Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door jamie.wijbenga
#3314419
Hallo allemaal.

Even mijn verhaal ik heb een australian shepherd pup van 15 weken oud toen ze 8 weken was had ze al blaasontsteking sinds vorige week is dat eindelijk weg. Nu heb ik haar sinds zaterdag op kvv en dat gaat opzoch heel goed vind haar in huis alleen wat rustiger meer slapen. Alleen nu gaf ze vannochtend echt donkergroen slijm over en paar snoepjes die ze net had gehsd bij de ochtendwandeling. Dit deed ze eerder ook maar dan was het geel toen ze nog op brok zat is dit normaal ? Daarna eten gegeven en dat ging gewoon meteen op. Ik merk dat ze minder energie heeft dus denk dat ik haar wat meer ga voeren iniedergeval
Door Lizzy
#3314420
jamie.wijbenga schreef:Hallo allemaal.

Even mijn verhaal ik heb een australian shepherd pup van 15 weken oud toen ze 8 weken was had ze al blaasontsteking sinds vorige week is dat eindelijk weg. Nu heb ik haar sinds zaterdag op kvv en dat gaat opzoch heel goed vind haar in huis alleen wat rustiger meer slapen. Alleen nu gaf ze vannochtend echt donkergroen slijm over en paar snoepjes die ze net had gehsd bij de ochtendwandeling. Dit deed ze eerder ook maar dan was het geel toen ze nog op brok zat is dit normaal ? Daarna eten gegeven en dat ging gewoon meteen op. Ik merk dat ze minder energie heeft dus denk dat ik haar wat meer ga voeren iniedergeval
Wat voor KVV heb je haar gegeven? Zit daar pens in? Dat zou de oorzaak kunnen zijn voor het donkergroene slijm. Als je hondje op brok ook al (gal) kotste denk ik toch dat je pup best een gevoelig spijsverteringssysteempje heeft. Ik zou zelf een goede probiotica gaan geven. De beste is nog steeds die van Solgar Advanced 40+ Acidophilus. Duur maar dan heb je ook wat. Ik zou beginnen met 1/2 capsule per dag, over 2 maaltijden verdeeld. Dat opbouwen (langzaam, in 1 week) naar 1 capsule per dag.

Als ze sloom is lijkt het wel of ze of aan het ontgiften is (wat ik een beetje vreemd vind bij een pup van deze leeftijd - wat kreeg ze bij de fokker te eten?) of ze voelt zich toch echt niet lekker. Ik zou haar goed in de gaten houden.

Wat voor snoepjes krijgt ze?

Hoe vaak per dag geef je haar nu te eten? En hoeveel? En hoeveel weegt ze?
Gebruikersavatar
Door jamie.wijbenga
#3314439
Lizzy schreef:Wat voor KVV heb je haar gegeven? Zit daar pens in? Dat zou de oorzaak kunnen zijn voor het donkergroene slijm. Als je hondje op brok ook al (gal) kotste denk ik toch dat je pup best een gevoelig spijsverteringssysteempje heeft. Ik zou zelf een goede probiotica gaan geven. De beste is nog steeds die van Solgar Advanced 40+ Acidophilus. Duur maar dan heb je ook wat. Ik zou beginnen met 1/2 capsule per dag, over 2 maaltijden verdeeld. Dat opbouwen (langzaam, in 1 week) naar 1 capsule per dag.

Als ze sloom is lijkt het wel of ze of aan het ontgiften is (wat ik een beetje vreemd vind bij een pup van deze leeftijd - wat kreeg ze bij de fokker te eten?) of ze voelt zich toch echt niet lekker. Ik zou haar goed in de gaten houden.

Wat voor snoepjes krijgt ze?

Hoe vaak per dag geef je haar nu te eten? En hoeveel? En hoeveel weegt ze?

Kvv was eend rund
Ze kreeg bij de fokker prins brok en bij min cavom en nu dus sinds zaterdag kvv. Ze is buiten echt alles behalve sloom. Dus daarom vind ik het ook wat gek binnen is ze gewoon wat rustiger.
Ik geef haar zelf rodi worst als snoepjes alleen mn vriend had vannochtend zodra we van bed kwamen action snoepjes gebruikt en toen gebeurde het snoepjes eruit en groen gal. En dat is al eerder gebeurt toen ze nog.op brok stond en toen was het geel gal en die snoepjes. Ik geec haar 3 x 150 gram op een dag laatste keer half 6 smiddags. Ze weegt op dit moment 9 kilo
Gebruikersavatar
Door jamie.wijbenga
#3314441
Angelique schreef:6 weken blaasontsteking gehad? Hoe is dat behandeld?

Antibiotica ontstekingremmers royal canin brok 2 dagen toen ben ik gestopt moest 3 weken en dat leek me niet goed voor een pup van toen 8.5 week weer antiviotixa onstekekinsgremmers en nu eindelijk over ze had ook struviet is nu ook weg
Door Lizzy
#3314443
jamie.wijbenga schreef:Antibiotica ontstekingremmers royal canin brok 2 dagen toen ben ik gestopt moest 3 weken en dat leek me niet goed voor een pup van toen 8.5 week weer antiviotixa onstekekinsgremmers en nu eindelijk over ze had ook struviet is nu ook weg
Ik denk dat je hier wel de oorzaak te pakken hebt van het gevoelige spijsverteringssysteem. Echt reden te meer om langdurig probiotica aan je pup te geven! Ik hoop dat het overgeven vanzelf over gaat.
Gebruikersavatar
Door jamie.wijbenga
#3314444
Lizzy schreef:Ik denk dat je hier wel de oorzaak te pakken hebt van het gevoelige spijsverteringssysteem. Echt reden te meer om langdurig probiotica aan je pup te geven! Ik hoop dat het overgeven vanzelf over gaat.
Oke.heb verder geen ervaring met probiotica ze krijgt nu wel puur cranberry v9or hond en daarbij kon je ook probiotica kopen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door