Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311022
Dank voor de reminder Zurca!! Ik moest een afspraak bij de fysio maken en ik zou het weer vergeten zijn zonder jou berichtje.

Jammer dat je kramp krijgt. Denk dat je gekozen aanpak heel slim is. Even wat meer liefde en aandacht voor de hard werkende spieren. Is je magnesium op orde? Een tekort kan ook krampen geven. Ik ben wel zwaar onder de indruk van je 6 km hoor, wow!

Hier staat het héél hoog op de prioriteitenlijst om weer te gaan beginnen. Ik ben er sinds Oscar ziek werd niet aan toe gekomen. Eerst omdat ik fysiek oververmoeid was, daarna omdat het mentaal niet wilde. Ook het sporten op de sportschool stelde niets voor de laatste tijd. Ik heb wel ontzettend veel gewandeld en bij heel wat verhuizingen en andere sjouw-klussen geholpen, dus helemaal kwijt zal de conditie ook niet zijn.

Jammer genoeg zei ik voor mijn weekje vrijwilligerswerk dat mijn onderbenen echt super aanvoelden, de rust leek heel goed geweest te zijn. Maar de afgelopen week heeft mijn kuiten geen goed gedaan, ze voelen gespannen en ik heb net iets last van mijn schenen gehad. Dus eerst maar even naar de fysio, dan mag die het even lekker los maken. Dan maak ik tenminste weer een echt goede start. Donderdag mag ik er heen en als 1 behandeling genoeg is ga ik komend weekend weer starten! Dat zal best even een zuur appeltje worden om doorheen te bijten, maar we gaan weer vol goede moed aan de slag. Oooooooit ga ik die 5 km ook halen!
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3311029
Leuk een hardlooptopic! Ik ben er ook aan begonnen, heel rustig eerst thuis op de loopband en nu buiten. Tijdje eruit gelegen vanwege scheenbeen pijn, nu sokken van Stox en dat helpt. Gister weer geweest sinds een maand, 2,5km 3 minuten rennen, 2 minuten lopen afgewisseld. Was zwaar :P

Iemand toevallig op Strava? Kunnen we een BP groepje maken ter motivatie :biggrin2:
Door zurca
#3311030
Hopelijk kan de fysio je benen weer soepel krijgen en kan je weer gaan beginnen. Kan mij goed voorstellen hoor dat je door alles niet de fut had om te sporten.
Het blijft bij mij ook echt elke keer weer "een moeten". Al moet ik wel zeggen het begint wel een beetje bij mijn routine te horen om drie maal per week te gaan hardlopen. Daarom nu weer even streng zijn want anders ga ik weer terugvallen naar 1 of 2 maal per week.
Geen idee hoe het met mijn magnesiumgehalte zit. Mijn vriend heeft voor het wielrennen wel dextrotabletten met extra magnesium (tegen de kramp) en die heb ik nu ook bij me met hardlopen. Zowiezo prettig want ik heb 1 keer gehad dat ik helemaal flauw werd, alsof alle energie in 1 klap uit mijn lichaam was. Toen was zo'n dextroding wel ff lekker.

Verder blijft het heel wisselend hoe het gaat met hardlopen. De ene keer gaat het aardig en haal ik die 6km best oke. Een andere keer is het vechten voor elke meter. Ik blijf dat zo raar vinden dat ik zo'n verschil blijf houden per keer.
Door zurca
#3311031
mizzsylver schreef:Leuk een hardlooptopic! Ik ben er ook aan begonnen, heel rustig eerst thuis op de loopband en nu buiten. Tijdje eruit gelegen vanwege scheenbeen pijn, nu sokken van Stox en dat helpt. Gister weer geweest sinds een maand, 2,5km 3 minuten rennen, 2 minuten lopen afgewisseld. Was zwaar :P

Iemand toevallig op Strava? Kunnen we een BP groepje maken ter motivatie :biggrin2:
Hey wat leuk, nog iemand aan het hardlopen :)
Nee, hier geen strava....
Door Siberienne
#3311032
Go Kaela, Zurca en Mizzsilver, go!

Ik moet er ineens aan denken; mijn vriend en ik 'schelden' nog wel eens op elkaar. Beetje plagerig, zo'n erin gesleten iets 'van ons'. Op een keer, een eeuw geleden, liep ik een cross en moest een klein heuveltje op voor de 'tigste keer. VL stond naast de kant en moedigde mij aan met een 'LOPEN KRENG'. De buuv van 5 huizen verder, een wat ouder nette dame, die ook hardloopt, hoorde dat ook. Ze heeft het er nog over.. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar goed; ik zat op 2x 15 minuten maar kreeg daarbij last van een oude rugblessure. Afspraak met fysio gemaakt voor krachttraining maar die was uiteraard op vakantie. VL en ik kregen ook nog een virus met veel buikpijn en koortsig dus twee weken niet gelopen.
Vorige week intake fysio, hij zag mogelijkheden, ik helemaal happy. Tijd terug geschroefd naar 2x 10, dat gaf wat prikkeling op de plek maar acceptabel. Dat was afgelopen donderdag. Vrijdag zag Spot een ree in het bos. Hij liep aan de lange flex, ik lette niet op en hij trok een volle sprint scherp naar links. AU. Nek deed flink zeer. Dus gisteren ipv eerste krachttraining gemasseerd door fysio en nekwervel weer recht gezet. Kortom; alles gaat naar wens en volgend plan. Het voelt vandaag alweer een stuk beter gelukkig, morgen ga ik weer stukje proberen te lopen.

En vrijdag ga ik Spot omruilen (ik ga bij de fokker op bezoek en die hebben pupkes) ..... althans daar heb ik hem mee gedreigd. Hij loopt voorlopig even aan een korte lijn met een bungee. Of VL mag met hem. De etter.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311064
Neeeeeeeee niet Spot omruilen!!!!!!!!!!!! Breng hem dan maar hier, dan heb jij weer plek voor een (monsterlijk aan de lijn trekkende) pup!!!

Ik gebruik ook geen strava. Ben zeer content met mijn tomtom sporthorloge.

Ergens vind ik het wel een soort van fijn om ook jullie strubbelingen en tegenslagen te lezen. Al gun ik jullie natuurlijk allemaal eindeloos genieten en succes toe, maar dat is nou eenmaal geen realiteit. En dat maakt dat ik mijn eigen tegenslagen ook weer wat beter overzie, want ik baal best dat ik al zo lang niets doe. Gewoon vooruit blijven kijken naar wat wel weer gaat lukken, dat is het beste.
Door zurca
#3311067
Hahaha inderdaad iets met "gedeelde smart" :P

Ai...die Spot... Zo'n grapje heb ik weleens met Tous gehad. Niet opletten bij een hond met jachtinstinct wordt gelijk afgestraft :-X ::)
Door Siberienne
#3311072
Kaela schreef:Neeeeeeeee niet Spot omruilen!!!!!!!!!!!! Breng hem dan maar hier, dan heb jij weer plek voor een (monsterlijk aan de lijn trekkende) pup!!!

Ik gebruik ook geen strava. Ben zeer content met mijn tomtom sporthorloge.

Ergens vind ik het wel een soort van fijn om ook jullie strubbelingen en tegenslagen te lezen. Al gun ik jullie natuurlijk allemaal eindeloos genieten en succes toe, maar dat is nou eenmaal geen realiteit. En dat maakt dat ik mijn eigen tegenslagen ook weer wat beter overzie, want ik baal best dat ik al zo lang niets doe. Gewoon vooruit blijven kijken naar wat wel weer gaat lukken, dat is het beste.
Ik denk zomaar dat jouw katten en vogels dat geen feestje vinden ;) ;)
IMG_3008.JPG
IMG_3008.JPG (261.95 KiB) 2481 keer bekeken
Maar hij heeft spijt, zegt hij

IMG_0442.JPG
IMG_0442.JPG (580.69 KiB) 2481 keer bekeken
En hij is toch heus ook wel lief... dus hij mag nog even blijven ;) ;)
Door Siberienne
#3311251
Vandaag mijn eerste sessie kracht en balans training gehad. Wat zalig om me weer eens in het zweet te werken. Daarna behoorlijke reactie gehad, dus nu even rustig aan. Hopelijk morgen weer rustiger en dan stukje lopen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311382
Aaaaah, hij heeft duidelijk spijt! Fijn dat je krachtrainingssessie leuk was! Hoe voel je je vandaag?

Mijn kuitjes zijn weer zo soepel als maar kan. Was wel even goed, er zaten echt wel wat verstramde spieren. Nu begin ik echt lekker fris en fit. Morgen eerste rondje lopen!
Ik ga 9 september ook een proefles krachttraining doen. Mijn PT is nu voor een ander bedrijf werkzaam en daar gingen ze een small group traject starten. Dat heb ik al gedaan, dus ik opperde een onderhoudsgroep. Kennelijk was daar meer vraag naar, want 9 september gaan ze een proeftraining doen voor een onderhoudsgroep. Qua kosten is dat voor 1 training per week gelijk aan mijn huidige sportschoolabonnement. En ik denk dat ik beter 1 keer per week pittig kan trainen, dan twee keer per week halfjes. Want ik ben gewoon niet zo streng voor mezelf en dat zet geen zoden aan de dijk. Dan nog 2 a 3 keer per week hardlopen en ik ben weer wat aan het informeren om weer wat met het paardrijden te gaan doen. Nou, dan ben ik wel weer sportief genoeg ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3312008
Oke, vandaag pas eerste rondje gelopen. Afgelopen zaterdag met meneer naar Landgoed Hoenderdaell geweest!

Wat een drama zeg. In je hoofd loop je nog 4*4 met twee vingers in je neus. Maar mijn lijf denkt daar heel anders over... Nu dus maar heel braaf het ritme vasthouden, dan gaat het vast snel beter!
Door Siberienne
#3312014
Goed zo Karin!

Mijn eerste sessie was achteraf te zwaar maar ja, het lastige is dat ik tijdens niks voel, alleen achteraf..,

Nu twee wat mildere sessies achter de rug en dit is beter te doen. Wel spierpijn maar minder reactie in mijn rug. Spierpijn in spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had ...

Zaterdag gelopen, in Groningen, ging voor geen meter. 7,8 en 3 min. Toen was ik terug.
Maandag dus kracht training, dinsdag niet lekker, erg moe en hoofdpijn (werk gezeur tikt soms erg aan) en extra geslapen. Wel yoga. Woensdag kracht, vandaag proberen stukje te lopen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3312061
Siberienne schreef:Ik ben geweest! 2x tien minuten, en 2x 1,6 km.
Ik had de map-my-run app nog staan dus heb die gebruikt. Snelheid van 6 min/km, dus ong 10 km/uur. Begin is er ;) ;)
Netjes! Vooral het tempo, poeh he!

Ik ga morgen een aardig eindje fietsen, zaterdag weer lopen en zondag weer starten met krachttraining. Beetje voorbereiden op de proefles van volgende week, ik vrees dat die ernstig spierpijn gaat geven ::)
Door Kuikuhnek
#3312065
Ben ook weer langzaam aan het opbouwen.
Van de week 10 km gelopen met een gemiddelde snelheid van 5.50 min/km
Wel stramme benen erna maar heerlijk gelopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door