Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3318419
Sinds een paar maanden heb ik echt vreselijke haaruitval. Heb ik wel eens vaker in mijn leven gehad maar dit slaat echt alles. Hele bossen haar komen er tijdens het haarwassen en borstelen los :-X. Nou had ik al geen weelderige haardos, nu is het echt wel een zielig staartje geworden :-\

Sinds ik de laatste keer een allergische reactie op haarverf heb gehad, heb ik het niet meer geverfd (en heb ik een uitgroei van hier tot Tokio :-X ). Ik gebruik echt geen agressieve shampoo's. Ik neem sinds een paar maanden weer iedere dag een multivitamine in (vanwege de haaruitval). Wat kan ik nog meer doen?

Nou ben ik natuurlijk 50, dus misschien is het de leeftijd? Zijn er nog dingen op dat gebied die ik zou kunnen doen?

Nou was ik ook volledig plantaardig gaan eten. En ik dacht dat ik toch wel mijn best heb gedaan om alle voedingsmiddelen goed te vervangen. Ik heb gisteren van ellende eieren en yoghurt gegeten, omdat ik dacht dat het misschien toch hier mee te maken kan hebben?
Door eelke
#3318421
Laat even je b12 testen. En vraag dan vooral na hoe hoog ie is. De dosering daarvan in een multivitamine is gewoon niet hoog genoeg, als je een te kort hebt.

Ik heb nu al weer 2 keer zo veel haar, sinds ik het slik.

Welke shampoo gebruik jij? Want daar wilde ik vandaag een topic over openen ;D ik gebruikte steeds haarzeep maar online bestellen vind ik gedoe, dus nu heb ik andrelon, maar merk toch ook wel weer wat haaruitval. Dus dacht, dat kan vast beter, maar wat dan?
Door Lizzy
#3318423
eelke schreef:Laat even je b12 testen. En vraag dan vooral na hoe hoog ie is. De dosering daarvan in een multivitamine is gewoon niet hoog genoeg, als je een te kort hebt.

Ik heb nu al weer 2 keer zo veel haar, sinds ik het slik.

Welke shampoo gebruik jij? Want daar wilde ik vandaag een topic over openen ;D ik gebruikte steeds haarzeep maar online bestellen vind ik gedoe, dus nu heb ik andrelon, maar merk toch ook wel weer wat haaruitval. Dus dacht, dat kan vast beter, maar wat dan?
Oh, en ik vergat te vertellen dat ik al jaren tegen een B12 tekort word behandeld :biggrin2: (en ik heb zeer sterke smelttabletten).

Ik gebruik de shampoo van Alverde. En soms die van Himalaya maar daar zit wel SLS in (dat gebruik ik heel soms als mijn haar te snel vet wordt). En ik gebruik ook Hairwonder Natural Shampoo.
Door eelke
#3318424
Lizzy schreef:Oh, en ik vergat te vertellen dat ik al jaren tegen een B12 tekort word behandeld :biggrin2: (en ik heb zeer sterke smelttabletten).

Ik gebruik de shampoo van Alverde. En soms die van Himalaya maar daar zit wel SLS in (dat gebruik ik heel soms als mijn haar te snel vet wordt). En ik gebruik ook Hairwonder Natural Shampoo.
Misschien toch wel eens laten prikken dan? En je ijzer?

Waar koop je die shampoo's? Ik heb echt flauw haar. Als ik het gewassen heb is het pluizig en droog, en een dag later vind ik het al weer te vettig >:( dus het liefst wil ik een hele zachte shampoo, zodat ik het regelmatig kan wassen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3318425
Ik heb t niet meegekregen maar heb je recent een narcose gehad?
Daarna viel mijn haar echt gigantisch uit.
Door Lizzy
#3318428
pluk schreef:Ik heb t niet meegekregen maar heb je recent een narcose gehad?
Daarna viel mijn haar echt gigantisch uit.
Nope, geen narcose.
Door Lizzy
#3318429
eelke schreef:Misschien toch wel eens laten prikken dan? En je ijzer?

Waar koop je die shampoo's? Ik heb echt flauw haar. Als ik het gewassen heb is het pluizig en droog, en een dag later vind ik het al weer te vettig >:( dus het liefst wil ik een hele zachte shampoo, zodat ik het regelmatig kan wassen.
Ja, ik ga ijzer maar eens laten prikken.... B12 is sky high trouwens.

Alverde in Duitsland. Ik niet maar Marije :biggrin2: . En verder De Tuinen. Die heeft een heel scala van shampoos zonder sls.
Door eelke
#3318432
Lizzy schreef:Ja, ik ga ijzer maar eens laten prikken.... B12 is sky high trouwens.

Alverde in Duitsland. Ik niet maar Marije :biggrin2: . En verder De Tuinen. Die heeft een heel scala van shampoos zonder sls.
Aha. Even naar Duitsland vind ik denk ik minimaal wel net zo veel gedoe als online bestellen ;D dan maar eens naar de tuinen :)

Fijn dat b12 sky-high is!
Hoe zit het met biotine dan? Da's ook voor je haar, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3318436
Is het alleen haaruitval? Of heb je ook last van je huid, nagels en andere soms onverklaarbare symptonen, zoals vermoeidheid, humeur/depri, enz? Zo ja, dan zou jij ook op schildklier kunnen laten prikken :-\

Of slik je pijnstillers of andere medicatie?

Maar haaruitval in het extreme en evt bovenstaande zou inderdaad ook door die rottige overgang kunnen komen >:(
Door Lizzy
#3318437
Radja schreef:Is het alleen haaruitval? Of heb je ook last van je huid, nagels en andere soms onverklaarbare symptonen, zoals vermoeidheid, humeur/depri, enz? Zo ja, dan zou jij ook op schildklier kunnen laten prikken :-\

Of slik je pijnstillers of andere medicatie?

Maar haaruitval in het extreme en evt bovenstaande zou inderdaad ook door die rottige overgang kunnen komen >:(
Ja, alleen haaruitval. Verder nergens last van. Ik slik ook geen medicijnen of pijnstillers :-\ . Ja, CBD en wietolie, dat wel.

Nou, lekker dan....
Gebruikersavatar
Door Ina
#3318438
Vitamine D wel op orde ondanks je multi-vitje ?
Die wil ook nog wel eens verantwoordelijk zijn voor dit soort verschijnselen
Door Lizzy
#3318440
Ina schreef:Vitamine D wel op orde ondanks je multi-vitje ?
Die wil ook nog wel eens verantwoordelijk zijn voor dit soort verschijnselen
Oh ja, ik slik ook extra vitamine D. Die zal ik voor de zekerheid ook laten prikken.
Door Lizzy
#3318441
Too schreef:Bij mij...overgang dat weet ik 100% zeker
Handenvol, putjes vol, kleding..you name it >:(
Oh yummie... :-X . Maar ik heb verder echt nog nul verschijnselen :-\
Door Too
#3318442
Lizzy schreef:
Oh yummie... :-X . Maar ik heb verder echt nog nul verschijnselen :-\
Dàt lijkt me een zegen!
Heeft bij mij een hele tijd geduurd , met heel heel veel -voor mij onherkenbare klachten- voordat het kwartje viel
Ik zat rustig te wachten tot de opvliegers zich eens zouden aandienen ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door