Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3310925
Siberienne schreef:Onze honden dragen ze bij heel koud weer omdat de sneeuw dan net zand is en schuurt. Maar, ze hebben geen omklap voetjes. Er zijn twee opties: of een "echte' (lees dure) schoen werkt tegen het omklappen omdat het anders voelt. (ze gaan bij ons altijd even raar lopen met de booties aan, duurt even voordat het gewoon voelt) of ze blijft wel gewoon omklappen. In die laatste situatie heb je iets nodig dat niet te hard slijt maar wel beschermt.

Er zijn veel schoentjes op de markt, die van de dierenwinkel zijn op wat hardere ondergrond zo stuk is mijn ervaring omdat ze niet schuurvast zijn (bij Spot gebruikt met een kapot zooltjes maar die dingen draaien, dus hij liep op de bovenkant en die was in een half uur compleet weg. )

Ik denk dat deze soort een stuk steviger en duurzamer zijn dan die slappe dingen uit de winkel, zonder dat je meteen een kapitaal kwijt bent. Ze zijn ook hetzelfde qua boven en onderkant, dus draaien maakt niet uit:
https://cooldogs.shopperz.pro/product/b ... en-xl-2785

of deze:
http://www.mushingsupplies.eu/URBAN-DOG ... 0-CORDURA®

Ik bedenk me dat ik er voor komende winter ook nog moet bestellen. Dus dank voor de reminder !

Succes!
Ziggy heeft de afgelopen dagen met sokjes aan gelopen. Die sokjes waren met een dag kapot. Ik denk dat ik maar gelijk goede schoentjes ga bestellen. Heb er gevonden waarvan de zool wat doorloopt over de tenen en die verder bovenop er ook stevig uitzien. De sokjes aan vond ze geen probleem, ik hoop dat ze aan schoentjes ook zo vlot kan wennen.
Door Siberienne
#3310936
zurca schreef:Ziggy heeft de afgelopen dagen met sokjes aan gelopen. Die sokjes waren met een dag kapot. Ik denk dat ik maar gelijk goede schoentjes ga bestellen. Heb er gevonden waarvan de zool wat doorloopt over de tenen en die verder bovenop er ook stevig uitzien. De sokjes aan vond ze geen probleem, ik hoop dat ze aan schoentjes ook zo vlot kan wennen.
Fijn dat de sokjes goed accepteert!

Mag ik vragen welke je gaat bestellen? Ben altijd nieuwsgierig naar dit soort dingen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3310971
zurca schreef:Ben gelijk hondenschoentjes gaan bekijken... Angelique, zou dat nut hebben denk jij?

Sorry, beetje laat :-[ De schoentjes hier waren geen succes, Groov kwam ongeveer meteen op haar knieën te liggen omdat ze niet het benul had om die voet goed neer te zetten.
Door zurca
#3310973
Angelique schreef:Sorry, beetje laat :-[ De schoentjes hier waren geen succes, Groov kwam ongeveer meteen op haar knieën te liggen omdat ze niet het benul had om die voet goed neer te zetten.
Mmm ja daar heb je wel een punt.. Die sokkken ging prima maar dat zit natuurlijk als een "2de velletje" om haar poot en doet netjes wat de poot doet. Sokjes opzich helpen ook al wel tegen de slijtage alleen....die sokken hadden na 1 dag (= 3 wandeltjes) al een gat ::) Ik ga nog eens sokjes proberen en dan ducktape over de sokken, eens zien of ze dan een dag langer mee gaan :P
Zouden ze alleen nog waterdichte sokjes uit moeten vinden, na een flinke regenbui liep ze te soppen in d'r sokken ;D
Gebruikersavatar
Door Ina
#3310977
Ik verwacht dat als ze op sokken normaal loopt, de schoentjes ook geen probleem is
Als blondje hier alleen al een pleister op haar poot heeft omdat ze weer eens ergens doorheen gesjeesd is, krijg je de meest hilarische taferelen..... die kan dan echt niet meer normaal lopen
Misty daarentegen doet twee stappen raar en wandelt daarna gewoon door

Mochten de schoentjes nou geen succes zijn, kan je altijd nog met een stukje leer de onderkant van de sok versterken tegen doorslijten.... maar dan is die ducktape misschien wat sneller en makkelijker ;)
Door enya13
#3310983
iemand hier in het park gebruikt hurrta outback booties. kosten wel 25 euro, maar die hond met lupus loopt er goed op.
op een amerikaans hondenforum heb ik foto's van honden met strak zittende rubber sokken voorbij zien komen. die stropen blijkbaar niet af en schijnen behoorlijk slijtvast te zijn.
Door zurca
#3310992
Ina schreef:Ik verwacht dat als ze op sokken normaal loopt, de schoentjes ook geen probleem is
Als blondje hier alleen al een pleister op haar poot heeft omdat ze weer eens ergens doorheen gesjeesd is, krijg je de meest hilarische taferelen..... die kan dan echt niet meer normaal lopen
Misty daarentegen doet twee stappen raar en wandelt daarna gewoon door

Mochten de schoentjes nou geen succes zijn, kan je altijd nog met een stukje leer de onderkant van de sok versterken tegen doorslijten.... maar dan is die ducktape misschien wat sneller en makkelijker ;)
De onderkant van de sok is niet het probleem. Ziggy sleept met haar achterpoten. Daardoor slijten de twee nagels voorop de pootjes hard. Nu is het nog niet zo ver dat het "leven" bloot ligt maar dat gaat wel gebeuren als we er niets aan proberen te doen. De sokken slijten dus bovenop het teengedeelte zeg maar. En doordat ze haar pootjes dus niet meer normaal neerzet is er dus een kans dat ze door de schoentjes gaat lopen struikelen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3310996
Ow auw... daar moet dan wel wat mee ja

Wat ik het 'gevaar' van ducktape vind, is dat je onbewust misschien de stand van de tenen/nagels veranderd.... het zou er dus al heel los er om heen moeten, echt puur ter bescherming van de sok en indirect de nagels.

Maar ik zou toch de schoentjes proberen, mochten die niet adequaat werken, of gaat ze er 'fout' door lopen, zou je altijd nog contact op kunnen nemen met bijvoorbeeld http://orthopedieren.wixsite.com/orthopedieren , die zijn, voor zover ik ben ingelicht, graag bereid om mee te denken zonder meteen allerlei ingrepen en bouwwerken te willen verkopen
Door zurca
#3311001
enya13 schreef:iemand hier in het park gebruikt hurrta outback booties. kosten wel 25 euro, maar die hond met lupus loopt er goed op.
op een amerikaans hondenforum heb ik foto's van honden met strak zittende rubber sokken voorbij zien komen. die stropen blijkbaar niet af en schijnen behoorlijk slijtvast te zijn.
Rubberen sokken?! Ik ga eens googlen want dat zou wel wat kunnen zijn!
Die hurrta schoentjes heb ik ook gezien maar ik vind het matriaal bovenop de schoentjes er neit erg slijtvast uitzien. Ik vrees een beetje dat die snel door zullen slijten.
Ina schreef:Ow auw... daar moet dan wel wat mee ja

Wat ik het 'gevaar' van ducktape vind, is dat je onbewust misschien de stand van de tenen/nagels veranderd.... het zou er dus al heel los er om heen moeten, echt puur ter bescherming van de sok en indirect de nagels.

Maar ik zou toch de schoentjes proberen, mochten die niet adequaat werken, of gaat ze er 'fout' door lopen, zou je altijd nog contact op kunnen nemen met bijvoorbeeld http://orthopedieren.wixsite.com/orthopedieren , die zijn, voor zover ik ben ingelicht, graag bereid om mee te denken zonder meteen allerlei ingrepen en bouwwerken te willen verkopen
Ik ben van plan om het sokje zelf met ducktape af te plakken, losjes inderdaad, en niet sok aan en dan tape erop zodat het te strak om de poot komt.
Bedankt voor de link! Die ga ik opslaan, wie weet kunnen zij nog mee denken mocht het nodig zijn.
Door zurca
#3311012
enya13 schreef:iemand hier in het park gebruikt hurrta outback booties. kosten wel 25 euro, maar die hond met lupus loopt er goed op.
op een amerikaans hondenforum heb ik foto's van honden met strak zittende rubber sokken voorbij zien komen. die stropen blijkbaar niet af en schijnen behoorlijk slijtvast te zijn.
Heb je misschien een linkje van dat topic in dat forum? Of een naam of foto?

Ik ben wel dit tegen gekomen;
http://www.renevanderwesten.nl/pawz-hon ... ry-image-4
Zijn dit ze toevallig?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3311016
zurca schreef:Rubberen sokken?! Ik ga eens googlen want dat zou wel wat kunnen zijn!
Die hurrta schoentjes heb ik ook gezien maar ik vind het matriaal bovenop de schoentjes er neit erg slijtvast uitzien. Ik vrees een beetje dat die snel door zullen slijten.


Ik ben van plan om het sokje zelf met ducktape af te plakken, losjes inderdaad, en niet sok aan en dan tape erop zodat het te strak om de poot komt.
Bedankt voor de link! Die ga ik opslaan, wie weet kunnen zij nog mee denken mocht het nodig zijn.

Rubberen sokken http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... sck04t5nu7
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door