Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3312139
Hoi allemaal,

Ik maak me best zorgen dus ik moet het ook echt even van me afschrijven :-[ . Kelsey mijn net 4 jarige chihuahua heeft sinds 2,5 week een bultje naast haar neus. Ik weet dat het er zo lang zit dmv foto's die ik heb teruggezocht, ingezoomd, en toen ontdekt dat het er al heeeel oppervlakkig zat. Is gegroeid tot grootte van nog geen erwt, groeit nu al 1,5 week niet meer, lichtroze van kleur, beetje hard, doet geen pijn, groeien ook steeds meer haartjes weer overheen lijkt mij nu... Al die horrorverhalen die je leest over bultjes.. kan dit iets ernstigs zijn? Foto bijgevoegd... alvast bedankt!

Groetjes
IMG_9992.JPG
IMG_9992.JPG (2.11 MiB) 3616 keer bekeken
#3312150
Ik zou wel even langs de dierenarts gaan om t te checken. Als het 90% kans op goedaardig is, is er ook een kleine kans dat het wel een bultje is wat je weg moet laten halen. En in dat geval, hoe kleiner het bultje hoe makkelijker weg te halen, en aangezien je aangeeft dat het groeit...
#3312160
Ze kunnen heel snel groeien! Zo zitten ze er niet, zo zitten ze er wel en zo kunnen ze ook weer weg zijn (tenzij je een hond hebt zoals ik, waarbij ie ontploft :biggrin2: , maar dat is echt een uitzondering. Ik heb diverse histiocytomen meegemaakt bij meerdere honden en de meeste waren redelijk snel weer weg. Bij mijn honden was dat ook hoor, dat ze groeide en dan stopte het. Dan bleven ze een tijdje zo en dan verdwenen ze weer.

Maar, ik ging toch voor de zekerheid naar de dierenarts.
#3312255
Hallo,

Mijn dierenarts wil geen bioptje nemen.. zij wil na een antibioticakuur (als deze niet helpt) het weg laten halen maar straks is het gewoon een goedaardig plekje en gaan ze in haar gezichtje lopen snijden.. wat denken jullie? Ze zegt dat ze het een enge plek vindt om een biopt te maken want het is dicht bij haar neus en oog.. zit er sowieso aan te denken naar een andere da te gaan
#3312266
Samkels schreef:Hallo,

Mijn dierenarts wil geen bioptje nemen.. zij wil na een antibioticakuur (als deze niet helpt) het weg laten halen maar straks is het gewoon een goedaardig plekje en gaan ze in haar gezichtje lopen snijden.. wat denken jullie? Ze zegt dat ze het een enge plek vindt om een biopt te maken want het is dicht bij haar neus en oog.. zit er sowieso aan te denken naar een andere da te gaan
Oh joh, je bent op zondag nog naar de dierenarts geweest?!?! Ik vind dat je dierenarts het totaal verkeerd ziet. Het ziet er totaal niet ontstoken uit, dus waarom zou je in Godsnaam antibiotica geven? Echt he...... ::) ::)

Woon je toevallig in de buurt van Zoetermeer?
#3312303
Samkels schreef:Nee.. woon daar niet dichtbij. Hoezo? Ja merkte dat het groeide en nauwelijks tijd doordeweeks.. Maarja nu zit t me nog niet lekker
Omdat ik een dierenarts heb die Koning Biopt is. En ik hem kunnen vragen of hij het wilde doen. Maar ik ging dus echt naar een andere DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door