Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310989
Hoelang bewaren jullie vlees maximaal in de vriezer?
Maggie is maar een klein hondje, die niet zo heel veel eet.

1kg vleesbot is voor haar 10 maaltijden, ze krijgt 2x per week barf en ik wil kunnen afwisselen...

Toen pip en Deejay nog barf kregen, had ik vlees eigenlijk nooit langer dan 2 maanden in de vriezer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3310993
Ik heb een boekje en daar staat in hoe lang je vlees voor mensen in de vriezer kunt bewaren. Voor spiervlees is dat volgens mij 6 tot 12 maanden en orgaanvlees 3 maanden. Voor honden kun je dit naar mijn mening echt wel iets ruimer nemen. Ik kijk zo even in het boekje voor de zekerheid!
Gebruikersavatar
Door Pip en Maggie
#3310998
Lizzy schreef:Ik heb een boekje en daar staat in hoe lang je vlees voor mensen in de vriezer kunt bewaren. Voor spiervlees is dat volgens mij 6 tot 12 maanden en orgaanvlees 3 maanden. Voor honden kun je dit naar mijn mening echt wel iets ruimer nemen. Ik kijk zo even in het boekje voor de zekerheid!
Super :)
(en anders moet ze maar meer dagen barfen :p)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ina
#3310999
Ik denk ook dat het erg afhankelijk is van de temperatuur van je vriezer
Mijn voorraad kist staat op -22 en daar liggen dingen echt wel een half jaar in
De 'portie vriezer' staat op -20 en de vriezer in de keuken waar hun +/- week voorraad in ligt, staat op -18

Ik vacumeer wel alles voordat het de vriezer ingaat, dat scheelt ook echt heel veel qua bewaartijd
Door Lizzy
#3311004
Ze gaan in dit boekje uit van -18

Rundvlees is allemaal 10 tot 12 maanden. Runder orgaan allemaal 3 tot 4 maanden.

Geiten en schapenvlees 9 maanden.

Paardenvlees 10 tot 12 maanden.

Kip 8 tot 10 maanden

Eend 4 tot 6 maanden

Kalkoen 6 maanden

Wild gevogelte 10 maanden

Orgaan van gevogelte 10 maanden

Haas 8 tot 10 maanden

Dit geldt dus voor de mens en ze gaan dan wel uit van hoe je nog de beste kwaliteit kunt behouden, ondanks het invriezen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3311048
Hoe vetter hoe minder lang dus. :)

Ik bewaar het eigenlijk wat te lang...
Vleesbot gaat tot 9 maand denk ik, spier een dik half jaar. Orgaan probeer ik inderdaad binnen de 3 maanden op te hebben maar dat lukt niet altijd , en maag blijft geregeld langer liggen...
Lever en nier verpak ik wel in bakjes en die dan weer in zipzakken. Zo hoop ik het zo luchtdicht mogelijk te hebben.
Enkel kuikens, visrollen en kwartels blijven tot een klein jaar liggen. Gewoon omdat ik maar eens per jaar naar Kiezebrink rijdt.
Maar ik weet dat ik eigenlijk te lang bewaard en dus te veel variatie koop. Tis al minder dan vroeger.
Het probleem van té veel vriesruimte, ik moet er eigenlijk niet naar kijken en kan gewoon alles kwijt. ( reservevriezer)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3311062
Ik haal per 4 weken vlees voor Appie.... Van alles wat ik haal, schuift een klein deel door naar de volgende 4 weken.... Alleen pens (van 1 kg), blijft wel wat langer liggen omdat ik maar 200 gr per 4 weken nodig heb.
Door kakocavi
#3311098
Maar weten jullie ook hoelang het vlees al bij de leverancier/slachthuis/webshop heeft gelegen? Dat zetten ze er lang niet altijd (waarheidsgetrouw) op in mijn ervaring.

Ik bewaar het nu wat langer want tweede vriezer, een half jaar max.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3311101
kakocavi schreef:Maar weten jullie ook hoelang het vlees al bij de leverancier/slachthuis/webshop heeft gelegen? Dat zetten ze er lang niet altijd (waarheidsgetrouw) op in mijn ervaring.

Ik bewaar het nu wat langer want tweede vriezer, een half jaar max.
Dat zal nogal meevallen waar ik het meeste van mn vlees haal. Die hebben zo'n grote turnover. Maar sommige zaken ( restpartijen) liggen er inderdaad al lang. Maar die zijn dan doorgaans vacuum verpakt en op -30 bewaard...
Door kakocavi
#3311943
pearlsofpassion schreef:Dat zal nogal meevallen waar ik het meeste van mn vlees haal. Die hebben zo'n grote turnover. Maar sommige zaken ( restpartijen) liggen er inderdaad al lang. Maar die zijn dan doorgaans vacuum verpakt en op -30 bewaard...
Dat kan, maar ik denk dat de meeste mensen niet precies weten hoe en hoelang het vlees bewaard is. En vlees is nooit eindeloos houdbaar natuurlijk, uiteindelijk vallen de eiwitten uit elkaar, maar ik kan zo snel niet vinden hoelang dat duurt... :???:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door