Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3314557
Na jaren trouw aan samsung, overweeg ik de overstap naar een iphone. Enerzijds omdat mijn huidige S5 me totaal niet bevalt en de nieuwere modellen qua prijs fors zijn, anderzijds omdat ik ook de aanschaf van een Imac overweeg en dan zou dat allemaal zo leuk gekoppeld kunnen worden.

Nu zijn de prijzen van de iphones ook vrij pittig. Ik zit nu te kijken naar de iphone 6. Die is qua prijs nog wel te doen. Maar wat ik me afvraag, ik zal er minimaal 2,5 jaar mee moeten doen in het abonnement. Is de 6 daar nog wel actueel genoeg voor? Of krijg je dan op een gegeven moment software problemen? Hoe werkt dat bij apple?
#3314559
Waar je rekening mee moet houden is dat je genoeg gig op de telefoon moet hebben. Apple heeft de boel nu zo gemaakt dat je voor iOS meer ruimte nodig hebt. Ik heb nu dus een jaar de 6 en gaat prima maar ik heb wel 64 g Mijn 5S was een 32 g en die was niet meer voldoende.
En verder voor mij is het nooit meer iets anders dan een iPhone! Ze zijn wel duur in aanschaf maar behouden ook wel waarde. Mijn 5S heb ik vorig jaar nog verkocht voor €175.
Ik heb een sim only abbo en deze keer gekozen voor een refurbished toestel. De 6 dus, nog steeds behoorlijk aan de prijs maar al bijna anderhalf jaar werkt het prima!
Door Kuikuhnek
#3314561
Mee eens, ik heb de iPhone 6 nu twee jaar en die blijft nog wel even.
Het verschil met de 7 is minimaal die is alleen wat sneller.
Ik ben een Apple fan dus wel bevooroordeeld.
Maar het is heerlijk werken en nog twee jaar met de zes moet geen probleem zijn als je verder niet al teveel eisen stelt aan nieuwe snufjes.
Door - pien -
#3314564
Ik heb de 5S gekocht (tweedehands via een betrouwbare webwinkel) en meneer pien had uitgezocht dat ik daar wel even mee vooruit kon. Inderdaad met genoeg geheugen.
Was iets van 235€ dus goed betaalbaar.
Dat was een jaar geleden, dus misschien is de 6 nu een beter optie ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3314565
constance.blokzijl schreef:Waar je rekening mee moet houden is dat je genoeg gig op de telefoon moet hebben. Apple heeft de boel nu zo gemaakt dat je voor iOS meer ruimte nodig hebt. Ik heb nu dus een jaar de 6 en gaat prima maar ik heb wel 64 g Mijn 5S was een 32 g en die was niet meer voldoende.
En verder voor mij is het nooit meer iets anders dan een iPhone! Ze zijn wel duur in aanschaf maar behouden ook wel waarde. Mijn 5S heb ik vorig jaar nog verkocht voor €175.
Ik heb een sim only abbo en deze keer gekozen voor een refurbished toestel. De 6 dus, nog steeds behoorlijk aan de prijs maar al bijna anderhalf jaar werkt het prima!
Maar de enige die kpn aanbied is 32 GB. Dat is dus niet genoeg? Mijn samsung geeft volgens mij ook alleen maar problemen omdat het besturingssysteem te zwaar is. Daar heb ik dus niet weer zin in.
Kuikuhnek schreef:Mee eens, ik heb de iPhone 6 nu twee jaar en die blijft nog wel even.
Het verschil met de 7 is minimaal die is alleen wat sneller.
Ik ben een Apple fan dus wel bevooroordeeld.
Maar het is heerlijk werken en nog twee jaar met de zes moet geen probleem zijn als je verder niet al teveel eisen stelt aan nieuwe snufjes.
Ik wil mijn mail kunnen ontvangen en versturen, whatsappen, facebook en BP. En dan een paar apps als buienradar en een kaartspelletje ofzo. Maar verder niets fancy's.
Door Kuikuhnek
#3314567
Dan is 32 gig zat, ik heb 64 maar klein kind en nieuwe hond dus bakken foto's ;D
Maar iPhone 6 32 gig ga je geen spijt van krijgen.
Zou hem wel los kopen als je dat kan betalen, is vele malen goedkoper dan een abonnement.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3314569
Kuikuhnek schreef:Dan is 32 gig zat, ik heb 64 maar klein kind en nieuwe hond dus bakken foto's ;D
Maar iPhone 6 32 gig ga je geen spijt van krijgen.
Zou hem wel los kopen als je dat kan betalen, is vele malen goedkoper dan een abonnement.
Ik maak ook wel bakken foto's, maar die hoeven niet tot in den eeuwigheid erop te blijven staan. Kun je bij een iphone ook nog losse geheugen erin schuiven? Ik heb bij de samsung een mini SD kaartje van 16 gb erin voor fotoopslag.

Ik heb gekeken en los is ie duurder dan wanneer ik hem bij mijn abonnement neem. Dus dan neem ik hem wel bij mijn abonnement.
Door Kuikuhnek
#3314574
Van de 6 nog lang niet hoor, lijkt me van de vijf ook niet maar ik ga eens zoeken voor je.
Edit: klopt inderdaad, sinds kort. Heeft te maken met de hardware van het toestel. Is een technisch dingetje. Geen zorgen voor de 6 hoor.
#3314579
Na jaren trouwe Iphone - fan te zijn geweest vond ik i.c.m. een abonnement de kosten te hysterisch worden en ben overgestapt naar Huawei..ik dacht weet je..hij was toen Smartphone van het jaar dat is niet voor niks..ik ben er zo ongelofelijk blij mee..2 jaar abonnement ..25 euries per maand (via Hollands nieuwe / Vodafone abonnement) en waar de rest van de familie ( die vinden zo'n flutmerk een no go :biggrin2: :biggrin2: ) inmiddels met de Iphone 7 voor een bak met geld constant loopt muiten over allerlei foutmeldingen etc die met geheugen te maken hebben (o.a. om de reden die al genoemd is ..het geheugen wat je krijgt gaat grotendeels op naar IOS) dan moeten ze opeens weer foto's gaan overzetten berichtjes verwijderen etc..maar He..het is wel een Iphone..
Ik heb werkelijk van alles niks tekort..nog nooit iets verwijderd omdat dit moest of zo..
Voor de mooie foto's willen ze mijn camera die echt met stappen beter is dan de Iphone camera..ook van de nieuwe Huawei is de camera weer smartphone camera van het jaar geworden..
Je moet alleen wel de volwaardige Huawei nemen..er is ook een lite van ieder model ..niet doen..
Door El_Kato
#3314594
Je zou ook kunnen kijken naar de 5SE dat is als ik het goed zeg de 6S maar dan in het jasje van de 5 voor de mensen die de 6 te groot vonden is dat toen dacht ik gedaan. Ik heb een 5SE 32 GB en doe ermee wat jij er mee wil doen, heb wel de automatische opslag van foto's en fimpjes uit Whatsapp uitgezet omdat ik de foto's en internet grapjes op mijn filmrol een beetje zat was. Zit net even te kijken hoeveel ruimte ik nog over heb maar zie dat ik 10,97 in gebruik heb en 1,24 beschikbaar.... eeeeh dan mis ik een paar GBtjes :-[ Is het dan een 16 GB... dacht dat die er niet van de SE waren...

iOS vraagt 479,4 MB aan opslag.

De 5SE is tegenwoordig met een heel net abonnement te krijgen, afhankelijk natuurlijk van wat je aan data wilt.
Door Kuikuhnek
#3314618
Je kan kijken welke app hoeveel in beslag neemt. Een grootverbruiker is spotify, die moet je af en toe helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Is een fout die bij spotify ligt.
Verder inderdaad whatsapp en uiteraard je eigen foto's.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3314627
El_Kato schreef:Je zou ook kunnen kijken naar de 5SE dat is als ik het goed zeg de 6S maar dan in het jasje van de 5 voor de mensen die de 6 te groot vonden is dat toen dacht ik gedaan. Ik heb een 5SE 32 GB en doe ermee wat jij er mee wil doen, heb wel de automatische opslag van foto's en fimpjes uit Whatsapp uitgezet omdat ik de foto's en internet grapjes op mijn filmrol een beetje zat was. Zit net even te kijken hoeveel ruimte ik nog over heb maar zie dat ik 10,97 in gebruik heb en 1,24 beschikbaar.... eeeeh dan mis ik een paar GBtjes :-[ Is het dan een 16 GB... dacht dat die er niet van de SE waren...

iOS vraagt 479,4 MB aan opslag.

De 5SE is tegenwoordig met een heel net abonnement te krijgen, afhankelijk natuurlijk van wat je aan data wilt.
Het heet gewoon SE, geen 5, want het is een 6 in een jasje van 4. De 5 was alsnog weer een stukje groter dacht ik. Die is er ook in 16, want die had de winkel hier alleen op voorraad toen ik er eentje wilde kopen van 32, dus toen maar online besteld. Ik heb de Se los gekocht en daar een simkaart inzitten van youfone voor iets meer dan tien euro per maand.

Hoe zet je die whats-app meukopslag uit? :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door