Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3308664
Heel graag advies..situatie..2 grote honden..eten in 2 keer 's ochtends en 's avonds..per maaltijd ongeveer 450/500gr. per hond
Ik voer nu KVV/Barf combi...ze krijgen soms kant en klare KVV maar het meeste maak ik zelf en dan zelf gemalen delen bot vlees orgaan etc maar dan gewoon per dag geportionneerd.
ik heb een vriezer vol zakjes orgaan..bot..vlees etc en dat mix ik dan dagelijks.
Teefje heeft verder geen problemen...Reu kan bot behalve heel fijn gemalen zeer slecht verwerken..heeft het snel zuur wordt daar misselijk van etc. Heeft verder een graan rijst en Kip allergie..
Voor wie het gezondheids topic van Boy niet gevolgd heeft..hij heeft verstopping gehad door te harde drol...is geopereerd..mag voorlopig alleen maar zacht ontlasting produceren..heeft vermoedelijk ook verminderde darmbeweging dus het botdeel gaat even achter slot en grendel..
Maar hoe ga ik dit nu oplossen..welk aandeel in de samenstelling gaat omhoog om aan die 450gr. per dag te komen en..het kan toch niet zo zijn dat hij dan dat bot wat hij al jaren 50% krijgt per maaltijd opeens kan missen..zonder vervanging..ik hoor heel graag hoe ik dit nu ga doen.
#3308669
Ik zou eigenlijk van alles wat meer gaan geven. Dus zeg 20% pens, 15% andere organen, 15% groenten, 50% spiervlees. En dan aanvullen met eierschaalpoeder (1 theelepel per 500 gram vlees). En dan even kijken hoe hij het daar op doet.
#3308678
Lizzy schreef:Ik zou eigenlijk van alles wat meer gaan geven. Dus zeg 20% pens, 15% andere organen, 15% groenten, 50% spiervlees. En dan aanvullen met eierschaalpoeder (1 theelepel per 500 gram vlees). En dan even kijken hoe hij het daar op doet.

Super dank je wel...kan ik dat poeder zo kopen ?
#3308775
Je kunt het ook super eenvoudig zelf maken. Je maakt een flinke omelet voor jezelf (ofzo) en neem zeg even stuk of 8 eieren. Het ei gooi je eruit, de schillen spoel je af met koud water. Echt koud! Zodra de schillen schoon zijn laat je ze of in de zon drogen of je droogt ze in je oven op 50 graden. Als de schillen droog zijn maak je er poeder van in een koffiemolen.
#3308797
Lizzy schreef:Je kunt het ook super eenvoudig zelf maken. Je maakt een flinke omelet voor jezelf (ofzo) en neem zeg even stuk of 8 eieren. Het ei gooi je eruit, de schillen spoel je af met koud water. Echt koud! Zodra de schillen schoon zijn laat je ze of in de zon drogen of je droogt ze in je oven op 50 graden. Als de schillen droog zijn maak je er poeder van in een koffiemolen.

Kijk nou hahaha..ik zal even in de buurt app zetten dat iedereen ei moet komen eten haha..super goed idee..gaan we zeker doen
Door Streepjesheren
#3312568
Je kunt ook gemalen karkas en nekken van eend kopen bij oervoer! :) Hier loopt een matige vleesbot-eter rond, wil deze pipo qua voedingsstoffen meer geven, niet alleen eierschaalpoeder (al werkt dat goed op vakantie!)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door