Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3312304
Ik blijf vragen stellen... :biggrin2:

Gister en vandaag mijn zogende teef geitenmelk bij het voer gegeven (ene keer ei, dan groente, dan zuivel, nu melk etc). Nu merk ik dat twee pupjes iets vettigere en dunnere ontlasting hebben. Kan dit door de geitenmelk komen?
Zelf heeft ze goede harde ontlasting.

Ik heb het al gecheckt bij een fokker die me de hele tijd bijstaat en ze raadt me aan te stoppen. Maar aangezien ze zelf niet echt bekend is met Barf, weet ik niet in hoeverre ze gelijk heeft.

Wat is jullie ervaring met geitenmelk en laten jullie het achterwege?
Door Lizzy
#3312307
Was het rauwe geitenmelk? Ik heb dit ook aan mijn teef gegeven en dit had geen invloed op de ontlasting van de pups. Ze zijn nu hoeveel dagen oud ook alweer? Want bij ongeveer 2 weken gaat de melk van de moeder veranderen qua samenstelling en dit geeft vrijwel altijd ietwat gele zachte vette diarree bij de pups. Maar makkelijk uit te proberen. Geef je haar vandaag of morgen geen geitenmelk en kijken hoe de ontlasting is en de dag daarop weer wel.
Door Bakker01
#3312573
Het was geen rauwe, maar van de melkunie die je gewoon in de supermarkt koopt.
We hebben nu twee dagen geen geitenmelk gegeven en de ontlasting bleef een beetje papperig. Vermoedelijk dan om de reden die jij al aangaf, dat de melk qua samenstelling veranderd is.
Ze waren afgelopen zaterdag precies twee weken.
Door Lizzy
#3312716
Bakker01 schreef:Het was geen rauwe, maar van de melkunie die je gewoon in de supermarkt koopt.
We hebben nu twee dagen geen geitenmelk gegeven en de ontlasting bleef een beetje papperig. Vermoedelijk dan om de reden die jij al aangaf, dat de melk qua samenstelling veranderd is.
Ze waren afgelopen zaterdag precies twee weken.
Ik denk dat dat het is ja. En goed om te weten dat het niet de melk is. Rauwe melk vind ik overigens wel geschikter maar het valt soms niet mee om daar aan te komen.

Ze zouden op deze leeftijd ook langzaam wel last kunnen krijgen van spoelwormen, waardoor dan weer soms de ontlasting minder is. Maar, hoe is het nu met de ontlasting van de pups? Is het weer in orde?
Door Bakker01
#3312732
Ik heb toevallig gisterochtend de pups voor het eerst ontwormt. En er kwamen en komen inderdaad (dode) wormpjes mee met de ontlasting. Ik dacht dat wormpjes misschien ook de reden konden zijn.
Helaas heeft één pupje het pilletje niet binnen gehouden, maar ik weet helaas niet welke. Ik 'verdenk' er drie waarvan twee nog geen wormpjes bij de ontlasting hebben gehad.
De ontlasting is denk ik nu dan ook weer iets minder vanwege de ontworming, maar ze poepen wel veel minder dan voorgaande dagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door