Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3314030
Doranto schreef:Voor de koude en natte jaargetijden heb ik deze:

Afbeelding

Afbeelding

daar zit een thermo zooltje in, waardoor je voeten warm blijven
Afbeelding
voor nette gelegenheden poets ik ze :biggrin2:
en voor zéér nette gelegenheden heb ik nog "gewone" schoenen.
Door Kip007
#3314031
Aaah oké! Waterproef is zeer handig!
Haha ;D "voor nette gelegenheden poets ik ze" ;D
Ik denk dan toch om 2 (verschillende) paar aan te schaffen, ik ben niet zo poetserig :biggrin2:
Door Kip007
#3314034
Doranto schreef:Momenteel draag ik deze:

Afbeelding

Ze zitten ook heerlijk en zijn wat warmer dan de fivefingers en sandalen.
Welke zijn dat? Feelmax?

Net gekeken naar de vivobarefoot firmground... maar schrok van de prijs :o
Passen op dit moment nog niet in mijn budget Haha... wellicht in de verre toekomst :D ;D
Maar ze lijken me wel ideaal...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3314039
Kip007 schreef:Aaah oke! Thanks!

Welke bevalt jou het beste tot dusver? En waarom? :biggrin2:
Het liefst loop ik op de sandalen waar op pag.5 een fotootje van staat (de umara-ztrail van xero-shoes), maar de anderen zitten ook heel erg fijn. Bij de Joe Nimble heb ik wel gauw last van afzaksokken, maar dat heb ik niet met alle sokken dus is het een kwestie van de juiste sokken aantrekken. Ook heb ik de naad bovenaan de achterzijde een stukje open gemaakt omdat het teveel op mijn achillespees drukte (die is nog niet helemaal genezen van een ontsteking).
Bij de fivefingers vind ik dat wanneer je door wat hoger gras loopt, er snel vanalles tussen de tenen blijft zitten, maar ze lopen wel héél erg fijn. Ik heb de KSO versie (keep stuff out) omdat ik niet van steentjes enzo in mijn schoenen houd. Heel fijn zand komt er nog wel in, maar daar heb ik geen hinder van.
De tracker kan ik momenteel niet dragen vanwege mijn achillespees, maar het gaat langzaam steeds beter daarmee zodat ik hoop dat ik ze straks als het echt nodig is weer aan kan.
Door Kip007
#3314043
Dank je wel! Daar heb ik zeker wat aan!!

Dan denk ik dat de Joe nimble afvallen voor mij...
Maar wellicht de KSO toch overweeg... (al zijn die niet echt warm/waterdicht) :cold:
Aaarggg lastig Haha.. en heb jij ervaring met Merrels?

Volgende zomer wil ik ook een paar xero's, heerlijk!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3314044
Anne in Zweden schreef:Kent iemand deze?

http://www.anyonesrunshop.nl/barefootst ... ected.html


Weet iemand of ze groot/klein/normaal uitvallen? En hoe zijn ze qua waterdichtheid? Ze lijken me geweldig, maar bij die prijs wil ik graag wat meer info...
Met deze geen ervaring, maar ze lijken me wel erg fijn.
Je zou ook altijd even contact op kunnen nemen met het echtpaar dat de shop runt. Ik heb hele goede ervaring met hen. Ze geven heel eerlijke informatie.
Door san :)
#3314200
ik loop sinds een jaar of vijf barefoot. nadeel: gewone schoenen of vrouwelijke schoenen zitten niet lekker meer, laat staan hakken :) .
mijn voeten zijn in de loop van de jaren behoorlijk breder geworden nu ik bijna alleen maar barefoot loop.

ik heb nog een paar winterlaarsjes maar die beginnen volgens vriendlief ( ondanks regelmatig wassen) mede doordat ik erin woon en ze regelmatig ook in het zeiknatte gras lopen en weer opdrogen, naar kattenbak te ruiken.
ben dus alweer aan t orienteren voor een ander modelletje voor het najaar.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3333652
-Annemarie- schreef:Afbeelding

De ballerina's van Leguano. Die durf ik ook nog wel te dragen onder een jurkje. Wat er overigens heel vierkant uitziet maar dat niet is. ;D

En mijn teen is nog steeds pijnlijk, maar dat hoort eigenlijk in het andere topic. :P
Ik wil de ballerina's van Leguano ook gaan bestellen, maar twijfel over de maat.
Welke schoenmaat heb jij normaal en welke maat heb je van de ballerina's genomen?
Ik hou niet van strakke schoenen, maar ik moet er natuurlijk ook niet uit flossen.
Door src_esther
#3333700
Doranto schreef:Ik wil de ballerina's van Leguano ook gaan bestellen, maar twijfel over de maat.
Welke schoenmaat heb jij normaal en welke maat heb je van de ballerina's genomen?
Ik hou niet van strakke schoenen, maar ik moet er natuurlijk ook niet uit flossen.
Mijn schoenmaat is soms een ruime 36 en soms een kleine 37, dus ik heb de XS genomen en dat zit fijn en zeker niet ruim.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3333707
src_esther schreef:Mijn schoenmaat is soms een ruime 36 en soms een kleine 37, dus ik heb de XS genomen en dat zit fijn en zeker niet ruim.
Ik las net dat de zool vrij dik is en dat er bobbeltjes onder zitten. Voel je dat niet tijdens het lopen?
Door src_esther
#3333709
Doranto schreef:Ik las net dat de zool vrij dik is en dat er bobbeltjes onder zitten. Voel je dat niet tijdens het lopen?
Je voelt het zooltje een beetje, maar ik vind het niet echt dik. De bobbeltjes geven wat dikte maar die voel ik niet echt. Daarentegen neem ik wel elk steentje waar ik op terecht kom waar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door