Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3312768
Mijn honden krijgen dagelijks een groentenprutje bij hun eten. Ik gebruik de lijst die op barfplaats staat. Alles gaat rauw de blender in. In de Facebook groep Ik voer vers werd gezegd dat sperziebonen nooit rauw gegeven mogen worden omdat het peulvruchten zijn en 'dus' giftig. Ik heb al veel gelezen over groenten e.d. toevoegen bij kvv en barf, maar dit nog nooit tegengekomen. Heb ik dat altijd over het hoofd gezien? Zijn sperziebonen rauw (gepureerd) giftig?
#3312773
Bedankt voor de link src_esther. Daar staat inderdaad alles in dat je moet weten. Sperziebonen kun je dus (met mate) gewoon rauw geven. Mijn honden vinden ze echter rauw niet te eten dus kook ik ze even.
#3312776
Dank je wel! Ik zag door de bonen het bos niet meer. De boontjes zijn onderdeel van de hele prut, en diarree is (gelukkig) een zeldzaamheid hier. Als wij zelf sperziebonen eten zal ik extra koken voor de honden zodat ze soms wel em soms geen rauwe bonen eten.
#3312902
Yvonne2 schreef:Dank je wel! Ik zag door de bonen het bos niet meer. De boontjes zijn onderdeel van de hele prut, en diarree is (gelukkig) een zeldzaamheid hier. Als wij zelf sperziebonen eten zal ik extra koken voor de honden zodat ze soms wel em soms geen rauwe bonen eten.
Fijn dat we je hebben kunnen helpen!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door