Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3317623
Zo. Net terug van Frank. Ik ben blij dat we bij hem zijn langs gegaan. Frank vond de wond er keurig uit zien. Mooi schoon, mooi rood en dat wit is geen bot (ben even vergeten te vragen wat het dan wel is). Ik moet 2 keer per dag spoelen met fysiologisch zoutwater en 1 keer per dag honingzalf erop. Niet te vaak honingzalf omdat dit ook de wond wel week houdt en het nu wel tijd wordt dat ie zich langzaam gaat sluiten. Verder hebben we ook Synulox erbij gekregen. Dus ze staat nu even op 2 AB kuren, het is niet anders. Die andere verkorten we wel met 2 dagen.

Frank denkt zelf dat er een lymfevat is geraakt door iets. En dat er dus een ontsteking is ontstaan die zich daarom zo snel en heftig heeft ontwikkeld. Daarom was er dus ook zoveel oedeem. En geen etter.

Ik vroeg hem of hij dit ook niet een mega hysterische reactie vond van het lichaam van Fritzi. Hij begreep waarom ik dat vond, maar hij vond dat niet. Een hele normale reactie op wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Een doorn of een splinter, precies op de verkeerde plaats en dat ze daarna lekker door de bagger is gerend zoals ze altijd doet en daar een nasty bacterie op heeft gelopen.

Ik realiseer me wel ineens dat ze vorige week de sloten uit hebben gebaggerd. En toch moet mevrouw er dan in springen (hoe erg ik mijn best ook doe om dat te voorkomen) maar ze kwam een paar keer echt gitzwart en stinkend de sloot uit. Geen idee, misschien heeft ze toch wat binnen gekregen in die poot. We zullen het nooit weten en ik hoop dit nooit meer mee te maken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt bang ben geweest deze keer. Vooral met het verhaal van EVDS in mijn achterhoofd :-X
#3317696
Jeutje wat een gat :o ik ken het een beetje van Manu maar dan op zijn rug dat ging ook zo snel het ene moment zag je niets en het andere zag je aan zijn vacht dat het mis was dan zag je de bult groeien. Vaak knapte het een dag later een paar keer heeft het langer geduurt. Maar dat was nooit zo schoon…

Fijn dat het beter gaat met haar hoop dat het goed geneest en ze er geen last van blijft houden!
#3317868
Op zich gaat het goed met Fritzi. De wond begint heel langzaam dicht te gaan, zo lijkt het. We doen haar 2 keer per dag in een badje fysiologische zoutoplossing. Eén keer per dag doen we er honingzalf op. Ik vind Dermiel trouwens toch niks. Het wordt niet vloeibaar zoals Metrisan soft dus ik kan het niet goed in de wond laten lopen. Er zit witte vaseline in Dermiel. Ten eerste vind ik dat zooi en ten tweede maakt dat de zalf dus onhandelbaar dik. Maar goed, ze heeft geen koorts, belast de poot alsof er niks aan de hand is maar ik vind het gat nog behoorlijk diep. Maar het geneest volgens mij goed. Het is mooi schoon.
#3317885
Ja, dat is echt fijn. Nou hoop ik alleen dat what ever er in die poot gezeten heeft er nu echt uit is.

Ik heb trouwens daarnet gewoon Manuka honing gekocht +20. Heerlijk. Dat loopt er zo in en je ziet het gelijk met die wond een reactie aan gaan. Blij mee. Ook fijn omdat daar verder niks geen troep in zit zoals witte vaseline of iets.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door