Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#331715
Hoi,

Ken is nu 2 weken op de CB light en smult als een dolle.
Hij krijgt af en toe een kippenrug of nek als toetje.
Van het weekend heeft ie zijn poot verzwikt en is
nu mank en zielig. (Poedels weten dit en gebruiken dit.)
Van de dierenarts heb ik een 5 daags kuurtje gekregen
met spierverslappers / pijnstillers erin. (2x daags 1 pil
en smaakt naar hondenkoekje, vind ie lekker)

Sinds vanmorgen wil ie alleen maar gras eten,
loop echt met een koe aan de riem ;)
en heeft ook maar een paar happen CB op.
Hij kotst dit niet uit en eet bijna altijd wel een
beetje gras maar dit is absurd. :-\

Nu hoorde ik wel eens van een vasten dag of kan
het te maken hebben met de medicijnen,
deze geef ik expres al na zijn eten omdat ie
gevoelige maag/darmen heeft. Hij is niet aan
de dunne of zo iets alleen erg zielig. :P
Laatst gewijzigd door Poedelpret op di 07 jun 2005, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#331717
Waarschijnlijk heb je Rymadil-Smakelijk gekregen, Beau heeft dan ook wat minder eetlust. Daarbij, als hij zich rustig moet houden, heeft ie ook minder energie nodig. Eet 'ie ook weer wat minder....en gras eten?
Hier ook...als een koe inderdaad.....ik weet ook niet waarom.... ???
Laatst gewijzigd door Peet op di 07 jun 2005, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#331728
Ik denk dat er van alles aan de hand kan zijn, maar ik zou hem geen gras meer laten eten. Dikke kans dat het gras zijn maag alleen maar nog verder irriteert.

Het kan van de bijwerkingen van de Rimadyl komen. Troep is dat! Als het kan zou ik stoppen met deze pijnstillers. Je kunt ook heel goed natuurlijke middelen geven zoals Arnica (homeopathisch) en Salisprin (van Vitotaal en dat is een natuurlijke pijnstiller).

Ik denk dus dat hij misselijk is. En daarom zoveel gras eet. Nu kan die misselijkheid ook van een virus komen of van de honger (waarom geef je eigenlijk light?), maar het is wel heel toevallig dat hij het heeft sinds de Rimadyl. Als je zoekt op Internet naar Rimadyl en bijwerkingen (side effects), dan heb je tot overmorgen leesvoer. Een kleine greep:

• Decrease or increase in appetite
• Vomiting
• Change in bowel movements (such as diarrhea, or black, tarry or bloody stools)
• Change in behavior (such as decreased or increased activity level, incoordination, seizure or aggression)
• Yellowing of gums, skin, or whites of the eyes (jaundice)
• Change in drinking habits (frequency, amount consumed)
• Change in urination habits (frequency, color, or smell)
• Change in skin (redness, scabs, or scratching)
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#331730
[quote="Peet"]
Waarschijnlijk heb je Rymadil-Smakelijk gekregen, Beau heeft dan ook wat minder eetlust. Daarbij, als hij zich rustig moet houden, heeft ie ook minder energie nodig. Eet 'ie ook weer wat minder....en gras eten?
Hier ook...als een koe inderdaad.....ik weet ook niet waarom.... ???
[/quote]

Wellicht omdat het lekker vers is / voorjaar-zomer?!
Dank voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#331732
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat er van alles aan de hand kan zijn, maar ik zou hem geen gras meer laten eten. Dikke kans dat het gras zijn maag alleen maar nog verder irriteert.

Het kan van de bijwerkingen van de Rimadyl komen. Troep is dat! Als het kan zou ik stoppen met deze pijnstillers. Je kunt ook heel goed natuurlijke middelen geven zoals Arnica (homeopathisch) en Salisprin (van Vitotaal en dat is een natuurlijke pijnstiller).

Ik denk dus dat hij misselijk is. En daarom zoveel gras eet. Nu kan die misselijkheid ook van een virus komen of van de honger (waarom geef je eigenlijk light?), maar het is wel heel toevallig dat hij het heeft sinds de Rimadyl. Als je zoekt op Internet naar Rimadyl en bijwerkingen (side effects), dan heb je tot overmorgen leesvoer. Een kleine greep:

• Decrease or increase in appetite
• Vomiting
• Change in bowel movements (such as diarrhea, or black, tarry or bloody stools)
• Change in behavior (such as decreased or increased activity level, incoordination, seizure or aggression)
• Yellowing of gums, skin, or whites of the eyes (jaundice)
• Change in drinking habits (frequency, amount consumed)
• Change in urination habits (frequency, color, or smell)
• Change in skin (redness, scabs, or scratching)


[/quote]

Hij is wel erg aanhankelijk maar verder merk ik weinig.
In Light zit meer pens wat de overschakeling van
brokken makkelijker maakt en hij moet nog 1 a 2 kg
afvallen. Moet ik anders groen erbij gaan voeren?
Laatst gewijzigd door Poedelpret op di 07 jun 2005, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#331735
Ja, veel honden eten nu gras. De mijne lijken ook wel koeien op het moment. Maar er is een verschil tussen excesief gras-eten en lekker grasjes eten omdat het zo lekker is.

Oh, ik vergeet nog: geef je hond anders wat yoghurt. Dat kalmeert vaak de maag. En heb je toevallig was verse gember of gemberpoeder in huis? Dat kalmeert de maag ook! (heel klein beetje gember gebruiken want het is vrij scherp).
Door Lizzy
#331736
[quote="Claudia N"]
Hij is wel erg aanhankelijk maar verder merk ik weinig.
In Light zit meer pens wat de overschakeling van
brokken makkelijker maakt en hij moet nog 1 a 2 kg
afvallen. Moet ik anders groen erbij gaan voeren?
[/quote]

Een hond hoeft niet van alle bijwerkingen last te krijgen. Mijn Basset werd echt kotsmisselijk van Rimadyl.

Aha, vandaar light. Nee, ik zou daar lekker mee doorgaan, maar zie vorige bericht. Misschien wat yoghurt en verse geraspte gember geven. Ik denk dat dit overigens misselijkheid is.
Door k9
#331809
[quote="Lizzy"]
Oh, ik vergeet nog: geef je hond anders wat yoghurt. Dat kalmeert vaak de maag. En heb je toevallig was verse gember of gemberpoeder in huis? Dat kalmeert de maag ook! (heel klein beetje gember gebruiken want het is vrij scherp).
[/quote]
Ja dat zou ik ook zeggen. Mijn honden eten nu ook heeeeeeel veel gras. En de kleine heeft ook last van zijn maagje gehad. Ik voorkom nu zoveel mogelijk het gras eten. En ik moet zeggen dat het een gewoonte lijkt want nu dat ze weten dat het niet mag, eten ze ook minder (of willen ze minder gras eten). :D
Maar yogurt helpt wel, vooral yogurt met veel biocultures (Biogarde of zo iets)
Gr.,
K9
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#331874
[quote="Lizzy"]
Een hond hoeft niet van alle bijwerkingen last te krijgen. Mijn Basset werd echt kotsmisselijk van Rimadyl.

Aha, vandaar light. Nee, ik zou daar lekker mee doorgaan, maar zie vorige bericht. Misschien wat yoghurt en verse geraspte gember geven. Ik denk dat dit overigens misselijkheid is.
[/quote]

Yogurt vind ie helemaal niks, hij haalt zijn neus op
en loopt weg ::)
Kan ik er iets voor in de plaats geven of door de CB doen?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#331906
[quote="Peet"]
karnemelk? biogarde?
anders gewoon wat Okugest geven, helpt ook bij maag/darm probleempjes...
[/quote]

Wat is Okugest en waar kan ik dat kopen / bestellen?
Bedankt voor de tip.
Door Doedels
#332094
[quote="Claudia N"]
Yogurt vind ie helemaal niks, hij haalt zijn neus op
en loopt weg ::)
Kan ik er iets voor in de plaats geven of door de CB doen?

[/quote]Mijn poedel heeft een tijd lang last gehad van misselijkheid na het overschakelen van brokken naar CB. Het heeft 3 maanden geduurd voordat zijn stofwisseling aan vers vlees was aangepast. Ik kon er voer in blijven gooien, hij bleef mager. Aan het eind van de middag werd hij steeds misselijk en wilde gras eten. Dat maakte de misselijkheid nog erger. Ik ben toen biogarde gaan geven. In het begin vond hij het niks. Tenslotte was hij toen nog misselijk. Ik gaf toen vaak een klein hapje CB. De misselijkheid zakte direct. Nu vindt hij biogarde heerlijk. Je zou volle Yoghurt, biogarde of bulgaarse Yoghurt kunnen proberen. Evt. met een beetje rauwe honing om te wennen. Ik zou proberen om een minder irriterende pijstiller te geven. En Okugest werkt inderdaad erg goed.
Door diana
#332125
oww,
sinds een paar dagen moeten ze hier ook ineens weer van het jonge gras eten
heel raar , maar dat zijn bepaalde sprietjes,
ze doen het ieder voorjaar
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#332489
Hoi,

Ken is sinds gisteravond weer helemaal de oude.
Ik maak het kuurtje nog af en ga proberen of
meneer Biogarde ofzo lust.
Hij loopt nog een beetje stram maar wil weer
wandelen en is weer vrolijk.

Dank voor de tips!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door