Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zuzanna
#3315877
De titel zegt het al wel. Waar eten jullie honden hun barfhap?
Ziva krijgt eens in de week zalmkop. Ze krijgt ook wel eens kipkarkas en misschien in de toekomst nog andere barfhappen. Tot nu toe heeft ze dit soort dingen in de tuin op het gras op gegeten. We hebben geen kinderen dus dat is geen probleem. Maar het begint nu kouder en natter te worden. En we willen wel kinderen, op den duur.

Ik zie het niet zitten dat Ziva in regen, sneeuw of strenge vorst buiten haar barfhap opeet. Of dat ze dat nog op het gras doet als we kinderen hebben die daar ook op rondkruipen. Hoe doen jullie dat?
Door Lizzy
#3315890
(ik kocht de tafelbeschermer altijd bij VEN/Sligro maar daar heb ik geen kaart meer voor dus is nu moet ik een keer op Internet gaan shoppen. Ik weet wel dat je meerdere soorten hebt. Ook een van plastic waar een ruwe stof onder zit. Die moet je niet hebben).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3315893
Oscar at altijd in de keuken, op de plavuizen. Na het eten een dweil er over, af en toe de stoomreiniger voor de voegen.
Door Nikass
#3315910
Ik herken dit probleem wel, voer ook in de tuin en misschien als het te nat wordt dat ik in de schuur ga voeren. 1 van mijn honden eet namelijk eerst netjes het vlees en groente uit de bak, maar met het vleesbot gaat ze vervolgens een plekje zoeken. En als dat in huis is wordt dat waarschijnlijk op de bank ofzo, in elk geval loopt ze er dan de hele kamer mee door. Dus liever buiten ;)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3315918
Diza eet eigenlijk altijd buiten, behalve als het regent (en eigenlijk is het bijna altijd droog als 't etenstijd is). Waar ze eet is het bestraat, dus dat kan ik gewoon schoonspuiten.
Als het regent dan eet ze binnen. Ik heb een marmoleumvloer en het geluk dat Diza niet aan de wandel gaat met haar eten. Ik hoef dus maar een klein stukje vloer schoon te maken.
Emy (ETP = Emy Terror Pup) eet in de bench. Daar ligt een theedoek in die ik regelmatig in de was doe, maar eigenlijk eet ook zij heel erg netjes. Ze eet daar, zodat ze rustig de kans krijgt om alles op te eten en dat niet tante Diza een hapje mee pikt.
Het is de bedoeling dat zij ook uiteindelijk gewoon buiten eet.

Groet,

Judith
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3315930
Nikass schreef:Ik herken dit probleem wel, voer ook in de tuin en misschien als het te nat wordt dat ik in de schuur ga voeren. 1 van mijn honden eet namelijk eerst netjes het vlees en groente uit de bak, maar met het vleesbot gaat ze vervolgens een plekje zoeken. En als dat in huis is wordt dat waarschijnlijk op de bank ofzo, in elk geval loopt ze er dan de hele kamer mee door. Dus liever buiten ;)
Ik heb dat simpelweg verboden. Er wordt gegeten bij je voerbak, punt. Oscar at het liefste ook zijn vleesbot in zijn mand op, dus wij hielden hem in de gaten (dat alleen al was genoeg) of deden de keukendeur dicht.
Door Nikass
#3315942
Ik heb geen keukendeur ;)
En ja, het is een optie om het simpelweg te verbieden, maar ik denk dat ik liever voor de schuur optie kies.
Door smulpaap
#3315948
Toen ik begon met barf heb ik alle vier mijn honden een vaste plek gegeven in de tuin
In ons geval het stuk waar wat oudere tegels liggen . Dat was gemakkelijk schoon te houden
De eerste tijd zat ik erbij , om te bekijken of het viertal zich aan mijn regels hield
Ik had er eentje die weleens wilde smokkelde , even wat tussen de tenen en lekker uitsmeren op het kleed op je bed
En er was er eentje die wilde ""broeden "" op een konijnenkop , bij voorkeur op mijn bank
Maar ze hielden zich uiteindelijk netjes aan de regels , en liepen zelf al naar hun vaste plaats als het etenstijd was
Er waren er twee die het verdomden om binnen te eten met regen , de andere twee aten dan in de gang
Daar is het bij mij binnen het gemakkelijkst schoon te houden , en er staat niet zoveel , dus geen fratsen zeg maar
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3315958
Onze katten eten op de tegelvloer op hun vreetkleedjes. Dat zijn gewone kleine badhanddoeken.
Cuzco eet in de bench omdat hij anders schrokt. Zo weet hij dat hij geen eten bij de anderen kan halen en dat zij niet bij hem kunnen. Dan eet hij rustiger.
Door Zuzanna
#3316029
Bedankt voor alle reacties!
Ziva eet het liefst op het gras of op ons hoogpolige kleed. Ze gaat ook wat aan de wandel met haar eten maar luistert wel als ik zeg dat ze ergens niet mag eten (zoals op het kleed). Ik denk dat de handigste oplossing voor ons is, om zo'n plastic tafelkleed te kopen en in een paar stukken te knippen. Netjes afdoen en na een paar keer gebruiken een nieuw stuk pakken. Een oude handoek zou makkelijk uit te wassen zijn maar ik denk dat ik daar geen 25 kg hond op gepropt krijg ;) Niet als ik haar wil toestaan nog een beetje te bewegen.

Bedankt voor alle ideeën! Ik zal eens met mijn vriend gaan overleggen.
Door Lizzy
#3316046
Plastic tafelkleed is erg glad. De vleesbotten gaan daarop om je oren vliegen. Dat ondertafellaken/tafelbeschermer is dikker en slip-vast.
Door Zuzanna
#3316061
Goede tip!
Ziva eet wel heel rustig. Scheelt dat genoeg om niets meer naar je toegeslingerd te krijgen of is een antislip ding alsnog verstandiger?
Door Lizzy
#3316064
Zuzanna schreef:Goede tip!
Ziva eet wel heel rustig. Scheelt dat genoeg om niets meer naar je toegeslingerd te krijgen of is een antislip ding alsnog verstandiger?
Ja nee, een beetje glad vleesbot schiet zo van zo'n tafelkleed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door