Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sieppus
#3315177
Sinds weken heb ik een pup, een mechelaartje.
Hondje had brokken mee vanaf de fokker, rook gewoon naar roggebrood. :-\
Ze staat nu op Smuldier pens compleet. Dit ga i vervangen tzt door BARF.
Ze eet het super graag, maar haar ontlasting blijft een beetje aan de dunne kant. Is het nu handig om een kipkarkas toe te voegen?
Wat is jullie visie hierop.
Door Lizzy
#3315182
Sieppus schreef:Sinds weken heb ik een pup, een mechelaartje.
Hondje had brokken mee vanaf de fokker, rook gewoon naar roggebrood. :-\
Ze staat nu op Smuldier pens compleet. Dit ga i vervangen tzt door BARF.
Ze eet het super graag, maar haar ontlasting blijft een beetje aan de dunne kant. Is het nu handig om een kipkarkas toe te voegen?
Wat is jullie visie hierop.
Ik zou eerst een ander merk KVV proberen. Kijken hoe de ontlasting daar op is. En eventueel een mestonderzoek om te kijken of er wormen in het spel zijn. Of gelijk over op BARF! Waarom zou je daar mee wachten?

Alleen vleesbot toevoegen zou ik niet doen (aan de KVV). Teveel calcium is niet goed voor pups.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3315185
Sieppus schreef:Sinds weken heb ik een pup, een mechelaartje.
Hondje had brokken mee vanaf de fokker, rook gewoon naar roggebrood. :-\
Ze staat nu op Smuldier pens compleet. Dit ga i vervangen tzt door BARF.
Ze eet het super graag, maar haar ontlasting blijft een beetje aan de dunne kant. Is het nu handig om een kipkarkas toe te voegen?
Wat is jullie visie hierop.
Smuldier pens compleet bestaat voor het grootste deel uit pens. Dat de ontlasting hierdoor aan de dunne kant is verbaast me niet.
Persoonlijk zou ik een opgroeiende hond niet alleen maar Smuldier geven maar meerdere merken kvv en van betere kwaliteit. Lees vooral ook de beginners formatie: viewtopic.php?f=5&t=134715

Kipkarkas zou ik niet zomaar toevoegen aan een kvv maaltijd omdat je dan de verhoudingen behoorlijk scheef trekt. Het kan wel, maar dit vergt best wat rekenwerk. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld 1-2 dagen barf geven en de rest kvv. Meer over combineren van barf en kvv viewtopic.php?f=5&t=134935

Denk bij dunne ontlasting bij een pup aub ook aan zaken als giardia. Om zeker te weten dat er geen andere oorzaak is dan de voeding zou je de ontlasting kunnen laten onderzoeken.
Door Lizzy
#3315216
Ik ken het merk niet en ik zou dan ook voor een merk kiezen dat zich al bewezen heeft. Een pup kan maar 1 keer opgroeien. En dat moet in 1 keer goed. Ik persoonlijk zou dan ook voor zelf samengesteld kiezen. Geplette vleesbotten zijn prima, ook voor gulzige eters. En zelf malen kan ook altijd nog.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door