Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3317015
Mijn logee is een beresterke hond, wat voor mij met uitlaten geen plezier is! Hij mag niet los, hij heeft een flex riem en omdat ik daar niet kan omgaan door mijn pijnelijke handen, hebben ze een leren riem van +/- 2 meter meegegeven!

Maar de hond trekt vreselijk, echt vreselijk! Mijn topsnelheid is 24,5 km per uur!!! Ik kan niet eens hardlopen! Maar wat het trekken nog erger maakt, is dat hij stront in zijn oren heeft en totaal niet luistert! Hij kent geen commando's zoals volg, naast, enz. Mijn lichaam en vooral mijn slechte been doet zo vreselijk veel pijn!
Overdag kan kan ik niets doen, omdat als ik mij beweeg de hond al weer naast mij staat, ' we gaan iets leuks doen!' Alles,maar ook echt alles is leuk! En ik ben leuk! De bezem, stofzuiger(henry is ook leuk :biggrin2: ), swifferduster pakt hij uit mijn hand, dus leg ik hem of buiten of in de gang en dan gaat hij blaffen, joelen!

Mijn vriendin appte dat alleen kappen roepen soms helpt tegen het trekken aan de riem, maar dat werkt ook niet!

Zoek spelletje ook al gedaan, maar daar wordt hij nog drukker door! Hij kan geen rust vinden in zijn lijf! Misschien straf ik te'aardig' , negeren heb ik ook al geprobeerd in huis!

De hond is wanneer hij meegaat naar anderen, hyperactief en thuis rustig! De eerste dagen was hij inderdaad rustiger dan hoe ik hem ken wanneer hij hier is met zijn baasjes!

Wie heeft er tips, advies, iets wat mij kan helpen, voor het trekken en rust in huis weer terug vinden? Mijn lichaam gaat kapot! :'( De 23e gaat hij weer naar huis, dus nog13 dagen en ik ben bang dat ik dat niet meer trek!

Hij heeft sinds vandaag ook diaree, kan dat komen omdat hij zo hyper is? Of dat hij teveel water heeft gedronken? Zijn poep is donker groen/grijs, kvv ruikt alsof er veel pens inzit! Mocht hij het morgen nog hebben,bel ik zijn DA, want een dag vasten, ik weet niet of dat kan ivm maagkanteling/vastzetten van de maag en verwijderen van de milt!

Alvast hartstikke bedankt :-*
#3317018
Tja je kunt in zo'n korte tijd geen hond opvoeden, en misschien heb je daar ook geen zin in aangezien het niet jouw hond is.
Je zou kunnen beginnen met het oefenen van zelfbeheersing (bij de hond dus ;) ), maar dit vergt enige kennis van je, en heb je zin om je erin te verdiepen?

Wat handig is om je te realiseren: honden doen dingen die hun iets opleveren. En gedrag dat iets opgeleverd heeft herhaald zich. Wat honden graag willen is eten en aandacht. Dus alles wat eten en aandacht oplevert herhaald zich (beetje gechargeerd, maar daar komt het wel op neer).
Straffen, "kappen!", is aandacht.
Trekken aan de lijn levert op dat hij sneller op de plek van bestemming is. Een wedstrijdje trekken gaan doen met de hond zal door hem gewonnen worden.
Op een juiste manier straffen is erg moeilijk en daar zou ik dus niet aan beginnen.
Belonen voor goed gedrag levert heel wat meer op.
Dus: zak brokjes in je broekzak zodat je bij goed gedrag kan belonen. Laat de hond zelf nadenken:
Als je met hem gaat wandelen, ga eens stilstaan bij de deur zonder iets van hem te vragen. Laat hem blaffen, zeuren, trekken, besteed er geen aandacht aan. Hij zal gaan nadenken wat hij moet doen om jou aan het wandelen te krijgen. Waarschijnlijk gaat hij op een gegeven moment even zitten en houdt hij een paar seconden zijn waffel. DAN zeg je braaf en geef je hem een koekje. Zo leert je hond zelf nadenken wat er van hem verwacht wordt en zeker een herder zal erg zijn best gaan doen om te leren.
Veel rust en geduld!
Maar ja, ik weet niet of het teveel gevraagd is om jezelf dit met spoed eigen te maken.
Succes in elk geval!

PS: een herder werkt graag met de baas en loopt dus de hele dag achter je kont aan (tenzij hem anders geleerd is)
Voor die dertien dagen zou ik me er maar bij neerleggen.
#3317022
Dank je voor jouw reactie, ik ga het morgen even goed lezen!

Dat een herder de hele dag achter je aanloopt,dat vertelde mijn vriendin ook al.
image.jpeg
image.jpeg (1.81 MiB) 2495 keer bekeken
Henry wat een leuk speeltje is!
#3317023
Owww wat is ie leuk!!
Maar daar ging het niet over. Lol.
Ik zou inderdaad gewapend met snoep of een balletje ofzo gaan wandelen en proberen of hij dan bij je loopt ipv in de riem hangt. Bij mijn herder ging ik altijd stilstaan bij een strakke lijn tot hij weer slap hing en dan liep ik pas weer verder. Bij onze duitser werkte dan binnen een paar minuten, bij mijn andere herder is dat kwartje nooit gevallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3317027
Weet iemand nog dat 'we' lang geleden, kan best 6 jaar geleden zijn, ineens into een anti-trek constructie waren..
Dat deed je met een gewone lange lijn tussen de voorpoten door .... en daarna houdt mijn herinnering op.Het was in mijn herinnering iets van een ttouch-achtig ding
#3317031
Het idee wat ik krijg bij je uitleg, is dat het dier stress heeft. Waarschijnlijk mist hij zijn baasjes.
Hoe je dat oplost, geen idee, misschien iets van Bach rescue?

Over het trekken is al voldoende gezegd hierboven.
#3317035
Ik denk, heel simpel, dat je dit niet op gaat lossen. Zo te horen krijgt ie thuis ook weinig begeleiding en opvoeding, dat ga je in 2 weken niet goed krijgen. Ik zou ook niet teveel met voertjes gaan werken, gezien de instructies rondom zijn voeding die je gekregen hebt. Een anti-trek tuig lijkt me dan ten opzichte van de hond het meest eerlijk, voor zo'n korte tijd is haast elk tuig met een ring op de borst het proberen waard. De echte van Martin Gaus werken in de regel wel het beste.

Als ie drukker wordt van de hersenspelletjes, dan is de opbouw niet goed. Je moet echt heel eenvoudig beginnen, zodat hij leert nadenken en snel genoeg succes heeft.
#3317036
Oh ja, ulead van MG heb ik ook nog liggen geloof ik (al ooit verteld dat ik met Spot ALLES geprobeerd heb? ;) ;) )

radja, stuur me een PB als je wat wil proberen, stuur ik ze naar je op, kun je het testen en stuur je ze na de logeerpartij gewoon weer terug? Sterkte!
#3317052
Radja schreef:Heel graag :-* ik stuur je een pb

Komt eraan!

Hier is nog een goed stuk over training, dit was de enige methode die werkte bij Spot. Verwacht geen wonderen maar het ging best snel beetje beter ;)
http://www.patriciamcconnell.com/theoth ... r-your-dog

Ok, in een bos vol reetjes is het nog alle zeilen bijzetten maar zo in het dorp lijkt het net alsof ik een welopgevoede hond heb :biggrin2: en voordeel; hij vond het trainen leuk!
#3317053
Ik weet niet he, maar een anti-trektuig met deze levels? Denk dat ie daar ook doorheen gaat. Tenminste een newf wel en denk dat een herder ook sterk genoeg ervoor is? Maar goed een newf is ook wel een stuk koppiger en lomper dat wel.

Hoe lang is ie al bij jullie? Klinkt veel als stressgedrag.


Ik heb net een herplaatser in huis ::) ::) ::) , dus het trekken, andere gewoontes, etc is me nu wel weer aardig bekend ::) Ik merk dat het trekken doorgaans minder wordt behalve bij nieuwe routes, of interessante routes. Dingen die hij ziet bewegen. En langs honden afgaan die ook uitdagend zijn is al helemaal uitdagend. ::) Werk aan de winkel maar zoiets krijg ik echt niet binnen 2 weken op zijn plaats. Allereerst zit er al veel stress in zijn lijf vanwege de verplaatsing ed. En dan moet ie nog veel leren.

Daarom denk ik ergens dat de herder ook wel stress heeft dan zijn ze meestal drukker en trekken ze aan de riem ed. Was hij al eens vaker een paar dagen bij jullie?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door