Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3318837
smulpaap schreef:Wat een zorgen om Dinky :-\ Hoe gata het nu inmiddels ?
Woensdag uit de echo zijn blaasstenen naar voren gekomen. Een deel lag los en een deel verkleefd met blaas wand (maar dus geen gruis in de urine). Daarna is nog röntgenfoto gemaakt om te kijken of nieren schoon waren. Wanneer die ook steentjes bevatten is dat aanwijzing voor oxalaat stenen. Kwam echter niets uit omdat darmen vol poep zaten want madam weigerde al hele dag op de bak te gaan bij de da (was woensdag opgenomen voor onderzoek).
Omdat het gaat om veel stenen gaat ze dinsdag onder het mes om blaas schoon te maken. Tot die tijd blijven we kattenbak meerdere malen per dag schoonmaken, de vloer voor de kattenbak schoonmaken omdat het grit er uit wordt gegraven, rondslingerende plasjes opdeppen en vloer poetsen :-\
Door - pien -
#3318866
dinky89 schreef:Woensdag uit de echo zijn blaasstenen naar voren gekomen. Een deel lag los en een deel verkleefd met blaas wand (maar dus geen gruis in de urine). Daarna is nog röntgenfoto gemaakt om te kijken of nieren schoon waren. Wanneer die ook steentjes bevatten is dat aanwijzing voor oxalaat stenen. Kwam echter niets uit omdat darmen vol poep zaten want madam weigerde al hele dag op de bak te gaan bij de da (was woensdag opgenomen voor onderzoek).
Omdat het gaat om veel stenen gaat ze dinsdag onder het mes om blaas schoon te maken. Tot die tijd blijven we kattenbak meerdere malen per dag schoonmaken, de vloer voor de kattenbak schoonmaken omdat het grit er uit wordt gegraven, rondslingerende plasjes opdeppen en vloer poetsen :-\
Beterschap voor Dinky en sterkte voor jou :bigarmhug:

Net een uurtje gesport in 't bos. Ha, dan voel je weer spieren waarvan je niet eens wist dat je ze had ::)
Door frodo quin
#3318883
dinky89 schreef:Woensdag uit de echo zijn blaasstenen naar voren gekomen. Een deel lag los en een deel verkleefd met blaas wand (maar dus geen gruis in de urine). Daarna is nog röntgenfoto gemaakt om te kijken of nieren schoon waren. Wanneer die ook steentjes bevatten is dat aanwijzing voor oxalaat stenen. Kwam echter niets uit omdat darmen vol poep zaten want madam weigerde al hele dag op de bak te gaan bij de da (was woensdag opgenomen voor onderzoek).
Omdat het gaat om veel stenen gaat ze dinsdag onder het mes om blaas schoon te maken. Tot die tijd blijven we kattenbak meerdere malen per dag schoonmaken, de vloer voor de kattenbak schoonmaken omdat het grit er uit wordt gegraven, rondslingerende plasjes opdeppen en vloer poetsen :-\
Oh, niet fijn :( Ik duim voor een voorspoedig herstel.
Door Anne in Zweden
#3318922
Ken je dat? Dat je op zaterdag om 8 uur wakker wordt gebeld door je buurvrouw (die een kilometer verderop woont), met de mededeling dat de vrachtwagen met bouwhout en verhuisspullen uit Duitsland die op dinsdag moest arriveren, nu al bij haar voor de deur staat? En dat ze er nu aankomt met de chauffeur, te voet, omdat de chauffeur eerst wil zien of het weggetje waar we aan wonen wel geschikt is voor zo'n grote vrachtwagen? Althans, dat vermoed je, dat hij dat wil, want de chauffeur is een Macedoniër die Duits noch Engels noch enige andere taal behalve Macedonisch spreekt? En dat je dus je bed uit schiet, en in de kleren, en vervolgens een heel verhaal aanhoort in het Macedonisch, wat een beetje lastig is omdat je weliswaar acht talen spreekt maar Macedonisch nou net toevallig niet, en dat je, nadat de goede man voor de tiende keer iets in het Macedonisch uitlegt, en jij voor de tiende keer zijn woorden (of althans datgene wat je vermoedt dat hij zegt) in het Duits en Engels herhaalt om te controleren of je het begrepen hebt - alsof jullie er allebei van uitgaan dat de ander in de voorbije twintig minuten op magische wijze Macedonisch respectievelijk Duits en Engels heeft geleerd?

Ken je dat? Ik wel, sinds vanochtend. Oef, zeg! Uiteindelijk herinnerde ik me dat ik in een ver verleden eens een paar lessen Russisch heb gevolgd op de uni, en omdat Russisch en Macedonisch in de verte op elkaar lijken (zo bleek) konden we na anderhalf uur gebaren en in de rondte lullen overeenkomen dat de man morgen om 10 uur de boel bij diezelfde buren een kilometer verderop de boel aflaadt. (Het laatste stukje transport naar ons huis regelen we zelf wel.)

Missjun akkomplisjt. Voor nu. Morgen de tweede akte. :fever:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3318930
Anne in Zweden schreef:Ken je dat? Dat je op zaterdag om 8 uur wakker wordt gebeld door je buurvrouw (die een kilometer verderop woont), met de mededeling dat de vrachtwagen met bouwhout en verhuisspullen uit Duitsland die op dinsdag moest arriveren, nu al bij haar voor de deur staat? En dat ze er nu aankomt met de chauffeur, te voet, omdat de chauffeur eerst wil zien of het weggetje waar we aan wonen wel geschikt is voor zo'n grote vrachtwagen? Althans, dat vermoed je, dat hij dat wil, want de chauffeur is een Macedoniër die Duits noch Engels noch enige andere taal behalve Macedonisch spreekt? En dat je dus je bed uit schiet, en in de kleren, en vervolgens een heel verhaal aanhoort in het Macedonisch, wat een beetje lastig is omdat je weliswaar acht talen spreekt maar Macedonisch nou net toevallig niet, en dat je, nadat de goede man voor de tiende keer iets in het Macedonisch uitlegt, en jij voor de tiende keer zijn woorden (of althans datgene wat je vermoedt dat hij zegt) in het Duits en Engels herhaalt om te controleren of je het begrepen hebt - alsof jullie er allebei van uitgaan dat de ander in de voorbije twintig minuten op magische wijze Macedonisch respectievelijk Duits en Engels heeft geleerd?

Ken je dat? Ik wel, sinds vanochtend. Oef, zeg! Uiteindelijk herinnerde ik me dat ik in een ver verleden eens een paar lessen Russisch heb gevolgd op de uni, en omdat Russisch en Macedonisch in de verte op elkaar lijken (zo bleek) konden we na anderhalf uur gebaren en in de rondte lullen overeenkomen dat de man morgen om 10 uur de boel bij diezelfde buren een kilometer verderop de boel aflaadt. (Het laatste stukje transport naar ons huis regelen we zelf wel.)

Missjun akkomplisjt. Voor nu. Morgen de tweede akte. :fever:
:o ;D :-\
Nou ergens wel komisch hoe je het opschrijft, maar wel succes met de spullen transporteren en met het verdere gel*l in de ruimte :biggrin2:
en eindelijk is je russich toch nog ergens goed voor gebleken ;D
Door Cathelijn
#3318941
Ik had zoiets laatst met een Oekraïner en daar hielp google translate een beetje en toen een tolk heel goed :) .
Succes met sjouwen morgen. En heb je nu geen huis meer in Duitsland dan?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3318945
Al een tijd last van mijn schouders en van hoofdpijn. Afgelopen woensdag dry neerlig gehad. Heb er nog steeds last van. Niet veel, maar pc werk gaat niet echt. En ik heb nog zo veel foto's liggen om te bewerken :( . Iemand nieuwe schouders voor mij in de aanbieding?
Door Anne in Zweden
#3318953
Cathelijn schreef:Ik had zoiets laatst met een Oekraïner en daar hielp google translate een beetje en toen een tolk heel goed :) .
Succes met sjouwen morgen. En heb je nu geen huis meer in Duitsland dan?
Ik kreeg buiten geen verbinding, anders had ik ook google ingeschakeld. Ik was ook niet helder genoeg om te bepalen hoe ik eventueel een verbinding zou kunnen maken. Acht uur 's ochtends en ik - wij kennen elkaar niet zo heel goed. ::) :biggrin2:

En nee, over een maand komt mannie ook definitief naar Zweden, en dan is het hoofdstuk Duitsland afgesloten.
Door millyckk
#3318966
Rustig maar Kim, zag dat ze ook bouwhout hebben besteld: er kan vast wel een schuurtje voor je af :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3318971
millyckk schreef:Rustig maar Kim, zag dat ze ook bouwhout hebben besteld: er kan vast wel een schuurtje voor je af :biggrin2:
:biggrin2:
Door smulpaap
#3319029
dinky89 schreef:Woensdag uit de echo zijn blaasstenen naar voren gekomen. Een deel lag los en een deel verkleefd met blaas wand (maar dus geen gruis in de urine). Daarna is nog röntgenfoto gemaakt om te kijken of nieren schoon waren. Wanneer die ook steentjes bevatten is dat aanwijzing voor oxalaat stenen. Kwam echter niets uit omdat darmen vol poep zaten want madam weigerde al hele dag op de bak te gaan bij de da (was woensdag opgenomen voor onderzoek).
Omdat het gaat om veel stenen gaat ze dinsdag onder het mes om blaas schoon te maken. Tot die tijd blijven we kattenbak meerdere malen per dag schoonmaken, de vloer voor de kattenbak schoonmaken omdat het grit er uit wordt gegraven, rondslingerende plasjes opdeppen en vloer poetsen :-\
Oei dat is niet fijn . Ik duim voor een voorspoedig herstel :-*
Door Anne in Zweden
#3319051
koekje schreef:Ah, jullie gaan permanent in Kims vakantiehuisje wonen :biggrin2:
Klopt. Het heeft wat moeite gekost, maar we hebben de eigenaren kunnen overhalen. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3319052
millyckk schreef:Rustig maar Kim, zag dat ze ook bouwhout hebben besteld: er kan vast wel een schuurtje voor je af :biggrin2:
Familie Kim heeft vakantie in het oogstseizoen. Ze zijn dus ook volgend jaar weer van harte welkom. :naughty:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door