Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door zurca
#330966
Ik heb eindelijk tous zijn paspoort ontvangen. Nu kom ik er alleen niet uit wat voor entingen hij nu precies gekregen heeft...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen ;)
Nobivac DHP
en
Nobivac DHPPI

Lepto is ziekte van Weil, toch?! (die staat er ook 2x in)

En weet iemand iets over de geldigheidsduur van deze entingen? Ik had begrepen 3 jaar? (niet die van Lepto want die is maar 1 jaar dacht ik)
Er staan namelijk geen vervaldatums aangegeven...(het is een spaans paspoort ;)) De datum van enting staat er, sticker van de enting en dan een stempel met paraaf verder niet iets waar ik een "einddatum" uit op kan maken..
Als Nobivac zelf dus een langere werkingsduur heeft dan de standaart 1 jaar van de da, dan zou dat heel mooi zijn en hoef ik Tous niet te enten voor als we met 'm naar cursus gaan ;)
Laatst gewijzigd door zurca op zo 05 jun 2005, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#330987
zurca schreef: Ik heb eindelijk tous zijn paspoort ontvangen. Nu kom ik er alleen niet uit wat voor entingen hij nu precies gekregen heeft...
Hopelijk kunnen jullie mij helpen ;)
Nobivac DHP
D = distemper = hondenziekte
H = HCC = leverziekte
P = Parvo
en
Nobivac DHPPI
PI = para influenza = kennelkuch
Lepto is ziekte van Weil, toch?! (die staat er ook 2x in)
Yep
En weet iemand iets over de geldigheidsduur van deze entingen? Ik had begrepen 3 jaar? (niet die van Lepto want die is maar 1 jaar dacht ik)
Klopt allemaal, de virusziektes zelfs 3 tot 7 tot levenslang!
Er staan namelijk geen vervaldatums aangegeven...(het is een spaans paspoort ;)) De datum van enting staat er, sticker van de enting en dan een stempel met paraaf verder niet iets waar ik een "einddatum" uit op kan maken..
Als Nobivac zelf dus een langere werkingsduur heeft dan de standaart 1 jaar van de da, dan zou dat heel mooi zijn en hoef ik Tous niet te enten voor als we met 'm naar cursus gaan ;)
Ik ent naar 'behoefte' Parvo en distemper laat ik titeren bij Flea en de tweede (en laatste) enting laat ik dus pas zetten als die naar beneden zakken. HCC heb ik besloten toch niet te doen. Lepto twijfel ik nog steeds, maar als ik het doe, dan laat ik hem begin juli zetten.
Door zurca
#331022
Dankje Eva :D
Mag ik vragen waarom je Weil, als je gaat enten, in juli laat doen? Heeft dit te maken met de periode waarin Weil het meest "aktief" is? Ik twijfel ook nog steeds...Heb al wel navraag gedaan bij mn da en ik kan alleen Weil laten enten, zij had het niet over een bep. tijd om te laten enten...
Door Truus
#331030
zurca schreef: Dankje Eva :D
Mag ik vragen waarom je Weil, als je gaat enten, in juli laat doen? Heeft dit te maken met de periode waarin Weil het meest "aktief" is? Ik twijfel ook nog steeds...Heb al wel navraag gedaan bij mn da en ik kan alleen Weil laten enten, zij had het niet over een bep. tijd om te laten enten...

Omdat ze in het voorjaar en zomer het meeste in het water komen en weil is maar 9 maanden geldig.....zegt de D.A. van mij.
Door Doedels
#331038
Ik liet vroeger altijd in het voorjaar tegen Weil enten, maar nu blijkt dat de meeste besmettingen in het najaar voorkomen. Dat is ook wel logisch, want dan is het water goed opgewarmd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#331083
De Weil enting van Nobivac is tegenwoordig toch gewoon een heel jaar geldig? Ik dacht dat ik dat hier is ergens gelezen had, of is dat niet zo?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 05 jun 2005, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#331116
bernergek schreef: De Weil enting van Nobivac is tegenwoordig toch gewoon een heel jaar geldig? Ik dacht dat ik dat hier is ergens gelezen had, of is dat niet zo?
Dat dacht ik ook gelezen te hebben ;)
Door Doedels
#331127
bernergek schreef: De Weil enting van Nobivac is tegenwoordig toch gewoon een heel jaar geldig? Ik dacht dat ik dat hier is ergens gelezen had, of is dat niet zo?
Ja dat geeft Novibac inderdaad aan. Je moet dan wel een DA zoeken die Novibac gebruikt. Ik heb mijn honden bij een andere DA laten enten omdat mijn DA geen Novibac gebruikt en alleen met cocktails ent.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#331146
Doedels schreef: Ja dat geeft Novibac inderdaad aan. Je moet dan wel een DA zoeken die Novibac gebruikt. Ik heb mijn honden bij een andere DA laten enten omdat mijn DA geen Novibac gebruikt en alleen met cocktails ent.
Gelukkig, heb ik het toch goed onthouden. :D
Gebruikersavatar
Door chooky
#331220
Doedels schreef: Ik liet vroeger altijd in het voorjaar tegen Weil enten, maar nu blijkt dat de meeste besmettingen in het najaar voorkomen. Dat is ook wel logisch, want dan is het water goed opgewarmd.
Om deze reden.
Plus dat ik het zo laat mogelijk wil laten doen bij Flea. Hij is nu bijna zeven maanden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door