Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3316281
Ik vermoed dat het verschil 'm zit in het hebben van wel of geen kippen. Als ik hier buiten voer, zitten de vliegen nog uren daar na op een wat het voor het oog schoon gelikte vloer lijkt. Brrrr. Wij hebben dus kippen.
Door smulpaap
#3316306
Raaf schreef:Sta er dan 's zomers naast met de tuinslang om de boel direct schoon te spuiten en evt. (groene)vliegen direct hun eerste les ' wildwaterbaan varen' te geven. De honden weten al dat ik de vliegen voor ze 'regel'... :biggrin2:

Hier eten ze hun barf eigenlijk altijd buiten. Met vijf honden wordt het anders wel een flinke dweilbeurt iedere dag...
Zo deed ik dat ook toen ik mijn viertal nog had , zeker in de zomer
Maar wat hier al geschreven word , je draait je om en ze hebben het al op :biggrin2:
Wespen , dat vind ik wel altijd een extra punt van aandacht
Gebruikersavatar
Door pike
#3316324
Lizzy schreef:Ik vermoed dat het verschil 'm zit in het hebben van wel of geen kippen. Als ik hier buiten voer, zitten de vliegen nog uren daar na op een wat het voor het oog schoon gelikte vloer lijkt. Brrrr. Wij hebben dus kippen.
Maar dat begrijp ik niet goed. Wat is het verband tussen vleesvliegen en levende kippen? Als het aan de kippen ligt dan moet het altijd vergeven zijn van de vliegen?Vleesvliegen kunnen de geur van vlees over meer dan een kilometer afstand waarnemen.
Door El_Kato
#3316339
Hier eten ze ook altijd binnen hebben geen kippen maar wel veel vliegen in de tuin… heb me daar deze zomer eens in verdiept en denk dat we een aantal planten hebben die ze fijn vinden en we zijn niet zo precies met het gras maaien en ze schijnen graag in hoog gras te zitten…. Ben heel bang voor nog meer vliegen in de tuin wil dat echt niet!

Ze eten in een hoek van de keuken om en om. Daar ligt een plavuizen vloer waar na het eten een doekje met een heet sopje overheen gaat. Zomers geen vliegen die gericht voor die hoek komen in huis dus ik gaervan uit dat het ook schoon is. Sam de kat eet in de oude badkamer toilet combi beneden die ligt aan de keuken. In het douchegedeelte staan nu de wasmachine en droger en daar eet hij voor. Hier liggen (uiteraard) ook tegels dus is ook goed schoon te houden. Met enige regelmaat smeer ik de vloer in met bleek en laat dit een tijdje intrekken en was het daarna goed weg met een doekje.

Rana wil ook altijd aan de wandel met haar vleesbot maar dat mag niet. Als ik niet in de keuken blijf zet ik altijd een kastdeur en de vaatwasserdeur open dan kan ze er niet langs, lange smalle keuken heeft veel nadelen maar ook hier en daar een voordeel :P
Door Lizzy
#3316904
pike schreef:Maar dat begrijp ik niet goed. Wat is het verband tussen vleesvliegen en levende kippen? Als het aan de kippen ligt dan moet het altijd vergeven zijn van de vliegen?Vleesvliegen kunnen de geur van vlees over meer dan een kilometer afstand waarnemen.
Rond het kippenhok wonen wel van die vieze groene vliegen. Ik denk dat zij op de poep van de kippen afkomen.

Ik weet het ook niet, maar hoe dan ook, in de zomer als we de honden buiten eten zouden geven is de tuin vergeven van de groene strontvliegen. En mijn honden zijn geen slordige eters, laten ook niks liggen.

Maar kortom: ze eten dus binnen.
Door Zuzanna
#3316913
Mijn vriend heeft helaas besloten geen zin te hebben in 'het gedoe' en vindt dat Ziva in de wintermaanden maar gewoon vis kvv krijgt in plaats van zalmkop. Ik vind het jammer, want ik zie hoeveel plezier ze heeft met het opeten van de kop en weet dat ze de vis kvv niet al te lekker vindt.

Maar samenwonen betekent concessies doen, dus helaas voor mij en Ziva op dit punt. In de zomermaanden kan ze weer lekker buiten knagen en als we kinderen krijgen bespreken we tegen die tijd wel waar ze dan haar koppen op mag eten. Wie weet wonen we dan heel ergens anders.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3316922
Bij ons thuis weten de kindjes ( nu 1 en 2 jaar) dat de katjes met rust gelaten worden tijdens het eten.
De katten eten op hun vreetkleedjes maar wel in een ruimte waar de kinderen op.andere momenten ook spelen. Na het eten worden die kleedjes weggehaald en mogen de kindjes terug binnen.
Van zodra de katten eten krijgen, gaan de kindjes de kamer uit en gaat de glazen schuifdeur dicht. Dat weten ze heel goed en is maar een kwestie van gewoonte...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3317387
Hier eet ze buiten de barf maaltijd en binnen de kvv. Buiten gaat er na het eten een emmer dettol door de tuin, heet water erbij en het is weer schoon. Als het hard regent en er staat barf op het menu eet ze eventueel in de schuur, ook makkelijk schoon te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door