Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3310285
Voor Nuria´s pootjes gebruik ik Phytonics Joint Comp, Duivelsklauw, Boswellia en Puur Dolor.
Kreupel loopt ze altijd, want ze is scheefgegroeid, maar ze houdt de wandelingen zo goed vol (10+ km/dag) en ze gooit er af en toe een klein sprintje uit.
Door Lizzy
#3310287
Anne in Duitsland schreef:Kom je nooit in de verleiding om het potje open te schroeven en dan kloek-kloek-kloek het hele flesje naar binnen te gieten? :biggrin2: *don't try this at home* :-X

Dank je voor de info, ik ga eens goegelen!
Hahahahaha ;D

Maar nee. Ik vind het totaal niet verslavend en ik moet ook echt 's avonds denken "m'n shit niet vergeten" :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3310308
Die omklapvoetjes is vaak een neurologisch probleem. De signalen komen niet meer lekker aan op de uiteindjes. Neem aan dat de reflexen ook gecontroleerd zijn en dat deze matig waren. Een heel vervelend probleem, want pijnstilling e.d. gaat dit niet verhelpen. En als op termijn de nagels tot bloedens toe afslijten heb je echt een probleem :-\
Geen idee of daar tegenwoordig al iets voor uitgevonden is. Onze Groovy had het ook en toendertijd was er niks wat een beetje hielp. (ja, mijn sloffen voor haar zodat ze de boel niet open slofte)

Ik zou haar lekker laten rennen als ze daar zin in heeft. Dat de spieren sterk blijven is alleen maar gunstig. Als ze er dan door artrose oid wat ongemak van heeft daarop wat pijnstilling geven. En haar op bewegingsrantsoen zetten wordt het ook niet beter van en dan heeft ze niet eens lol gehad.
Door Siberienne
#3310312
Onze vorige husky zakte vanaf dat hij 12-13 was af en toe door zijn achterpoten en beet op zijn poten. Meest waarschijnlijk bij hem was een wervelkanaalstenose door slijtage aan de rug. Hij heeft het nog een poos goed gedaan op pijnstilling en prednison in kuur-vorm bij last, later op onderhoud.

Hij wilde nog ontzettend graag rennen en werken, dus deden we dat in babystukjes. Wij lol, hij lol. Toen het lopen echt niet meer ging, en hij niet meer zelf goed kon poepen, hebben we hem laten gaan omdat dat voor hemzelf geen leven was. Een lijf dat niet wilde was voor hem geen doen. Dat ligt denk ik voor iedere hond anders. Voor hem was op stap kunnen gaan een eerste levensbehoefte. Voor de Berner van onze buren een lastige bijkomstigheid, die was er heel tevreden mee om hele dagen in de tuin te liggen kijken....

Sterkte ermee!
Door hamada
#3310331
Anne in Duitsland schreef:
@Lizzy (of eigenlijk, @iedereen die verstand heeft van CBD-olie :biggrin2: ) : waar is CBD-olie zonder THC voornamelijk voor bedoeld? Werkt het tegen pijn, of 'alleen' spierontspannend?
Hier gebruiken we de biologische CBD olie 4% van http://www.zamnesia.com. Heeft ook een Duitse website. Zowel voor de honden ( zenuwpijn, ontstekingen, epilepsie/overprikkeling) als voor mij ( ontsteking, migraine)werkt het goed.
Voor de honden 2x3 druppels per dag voor een hond van 10 kilo. Voor mezelf bij migraine meerdere keren per dag 3 a 4 druppels. Sommige mensen slapen beter op CBD , sommige voelen zich na inname juist helderder. Dan moet je begin van de avond innemen om er toch beter van te slapen.

Edit: ze geven nu korting https://www.zamnesia.nl/cbd-olie/2802-o ... 10-ml.html
Evt. Ook bij www.zamnesia.de
Door Anne in Zweden
#3310333
hamada schreef:Hier gebruiken we de biologische CBD olie 4% van http://www.zamnesia.com. Heeft ook een Duitse website. Zowel voor de honden ( zenuwpijn, ontstekingen, epilepsie/overprikkeling) als voor mij ( ontsteking, migraine)werkt het goed.
Voor de honden 2x3 druppels per dag voor een hond van 10 kilo. Voor mezelf bij migraine meerdere keren per dag 3 a 4 druppels. Sommige mensen slapen beter op CBD , sommige voelen zich na inname juist helderder. Dan moet je begin van de avond innemen om er toch beter van te slapen.

Edit: ze geven nu korting https://www.zamnesia.nl/cbd-olie/2802-o ... 10-ml.html
Evt. Ook bij http://www.zamnesia.de
Super, dank je voor de info! Ik heb voor nu CBD-olie van Jacob Hooy besteld, met 2,75% CBD. Als Max nog meer drugs nodig heeft, geef ik hem wel een klap met de hamer. :P :biggrin2: Ik sla jouw link in ieder geval op!
Door smulpaap
#3310349
Mijn ervaring met oudjes is in deze wisselend . Ik heb honden gehad die nog heel tevreden waren als ze beperkter raakten
Ik heb ze ook gehad die behoorlijk ongelukkig werden als het lijf niet meer wilde
Het hangt dus denk ik ook erg af van het karakter van een hond
En verder is het uitzoeken wat nog aanslaat .
Verder ben ik iemand die vind dat de hond nog plezier moet hebben , zeker als ze zelf nog graag willen rennen enz
En dan desnoods maar een korter leven
Ik heb zelf goede ervaringen met hoge doseringen Doils - Joint , en er is hier een oudje geweest die het nog een tijd goed heeft gedaan op Vit B 50 complex
Het bewegen ging beter , ze stond ook steviger op de pootjes . Liep weer netjes van bv een bruggetje af zonder om te kukelen
Door enya13
#3310353
rennen in het zand is natuurlijk extra zwaar. mss kun je beter een grasveldje opzoeken?zo'n lage dosis metacam zal weinig doen. gewoon doseren naar gewicht.
ook hier staat de kwaliteit van leven voorop.
ik heb werkhonden en die zet ik als ze versleten zijn nog een tijd op pijnstillers en dan is het over.
je zou nog kunnen kijken of ze schoentjes aan de achterpoten accepteert.
bloedende teentjes/nagels is erg pijnlijk. ze blijven ze door zwakte steeds weer open schuren. zand schuurt ook erg. die ondergrond zou ik dus vermijden.
Door zurca
#3310422
Reflexen zijn inderdaad getest. Teentje blijven enkele seconde omgeklapt staan als je die zo neerzet. Dat die nagels straks te ver afslijten had ik mij ook al bedacht. Ik koop dan wel schoentjes of sokje voor haar om te zien of dat helpt!

Ziggy zelf heeft geen problemen met het ouder worden denk ik zo...Nog meer en nog langer mogen slapen, en slapen is toch echt wel een grote hobby ;D

Rennen op een grasveldje gaat 'm niet worden. We zijn heel beperkt in waar we haar los kunnen laten. Het moet wijds zijn, geen wild, rustig met andere mensen/honden. Kootwijkerzand en het strand zijn eigenlijk voor ons de enige opties.

Doils ga ik bestellen en proberen ;)

Anne, geen probleem hoor om hier ff mee te liften voor CBDolie! Mijn ervaring is dat merk a niets doet terwijl merk b wel resultaat laat zien. Mocht je dus geen resultaat zien met wat je nu besteld hebt, je kan dan altijd nog een ander merk proberen.

Edit; Bedankt iedereen voor het meedenken :-*
Door Siberienne
#3310425
zurca schreef:Ben gelijk hondenschoentjes gaan bekijken...

Onze honden dragen ze bij heel koud weer omdat de sneeuw dan net zand is en schuurt. Maar, ze hebben geen omklap voetjes. Er zijn twee opties: of een "echte' (lees dure) schoen werkt tegen het omklappen omdat het anders voelt. (ze gaan bij ons altijd even raar lopen met de booties aan, duurt even voordat het gewoon voelt) of ze blijft wel gewoon omklappen. In die laatste situatie heb je iets nodig dat niet te hard slijt maar wel beschermt.

Er zijn veel schoentjes op de markt, die van de dierenwinkel zijn op wat hardere ondergrond zo stuk is mijn ervaring omdat ze niet schuurvast zijn (bij Spot gebruikt met een kapot zooltjes maar die dingen draaien, dus hij liep op de bovenkant en die was in een half uur compleet weg. )

Ik denk dat deze soort een stuk steviger en duurzamer zijn dan die slappe dingen uit de winkel, zonder dat je meteen een kapitaal kwijt bent. Ze zijn ook hetzelfde qua boven en onderkant, dus draaien maakt niet uit:
https://cooldogs.shopperz.pro/product/b ... en-xl-2785

of deze:
http://www.mushingsupplies.eu/URBAN-DOG ... 0-CORDURA®

Ik bedenk me dat ik er voor komende winter ook nog moet bestellen. Dus dank voor de reminder !

Succes!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3310433
Als je Doils gaat bestellen is het momenteel het goedkoopst bij http://www.newpharma.nl/
Ik heb net een bestelling binnen (met gratis klein flesje Doils erbij) en zelfs met verzendkosten was ik daar goedkoper uit


Voor loslopen hebben wij hetzelfde 'probleem' ... de dame gaat alleen los als ik zelf kan zien wat er in de wijde omtrek aanwezig is, want zodra er struiken of bomen zijn, is er altijd wel iets wat ze op kan jagen en dat wil ik perse niet hebben.

Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar mocht dat in de regio Rotterdam zijn, kan je ook nog denken https://www.facebook.com/Hondenspeeltui ... nref=story in Vlaardingen.... daar gaan regelmatig een aantal Galgo's rennen
Ben er nog niet aan toegekomen om zelf te checken maar er is in ieder geval gras ;)
Door hamada
#3310524
Op advies van de fysiotherapeut van Sam ga ik beginnen met Collageen type II ivm zijn knie die gevoelig is en wat dik en ivm zijn heupgewricht na ontwrichten.
Het zou goed kunnen werken. Sam krijgt ook CBD olie en Cortaflx.
Door zurca
#3310923
Spikkelneus schreef:Voor Nuria´s pootjes gebruik ik Phytonics Joint Comp, Duivelsklauw, Boswellia en Puur Dolor.
Kreupel loopt ze altijd, want ze is scheefgegroeid, maar ze houdt de wandelingen zo goed vol (10+ km/dag) en ze gooit er af en toe een klein sprintje uit.
Welke (merk) Boswellia gebruik jij?
Door zurca
#3310924
Ina schreef:Als je Doils gaat bestellen is het momenteel het goedkoopst bij http://www.newpharma.nl/
Ik heb net een bestelling binnen (met gratis klein flesje Doils erbij) en zelfs met verzendkosten was ik daar goedkoper uit


Voor loslopen hebben wij hetzelfde 'probleem' ... de dame gaat alleen los als ik zelf kan zien wat er in de wijde omtrek aanwezig is, want zodra er struiken of bomen zijn, is er altijd wel iets wat ze op kan jagen en dat wil ik perse niet hebben.

Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar mocht dat in de regio Rotterdam zijn, kan je ook nog denken https://www.facebook.com/Hondenspeeltui ... nref=story in Vlaardingen.... daar gaan regelmatig een aantal Galgo's rennen
Ben er nog niet aan toegekomen om zelf te checken maar er is in ieder geval gras ;)
Bedankt voor de tip! Ik ga het op die site bestellen.
Die hondenspeeltuin is inderdaad wel aan te rijden voor ons. Ik heb eens op hun fbpagina gekeken maar denk niet dat het wat voor Ziggy is. Ik zie "obstakels" en Ziggy heeft het eens voor elkaar gekregen om die ene wandelaar op een verder leeg strand omver te rennen :-[ ;D Verder is ze ook niet op haar gemak met andere honden, zeker niet als ze wil rennen. Ze is nog neit zo lang geleden finaal omver gebeukt in volle sprint. Sindsdien is ze zeer op haar hoede met rennen voor andere honden. En zo'n grasveld kan "onzichtbare" kuilen hebben...moet er niet aan denken dat ze daar in volle vaart in stapt. Vroeger kwamen we veel in Belgie op speciale hondenweides maar zijn daar ook meegestopt omdat er honden waren die kuilen maakte :-X
Ik vind het wel een mooi iets zo'n hondenspeeltuin, als je echt geen andere opties hebt om je hond los te laten zal je blij zijn met zoiets in je buurt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door