Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Carlo_040
#3314067
Cait_ie schreef:Alaska & Haaksbarf hebben ook enkele enkelvoudige mixen als ik me niet vergis :)

Edit: en daar zijn wij dus zelf ook heel tevreden van :biggrin2:
Bedankt voor de opties, had hier al naar gekeken.

Alaska is wellicht ook een optie, maar kan er maar weinig ervaringen over vinden maar haaksbarf is moeilijk verkrijgbaar en veel te over-priced.
Door Carlo_040
#3314069
Kaela schreef:Persoonlijk heb ik daar echt he-le-maal niets mee. En zeker niet als er zoiets als "gevogelte" uit komt. Het blijkt keer op keer dat een hond die allergisch is voor de ene soort vogel, prima tegen een andere soort kan.

Als je een voedselallergie vermoed, zou ik bij voorkeur gaan elimineren (en dat doe je met barf, want met kvv weet je nooit of het niet vervuilt is met allergenen), of investeren in een goede allergietest. Ik heb zo niet paraat welke het beste was, de huidtest, bloedtest of de combinatie. Maar dat weten anderen vast wel.

Elimineren is een klusje. Maar je tobt al een tijdje en het lijkt mij wel de moeite waard. Dan krijg je een echt zuiver beeld van wat je hond wel en niet eten kan.
Tjaa ik heb er wel iets mee en probeer het dus ook. Maar gebruik het alleen als richtlijn en hulpmiddel waarop ik verder kan bouwen.

Hij kan niet tegen eend en kip en adviseert verder om gewoon gevogelte te vermijden.

Echte allergietesten die 100% uitsluiting geven zijn er bij mijn weten niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3314075
Carlo_040 schreef:Tjaa ik heb er wel iets mee en probeer het dus ook. Maar gebruik het alleen als richtlijn en hulpmiddel waarop ik verder kan bouwen.

Hij kan niet tegen eend en kip en adviseert verder om gewoon gevogelte te vermijden.

Echte allergietesten die 100% uitsluiting geven zijn er bij mijn weten niet.
Maar door alle gevogelte te vermijden, laat je dus heel veel soorten onbenut. Terwijl het feit dat ie tegen de ene vogel niet kan, niets zegt over of hij wel tegen een andere soort kan. Daarmee maak je het jezelf dus heel erg moeilijk terwijl de kans groot is dat een andere soort wel prima kan.

100% testen zijn er niet, daarom raad ik een eliminatiedieet aan. Dan ga je met een goed systeem uitproberen wat wel en wat niet goed gaat. Dat geeft wel zekerheid.
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3314082
Carlo_040 schreef:
Bedankt voor de opties, had hier al naar gekeken.

Alaska is wellicht ook een optie, maar kan er maar weinig ervaringen over vinden maar haaksbarf is moeilijk verkrijgbaar en veel te over-priced.
Enkel nog maar positieve ervaringen over Alaska gehoord, sommigen vinden het wel té fijn gemalen.

HaaksBarf is inderdaad duur, maar wel veruit de mooiste KVV hier :) niet voor alle dagen maar goed voor de afwisseling (en heel kwalitatief spiervlees in verwerkt, wat bij andere merken zo ik hoor/lees toch wat minder is).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
#3316750
Border Bandit schreef:mijn hond kan o.a. ook niet tegen granen.
In veel mixen zit pens en/of maag verwerkt. Meestal eten die dieren granen.
Via de mix krijgt je hond dan toch granen binnen.

Ik heb lang geprobeerd met KVV te elimineren, maar mede door bovenstaande ben ik overgestapt op barf. Het was gewoon niet te doen.

Veel succes. Het is echt lastig en kost veel uitzoekwerk en geduld.
Hier ook inderdaad. Onder andere kip/granen allergie. Voer ik pens of rund merk ik gelijk dat daar granen in zitten.
#3316852
Een kleine waarschuwing voor Darf, Ik heb het idee dat ze daar de diersoorten die in een variant zitten wel eens wijzigen.
Ik heb voor een klein jaar geleden een lijst gemaakt met welke dieren er in een variant zitten. Van de week heb ik de lijst nagelopen en daar zaten toch wel wat wijzigingen in!

Het hoeft geen kwaad te kunnen maar houd er wel rekening mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door