Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bloemaa
#3308696
Mijn hondje loopt vanaf februari bij de dermatholoog ivm een allergie en MRPS. Het laatste heeft hij gelukkig niet meer. Mbt de allergie had hij een eluminatie-dieet van gekookte lam met rijst gekregen. Dit heb ik 8 weken lang moeten doen. Hierop reageerde hij niet op en zodoende mag hij weer normaal eten. Ivm de allergie gaan ze nu bekijken waar het vandaan komt maar vanaf dat ik niet meer in de buurt van gras/bloemtjes etc komt dus alleen op straat loopt begint het langzaam beter te worden. 7 augustus moet ik terugkomen en gaan ze eventueel een allergietest doen. Dit omdat hij in die tussentijd een flinke middenoorontssteking heeft met een scheurtje in zijn trommelvlies. Opgelopen door een zalf van een oorontsteking die hij weer heeft gekregen door kennelijk de allergie. Dus antibioticum ervoor gekregen met dexamethaloson.
Ik ben langzaam gaan opbouwen naar Barf-menu van Tinlo. Hij mocht de combinatie paard, konijn, lam en eend(het laatste heb ik nog niet gedaan). Nu ben ik momenteel bezig met paard erbij te geven.
Hij was door de gekookte lam met rijst afgevallen van bijna 10kg naar 8,3.
Nu met de barf-menu is hij weer aan het aankomen. Hij weegt nu weer 9.5kg. (wat natuurlijk te zwaar is voor een shi-tzu.
Ik had voor zijn gewicht mogen geven 237,3gr verdeelt in ontbijt en avond. Hij krijgt 2 maaltijden per dag.
Moet ik nu afbouwen met de barf-menu aangezien hij best aan het aankomen is? En hoe kan ik dit het beste doen aangezien hij met 237,3 eingelijk nog steeds honger heeft?
Hij poept ook weer netjes. 2x soms 3x per dag maar keurige harde kleine keuteltjes (zijn ontlasting was met de gekookte lam met rijst of gekookte lamshart/rijst erg zacht).
Aangezien Barf-menu worsten alleen 500gr zijn kan ik alleen of konijn geven, dan de 3e dag veranderen naar alleen lam en hierna alleen paard (volgens mij is Tinlo gemixed met groenten, weet niet zeker). Ik krijg nl die worsten niet gesneden om het te kunnen verdelen in porties voor de vriezer. Als ik het een half uurtje laat ontdooien in koud water is het eingelijk al ontdooid en dus niet meer in te vriezen?

Ik weet gewoon niet hoe ik dit aan moet pakken daar hij hem voor het eliminatie-dieet gewoon pens compleet gaf. Wat ik niet meer aandurf ivm eventuele allergie. Vandaar nu de 100% vlees barf-menu. Komt hij niets tekort qua vitamines? Mijn hondje is dus nog steeds niet de oude en loopt erg slecht. Hoe moet ik dit nu aanpakken qua voeding en eventueel vitamines?
Door Lizzy
#3308705
Bloemaa schreef:Mijn hondje loopt vanaf februari bij de dermatholoog ivm een allergie en MRPS. Het laatste heeft hij gelukkig niet meer. Mbt de allergie had hij een eluminatie-dieet van gekookte lam met rijst gekregen. Dit heb ik 8 weken lang moeten doen. Hierop reageerde hij niet op en zodoende mag hij weer normaal eten. Ivm de allergie gaan ze nu bekijken waar het vandaan komt maar vanaf dat ik niet meer in de buurt van gras/bloemtjes etc komt dus alleen op straat loopt begint het langzaam beter te worden. 7 augustus moet ik terugkomen en gaan ze eventueel een allergietest doen. Dit omdat hij in die tussentijd een flinke middenoorontssteking heeft met een scheurtje in zijn trommelvlies. Opgelopen door een zalf van een oorontsteking die hij weer heeft gekregen door kennelijk de allergie. Dus antibioticum ervoor gekregen met dexamethaloson.
Ik ben langzaam gaan opbouwen naar Barf-menu van Tinlo. Hij mocht de combinatie paard, konijn, lam en eend(het laatste heb ik nog niet gedaan). Nu ben ik momenteel bezig met paard erbij te geven.
Hij was door de gekookte lam met rijst afgevallen van bijna 10kg naar 8,3.
Nu met de barf-menu is hij weer aan het aankomen. Hij weegt nu weer 9.5kg. (wat natuurlijk te zwaar is voor een shi-tzu.
Ik had voor zijn gewicht mogen geven 237,3gr verdeelt in ontbijt en avond. Hij krijgt 2 maaltijden per dag.
Moet ik nu afbouwen met de barf-menu aangezien hij best aan het aankomen is? En hoe kan ik dit het beste doen aangezien hij met 237,3 eingelijk nog steeds honger heeft?
Hij poept ook weer netjes. 2x soms 3x per dag maar keurige harde kleine keuteltjes (zijn ontlasting was met de gekookte lam met rijst of gekookte lamshart/rijst erg zacht).
Aangezien Barf-menu worsten alleen 500gr zijn kan ik alleen of konijn geven, dan de 3e dag veranderen naar alleen lam en hierna alleen paard (volgens mij is Tinlo gemixed met groenten, weet niet zeker). Ik krijg nl die worsten niet gesneden om het te kunnen verdelen in porties voor de vriezer. Als ik het een half uurtje laat ontdooien in koud water is het eingelijk al ontdooid en dus niet meer in te vriezen?

Ik weet gewoon niet hoe ik dit aan moet pakken daar hij hem voor het eliminatie-dieet gewoon pens compleet gaf. Wat ik niet meer aandurf ivm eventuele allergie. Vandaar nu de 100% vlees barf-menu. Komt hij niets tekort qua vitamines? Mijn hondje is dus nog steeds niet de oude en loopt erg slecht. Hoe moet ik dit nu aanpakken qua voeding en eventueel vitamines?
Ik zou dan voorlopig toch 220 gram per dag gaan geven. En misschien moet je het in 1 maaltijd geven, zodat hij gelijk in 1 keer lekker vol zit en een verzadigd gevoel heeft.

Je bedoelt of je 3 dagen 1 en dezelfde smaak kan geven en dan over kan naar de volgende smaak? Ja hoor, dat is geen probleem.

Op zich zijn 3 diersoorten niet genoeg. Maar het duurt ongeveer 10 weken incompleet voeren voordat je hondje daar pas echt wat van gaat merken en een eliminatie dieet doe je een week of 6 en maximaal 9. Dus dat is geen probleem. En je moet dan toch eerst even afwachten of de problemen gaan verdwijnen met hoe je nu gaat voeren. Als de problemen minder worden (of beter zijn), moet je na die 6 a 9 weken iedere twee weken een nieuw diersoort gaan toevoegen. En dan moet je goed in de gaten houden hoe je hondje op dit nieuwe diersoort reageert. Een soort van dagboekje bij houden.
Door Bloemaa
#3308785
Dank u wel. Erg duidelijk. Hij reageert goed op lam en konijn, dus sinds gisteren geef ik hem paard erbij. Ik ga er een dagboekje van bijhouden hoe hij hierop reageert ivm allergie. Tot nu toe gaat het goed en verdwijnen langzaam de plekken. Als hij op paard ook 2 weken verder, hierop goed reageert en geen nieuwe plekken erbij krijgt dan ga ik eend erbij geven. Hopelijk gaat het inderdaad goed met deze 4 diersoorten.
Hij poept wel vaak 3x per dag maar harde kleine keuteltjes. Is dit wel normaal bij de Tinlo Barf-menu?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door