Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3314418
Bij Bono. Hij is 13 maanden oud nu en komt er achter dat er nog meer in het leven is. Hij is super vervelend, ontzettend verliefd op Balou (castraat) en probeerde gisteren het puppie van 8 weken van vrienden te dekken.
De Italion Stallion komt naar boven.
Ben op zoek naar iets voor hem. Puur geslachtsdrift. Of phytonics hormone.

Iemand nog tips wat echt werkt? Geslachtsdrift heb ik al eens gehad voor Balou maar dat deed toen niet veel
Door tt-tjes
#3314481
Lizzy schreef:Rijden (op pups) heeft heel vaak niet met seksueel gedrag te maken. Goed artikel: http://www.moniquebladder.nl/rijgedrag- ... verklaard/.
Nee, dat weet ik. Maar Bono heeft op dit moment maar 1 interesse, en dat is de achterkant van teefjes. Bij ons in de buurt is ook het eea loops want hij loopt continu met zijn neus in de grond en staat te klappertanden.
Ook Balou moet het nu ontgelden, daar hangt ie continu onder te snuffen en te klapperen.
Gisteren bij het pupje was ook alleen de achterkant interessant en werd helemaal nat gesopt. Dus zijn hormonen zijn echt wel aan het klieren.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3314486
Leuk he, reuen. :biggrin2:

Xavi is nu bijna 5 en heeft regelmatig zo'n periode van verliefdheid.. zo noem ik het dan maar.
Klappertandend staan likken in het gras (een kwartier per grassprietje), kwijldraden tot aan de grond (letterlijk) en overall heel vervelend zijn. Voorheen liep hij van deur tot deur te jammeren thuis.. dat ie er uit wilde. Hij wilde dan ook weken amper eten, kon zn rust niet vinden. Dat doet ie gelukkig niet meer. Althans het jammeren en eten weigeren niet, het zeuren om er uit te gaan nog wel steeds. ::)

Het wordt met de jaren wel iets minder/anders maarja het blijft een dier met hormonen en behoeftes. Dus deal with it, castreren of een chemische chip er in.
Gebruikersavatar
Door pike
#3314489
Wat heb ik dan gemakkelijke reutjes :cool:
Armagnacs hoofd slaat alleen op hol als hij daad werkelijk een lekker ruikend teefje tegenkomt. Dan is er niets anders meer op de wereld. Gelukkig heb ik zelden van die confrontaties. Meestal is dat door domme tevenbaasjes.
Duc snapt er allemaal niet zo veel van.
Pike keek nooit op of om naar teefjes.
Ik heb dus geen tips ::)
Door Lizzy
#3314490
tt-tjes schreef:Nee, dat weet ik. Maar Bono heeft op dit moment maar 1 interesse, en dat is de achterkant van teefjes. Bij ons in de buurt is ook het eea loops want hij loopt continu met zijn neus in de grond en staat te klappertanden.
Ook Balou moet het nu ontgelden, daar hangt ie continu onder te snuffen en te klapperen.
Gisteren bij het pupje was ook alleen de achterkant interessant en werd helemaal nat gesopt. Dus zijn hormonen zijn echt wel aan het klieren.
Juist, van dat niveau ;D

Bij Brutus hielp niks. Dus aan mij hebbie ook niks :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3314493
Oordopjes , wat meditatie, yoga en evt wijntje...
Oo sorry dat is voor jezelf .. :biggrin2:
Nu de hond , ik heb wel eens hop tabletten gegeven icm bach rescue. Dat hielp om het wat af te zwakken.
Gebruikersavatar
Door joel
#3314494
Qadir bij ons heeft al 2-3 jaar last van de loopse teven, tot continue prostaat problemen aan toe, waarbij hij veel bloed druppelde .....
hij is onder behandeling van een holistische da, ook voor zijn SLO en met echina, prostavit en celzouten (is het goed onder controle!)

Afgelopen maand te laat begonnen om op te hogen dus even van de leg (bloed druppels in huis) maar nu alles weer rustig !!

Chemisch of -castreren vind ik dan wel kort door de bocht, kan altijd nog!!
Succes! Weet hoe het is ......
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3314498
Fijn dat het helpt met celzouten e.d.
Ik heb er ook een natuurgeneeskundige bij gehad.
Xavi heeft daarna ook celzouten en bach druppels gekregen maar bij hem helpt dat helaas niet.
Hop ook niet.

(Chemisch) castreren doe je idd niet zomaar. Maar uiteindelijk vind ik het voor de hond wel erg sneu worden. Zo'n gigantische behoefte en je kunt er nooit aan voldoen. Dat moet toch wel erg naar zijn. Dat je er als mens last van hebt is ook niet leuk maarja, die kans loop je als je een reu hebt.
Een reu die meer dan de helft van een jaar over de zeik is van de stress door hormonen, dat is gewoon zielig (niet refererend naar TS maar in zo'n geval snap ik bijv castratie wel).
Door Cindy de Wolf
#3314499
Heel herkenbaar. Soms lachwekkend soms nou ja eigenlijk meestal om gek van te worden. Ik heb uiteindelijk wel voor een suprelorin implantaat gekozen; wat een verademing! Had mijn ventje weer terug die "gewoon" weer luisterde en los kon. Uit laten werken ivm de opkomende dekkingen. Nou serieus hij heeft dik 8 maanden aan de lijn gelopen...kwam al gillend het bos in, dat echt mensen, meerdere, me voor gek verklaarden aangezien ze hem ook kenden zonder testosteron...na de dekking nog 2 maanden aangekeken en toch weer een suprelorin implantaat laten zetten. Wederom een verademing. Nu laten we hem wederom uitwerken ivm dekking waar we vermoedelijk zelf een pup van willen en gaat meneer weer van de wap dan is het heel jammer maar dan is het echt castratie. Phytonischs hormone, druppels zus druppels zo, geslachtsdrift het mocht allemaal niet baten. Het zal anders zijn als je op een hutje op de hei woont maar hier in de Randstad staat het bijna gelijk aan hondje pesten...hij zat zichzelf zoooooo in de weg en elke dag 10-20* mot met Smokey wat met implantaat niet zo is...
Door tt-tjes
#3314676
Lizzy schreef:Toen ie 8 jaar was werd het wel minder trouwens :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Oh dat is een hele troost :D

@cindy, dat zou idd kunnen. Maar voor Bono zal er ook een dekking in het verschiet liggen waarschijnlijk.
Door tt-tjes
#3314731
joel schreef:Qadir bij ons heeft al 2-3 jaar last van de loopse teven, tot continue prostaat problemen aan toe, waarbij hij veel bloed druppelde .....
hij is onder behandeling van een holistische da, ook voor zijn SLO en met echina, prostavit en celzouten (is het goed onder controle!)

Afgelopen maand te laat begonnen om op te hogen dus even van de leg (bloed druppels in huis) maar nu alles weer rustig !!

Chemisch of -castreren vind ik dan wel kort door de bocht, kan altijd nog!!
Succes! Weet hoe het is ......
Wat voor celzouten geef jij dan? Bono heeft geen last van bloeddruppelen of prostaat. Is alleen hevig verliefd en snapt dit zelf nog niet echt geloof ik. Hij knokt niet,
gilt buiten ook niet maar kliert Balou wel en die wil dat niet, dus wordt hij afgesnauwd. Waar hij vervolgens dan ook weer niets van snapt.
Hij heeft het een beetje zwaar nu, zit midden in de puberteit, maar plast nog steeds als een teefje. Hij heeft zijn poot nog nooit opgetild (zijn broer trouwens ook niet).

Ik ben sinds maandag begonnen met agnus castus capsules omdat ik de puur geslachtsdrift niet kon krijgen bij de DSZ. Ben dus benieuwd of dat wat
meer rust gaat geven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door