Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3313574
Nikass schreef:Weet niet wat je daar precies onder verstaat? Opvoeding/training lijkt mij wel handig, maar een schop onder zijn kont is wat mij betreft niet de beste methode.
+1

@Lousanne, doe je eigenlijk iets van gehoorzaamheid cursus met hem?
#3313578
*Lia* schreef:Ben ik nou de enige die denkt: Pak die hond eens aan ??
Denk het.

Heb ook geen idee wat je bedoeld met aanpakken. Het is nogal een ruim begrip.

Ik weet wel dat alle adviezen over aanpakken, aan het werk zetten, harder voor hem zijn adviezen voor Oscar totaal averechts werkten. Daarom zeg ik ook: ga op zoek naar de oorzaak. En als blijkt dat de regels wat strakker en strikter moeten, prima. Maar eerst kijken wat er ten grondslag ligt aan dit gedrag.
#3313579
*Lia* schreef:Ben ik nou de enige die denkt: Pak die hond eens aan ??
+1 En dan in de zin van . De oorzaak achterhalen , z.n met een GT
Als ik deze hond zou zijn dan zou ik zo zoetjes aan knetter worden
En dat is verder niet aanvallend bedoelt hoor ;)
Maar een hond van deze leeftijd word werkelijk gek van dan eens dit en dan eens dat proberen
#3313583
Kaela schreef:Wees eens concreet. Wat zou jij dan doen?

Er zal eens flink duidelijk gemaakt moeten worden wie er de baas is. Niks GT met een zacht handje en vele euro's armer. Die hond is nu de baas en dat klopt van geen kanten. De baas moet veel duidelijker zijn.
#3313584
*Lia* schreef:Er zal eens flink duidelijk gemaakt moeten worden wie er de baas is. Niks GT met een zacht handje en vele euro's armer. Die hond is nu de baas en dat klopt van geen kanten. De baas moet veel duidelijker zijn.
En hoe doe je dat dan?
#3313586
*Lia* schreef:

Er zal eens flink duidelijk gemaakt moeten worden wie er de baas is. Niks GT met een zacht handje en vele euro's armer. Die hond is nu de baas en dat klopt van geen kanten. De baas moet veel duidelijker zijn.
Ben ik helemaal met je eens, de baas moet duidelijk zijn. Niet boos worden, niet straffen maar rustig de hond goed leren wat er wél van hem verwacht wordt ipv alleen maar 'nee'. Samen een goede avondvulling zoeken die passen bij hond en baas.


Edit: ik ben blij dat ik op een gegeven moment naar de gt geweest ben en het enige waar ik spijt van heb is dat we niet eerder gegaan zijn.
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op za 09 sep 2017, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#3313590
*Lia* schreef:Hou je je nu echt van de domme ??
Eh, nee, dus dan bén ik dom, denk ik?

Ik heb nooit ergens geleerd hoe je eens flink duidelijk maakt hoe je de baas bent. Ik heb zo veel mogelijk geprobeerd om te kijken waar het gedrag vandaan komt, en daar een oplossing bij te verzinnen.

De keren dat ik heb geblert dat ie nu zijn kop moest houden en moest gaan liggen werkte het echt averechts.

Dus ik ben oprecht benieuwd, hoe je dat eens 'flink duidelijk maakt'.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door