Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jinxy
#330370
Ondertussen in mijn kleine prinsesje al een echte kvv-er.

Merken jullie ook dat jullie kat veel vecht- en jaaglustiger wordt door het verse vlees?

Ik weet zeker dat ze genoeg eet maar van luie bankaardappel (geleend van Lizzy) is ze veranderd in Shiran Kahn zelf. :-\

Geen muis of vogel is nog veilig bij ons achterom....
Mijn roofdier 8) fievel Kahn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#330416
Hier eten de katten allemaal al vanaf het begin vers, en ik heb ze ook om de muizen te vangen en dat doen ze ook goed, een vogel zullen ze ook niet links laten liggen, maar een hoop brokken katten vangen die ook, het verschil is dat mijn vlees etende katten die muis en die vogel als eten herkennen en dus niet nodeloos moorden , maar het gevangen prooidier ook netjes opeten.
Door Doedels
#330475
sylvia schreef: Hier eten de katten allemaal al vanaf het begin vers, en ik heb ze ook om de muizen te vangen en dat doen ze ook goed, een vogel zullen ze ook niet links laten liggen, maar een hoop brokken katten vangen die ook, het verschil is dat mijn vlees etende katten die muis en die vogel als eten herkennen en dus niet nodeloos moorden , maar het gevangen prooidier ook netjes opeten.
Dat is dan mooi een einde aan het fabel dat katten de enige dieren zijn die doden voor de lol. Ik heb altijd al gedacht dat er iets niet aan die redenering klopte. Die arme brokkenpoesjes snappen gewoon niet hoe eten er uit ziet c.q hoe hard het kan rennen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#330476
Doedels schreef: Dat is dan mooi een einde aan het fabel dat katten de enige dieren zijn die doden voor de lol. Ik heb altijd al gedacht dat er iets niet aan die redenering klopte. Die arme brokkenpoesjes snappen gewoon niet hoe eten er uit ziet c.q hoe hard het kan rennen ;)
Nee katten doden ook niet voor de lol, ze geven gehoor aan een instinct alleen weten ze niet wat ze met het resultaat aan moeten, vaak brengen ze het mee naar huis en daar leggen ze het neer.Mijn katten denken er niet aan om het hier neer te leggen, die vreten het lekker op ;D
Door Nelly
#331475
Wat ik heb geleerd is dat katten sowieso geen spitsmuizen opeten, die schijnen niet te smaken :-X Verder heb ik me laten wijsmaken dat katten hun prooi thuisbrengen om voor hun mensen te zorgen. Ze schijnen te denken dat mensen niet voor zichzelf kunnen zorgen en dat zij dat dan maar moeten doen. Ook is me ooit verteld, dat hoe beter een kat gevoerd wordt, hoe feller hij jaagt; dus het oude boerderij verhaal van als hij honger heeft vangt hij vanzelf muizen, schijnt niet zo op te gaan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#331497
Nelly schreef: Wat ik heb geleerd is dat katten sowieso geen spitsmuizen opeten, die schijnen niet te smaken :-X Verder heb ik me laten wijsmaken dat katten hun prooi thuisbrengen om voor hun mensen te zorgen. Ze schijnen te denken dat mensen niet voor zichzelf kunnen zorgen en dat zij dat dan maar moeten doen. Ook is me ooit verteld, dat hoe beter een kat gevoerd wordt, hoe feller hij jaagt; dus het oude boerderij verhaal van als hij honger heeft vangt hij vanzelf muizen, schijnt niet zo op te gaan.
Spitsmuizen eten ze inderdaad niet zo graag, de rest....broodje aap. Katten die weten dat muizen en vogeltjes eetbaar zijn geven ze niet af, die eten ze lekker op. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.
Door Ine
#331634
sylvia schreef: Spitsmuizen eten ze inderdaad niet zo graag, de rest....broodje aap. Katten die weten dat muizen en vogeltjes eetbaar zijn geven ze niet af, die eten ze lekker op. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.
Mijn katten, tenminste Spike en Oxo, die brengen alles thuis :-X
Jonge konijntjes, vogels, mollen, muizen, alles wordt netjes thuisgebracht. Het liefst zelfs IN huis, zoals gister met Oxo en een veldmuisje.
Alleen die laatste bleek nog te leven, dus heb ik Oxo MET muis weer buitengezet. Dat resulteerde in een half opgevreten muis bij de voordeur en veel bloedplekken :-X :'(
Spitsmuizen en mollen blijven liggen en mag vrouwtje opruimen, de rest wordt gewoon opgevreten.

Oh ja, Oxo is een brokken en blikkater, Spike is een alleseter! ;)
Door danielle1980
#331638
hier vangen ze allemaal vanalles en ze brengen het idd thuis.
om op te eten >:( :-\
soms laat 1 wat liggen maar dan staat de rest klaar om het op te eten.

en ze eten allemaal brokken en geen kvv >:( :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#331830
ine schreef: Mijn katten, tenminste Spike en Oxo, die brengen alles thuis :-X
Jonge konijntjes, vogels, mollen, muizen, alles wordt netjes thuisgebracht. Het liefst zelfs IN huis, zoals gister met Oxo en een veldmuisje.
Alleen die laatste bleek nog te leven, dus heb ik Oxo MET muis weer buitengezet. Dat resulteerde in een half opgevreten muis bij de voordeur en veel bloedplekken :-X :'(
Spitsmuizen en mollen blijven liggen en mag vrouwtje opruimen, de rest wordt gewoon opgevreten.

Oh ja, Oxo is een brokken en blikkater, Spike is een alleseter! ;)
Zijn ze dus toch geen uitzondering, wat te eten is eten ze op.
Door Jinxy
#332417
Mijn vorige kat at het soms op en soms kreeg ik het.
Dus.....ze wist wel wat ze er zelf mee kon maar wilde mij waarschijnlijk toch ook in leven houden ;D ;D ;)
Alleen spitsmuizenschedeltjes, die liet ze liggen.....rest is dus toch wel te eten. :)

Dat was de moeder van Fief een pers, die ik nu nog dankbaar ben want ze heeft haar jongen nooit leren vissen. 8)
Mijn honden dulden geen andere katten in de tuin en onze prinses wil geen natte pootjes. Als ze drinkt aan de vijver komen de vissen zelfs naar boven. Soms heb je echt het idee dat ze ze bijna op gaat drinken ::) :-\
Als we ooit nog een kat krijgen die wel vist heeft ze ze binnen een half uurtje allemaal op.

Ik heb gewoon vreemde beesten. ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door