kwa leeftijd niet helemaal...
omdat als er uit de scan een hernia komt hij geopareerd kan worden(maar das voor hem niet zo gunstig) kwa leeftijd en conditie.... het schijnt een zware ingreep te zijn...... en na de operatie lange nazorg...
dus de scan heeft weinig nut....

De pillen zijn de beste oplossing voor nu met veel rust...
Maar jah voor gister was ie al heel rustig... alleen de trap op en af deed ie zelf..dus nu ga ik hem tillen...
Het kan dus 2 kanten op zwart wit gezien.... of met rust en pillen zakt het en kan hij langdurig aan de phen-pred....
en als het niet aan slaat...
Ja???? dan moeten we verder kijken...
Maar dan heb ik er een hard hoofd in :'( ...

iederegeval bedankt voor de info...
Door eelke
#3318938
Nou ja, een osteopaat weet dan wel beter wat er aan de hand is, en kan er gerichter op werken. Als er ergens een ontsteking zit kun je andere medicatie geven, etc...

Waarom eigenlijk een scan en geen foto?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3318939
Over 5 dagen phen-pred zou ik me geen zorgen maken. Ja het is troep, maar wel troep met een functie en dat is die ongewenste zwelling in het ruggenmerg kanaal laten slinken. En dat is heel belangrijk als er iets hernia achtigs is.

Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat Karin Baas veel met races werkt bij hernia's. Met hele mooie resultaten. De moeite van het bekijken eens waard. Sowieso lijken dingen als fysiotherapie mij meer op zijn plaats dan een operatie op zo'n leeftijd. Sterkte!
Door aalsmeer
#3318944
eelke schreef:Nou ja, een osteopaat weet dan wel beter wat er aan de hand is, en kan er gerichter op werken. Als er ergens een ontsteking zit kun je andere medicatie geven, etc...

Waarom eigenlijk een scan en geen foto?

Ja op een foto of mri schijn je de hernia niet te kunnen zien..dat zou met een scan moeten melde ze....
Ik ga idd wel achter een osteopaat of iets dergelijks aan....
Iemand ervaringen in de buurt van leiden???
Door Lizzy
#3318946
Kaela schreef:Over 5 dagen phen-pred zou ik me geen zorgen maken. Ja het is troep, maar wel troep met een functie en dat is die ongewenste zwelling in het ruggenmerg kanaal laten slinken. En dat is heel belangrijk als er iets hernia achtigs is.

Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat Karin Baas veel met races werkt bij hernia's. Met hele mooie resultaten. De moeite van het bekijken eens waard. Sowieso lijken dingen als fysiotherapie mij meer op zijn plaats dan een operatie op zo'n leeftijd. Sterkte!
Helemaal 100% mee eens.
Door aalsmeer
#3318947
Lizzy schreef:Helemaal 100% mee eens.
ik ga is kijken op de site ;) .
zelf woon in in omgeving leiden.....
Super bedankt iedergeval
Door aalsmeer
#3319414
Inmiddels bij de orthomanuele geweest...
Alle reflexen werken.....
werfels zitten ok....
Er zit waarschijnlijk ruimte tussen twee werfels en dan komt wat er tussen zit omhoog en duwd tegen zijn ruggemerg.. dat veroorzaakt de pijn momenten....
Nu gabapentin mee gekregen en moet kijken hoe die daarop reageert... de phen pred afbouwen :D....
Nu ga ik als hij wat ontspannender is rontgefotos laten maken...
Aangezien hij al spondylose heeft bij zijn schouderbladen... lijkt me het wel handig een foto te hebben van zijn nek tot zijn kont....
En alst spondylose is...... jah dan ff verder kijken wat te doen....
Da meld dat ik door moet gaan met die phen- pred... en de ortohmanuel moet ik die phen pred afbouwen ...
Tja dat maakt het allemaal ingewikkeld..... wat te doen???.... ik ben al bezig met afbouwen phen... dus dan alleen dat gabapentin. hopen dat dat genoeg is ....
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3319460
Als je weet wát de oorzaak is en geen operatie wil, zou dan misschien een soort brace kunnen ondersteunen? Door een stukje daarmee te immobiliseren kan er al veel pijnverlichting optreden.

Ik heb eens iets gezien over een wobbling-syndrome (zoiets, weet het niet meer precies). Dat kwam vooral bij dobbermans voor en zat in de nek. Die dieren vielen om. Zodra ze een soort nek-brace om hadden, konden ze weer gewoon lopen!?
Er zijn ook braces voor artrose in de poten. Die honden kunnen ook plots weer lopen!

Misschien is dat een optie voor je?
Mócht het kunnen natuurlijk. ;)

In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door