Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3317532
Ik zie in de eerste minuut anders nog steeds teveel varkens op te weinig ruimte, met roosters en zonder buitenlucht. Ik word er nog niet heel vrolijk van. :-\ Dat tweede gedeelte ziet er beter uit. Als consumenten maar niet denken dat alle varkens met één beter leven-ster er zo riant bij zitten. :(
#3317533
Ligaa schreef:Ik zie in de eerste minuut anders nog steeds teveel varkens op te weinig ruimte, met roosters en zonder buitenlucht. Ik word er nog niet heel vrolijk van. :-\ Dat tweede gedeelte ziet er beter uit. Als consumenten maar niet denken dat alle varkens met één beter leven-ster er zo riant bij zitten. :(
Nee, dat eerste deel is vreselijk. En uiteindelijk belanden alle vleesvarkens daar. Maar goed, in het 2de deel liggen de moeders vrij in het stro, ik vind dat echt al een verbetering. Kleine stapjes op weg naar geluk zullen we maar zeggen.
#3317537
Wow dat is mooi! Dat is echt een wereld van verschil voor het welzijn van de zeugen.

Hier aan de rand van de stad zijn ze bezig met een koeientuin. Dat heeft nog een paar jaar nodig, omdat de benodigde bodem nog niet gelegd kan worden. Maar dan wordt het uiteindelijk een soort grote open stal met paddock er aan vast, met een bodem die heel fijn is voor de koeien en waar ze jaarrond binnen en buiten kunnen. Ik ben reuze benieuwd naar hoe dat gaat worden, vind zulke initiatieven heel erg goed.
#3317539
Overigens hebben ze in een buurtschap hier in de buurt een uitloopstal voor varkens. Midden tussen de huizen. Ik wil niet vervelend zijn maar ben blij dat we daar niet een huis gekocht hebben want de stank is niet te harden, vooral bij stil en vochtig weer en echt gezond lijkt me die lucht ook niet, dan vind ik nog best een dilemma ...
#3317543
Siberienne schreef:Overigens hebben ze in een buurtschap hier in de buurt een uitloopstal voor varkens. Midden tussen de huizen. Ik wil niet vervelend zijn maar ben blij dat we daar niet een huis gekocht hebben want de stank is niet te harden, vooral bij stil en vochtig weer en echt gezond lijkt me die lucht ook niet, dan vind ik nog best een dilemma ...
Wij hebben hier ook een varkensboertje, bio (ik kom daar wel eens omdat hij ook boter/kaas verkoopt en Leo dat graag eet) maar daar ruiken de varkens puur 100% fris. Onvoldoende hygiëne misschien?
#3317544
Siberienne schreef:Ik eet zelden varkensvlees, maar als ik het haal dan bij de lokale 'versboerderij'. Daar kun je live de varkens in de stal zien. En dat ziet er zo uit;

Dit is een 'mesterij' dus ook daar kunnen ze het goed hebben en dit vlees is echt niet super duur.
Goed, beter, best! Ja, dit is zeker weten beter dan deel 1 van de 1 ster varkens! Maar het is goed dat de consument zo de verschillen kan zien denk ik. Dus super bedankt voor het filmpje!

(zijn ze lollig dan, de varkentjes in dit filmpje?!?!!! :smitten:).
#3317574
Lizzy schreef:Wij hebben hier ook een varkensboertje, bio (ik kom daar wel eens omdat hij ook boter/kaas verkoopt en Leo dat graag eet) maar daar ruiken de varkens puur 100% fris. Onvoldoende hygiëne misschien?
Geen idee, het is wel echt een groot bedrijf. En het is de ene dag ook veel erger dan de andere, maar er zijn dagen... er tegenover zit een vlaaienbakker met terras, maar die heeft echt minder klandizie sinds de stal er staat
#3318632
Misschien al lang bekend maar ook weer in het kader van.."er is vast nog wel wat op- en aan te merken maar het is in ieder geval een verbetering" zag ik dit op de site van de Lidl
https://www.lidl.nl/nl/Kipster-5247.htm

Met name ook het verhaal over de haantjes vond ik ook wel een beter iets dan de schredder..

Ik dacht als ik dan als enorme "ik doe mijn uiterste best"- vegetarier..dan toch een keer een vleesje wil ..vind ik die kipburger wel een idee
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door