Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#3307729
Het kan ook aan de kwaliteit/herkomst van het vlees liggen. Zo heb ik 3 honden die structureel gaan jeuken en bijten op vlees van Dogmeat, evenzo hun barfartikelen. Sinds ik daar bij toeval achter kwam (was ook al naar de DA geweest met ze) krijgen ze dat bijna niet meer. Ze krijgen nu vlees met name van Carnibest, Bandit, Darf, Tamro en hier via barfplaats van Floris24.
Door Carlo_040
#3307768
Cindy de Wolf schreef:Het kan ook aan de kwaliteit/herkomst van het vlees liggen. Zo heb ik 3 honden die structureel gaan jeuken en bijten op vlees van Dogmeat, evenzo hun barfartikelen. Sinds ik daar bij toeval achter kwam (was ook al naar de DA geweest met ze) krijgen ze dat bijna niet meer. Ze krijgen nu vlees met name van Carnibest, Bandit, Darf, Tamro en hier via barfplaats van Floris24.
Toch hoopgevend dan. Maar ik vraag mij ook af, wat is de standaard voor krabben. Is krabben nooit goed of krabben alle honden zich regelmatig over de dag?

Het Hertenvlees van barfmenu gaf in het behin volgensmij een beetje reactie, maar nu heb ik hem de afgelopen dag niet zien krabben, misschien had het toch iets te maken met die teek.. Nu dus weer een dagje volledig brokken en dan morgenavond iets van Darf proberen.
Gebruikersavatar
Door Dutchness
#3307769
Cindy de Wolf schreef:Het kan ook aan de kwaliteit/herkomst van het vlees liggen. Zo heb ik 3 honden die structureel gaan jeuken en bijten op vlees van Dogmeat, evenzo hun barfartikelen. Sinds ik daar bij toeval achter kwam (was ook al naar de DA geweest met ze) krijgen ze dat bijna niet meer. Ze krijgen nu vlees met name van Carnibest, Bandit, Darf, Tamro en hier via barfplaats van Floris24.
Vermoed je dat Dogmeat slechte/lage kwaliteit vlees heeft?
Door Cindy de Wolf
#3307779
Dutchness schreef:Vermoed je dat Dogmeat slechte/lage kwaliteit vlees heeft?
Nee dat zeker niet. Alleen die van mij althans 3 daarvan hebben klachten op zijn vlees. Het vlees zag er altijd prima uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3307789
Carlo_040 schreef:Toch hoopgevend dan. Maar ik vraag mij ook af, wat is de standaard voor krabben. Is krabben nooit goed of krabben alle honden zich regelmatig over de dag?

Het Hertenvlees van barfmenu gaf in het behin volgensmij een beetje reactie, maar nu heb ik hem de afgelopen dag niet zien krabben, misschien had het toch iets te maken met die teek.. Nu dus weer een dagje volledig brokken en dan morgenavond iets van Darf proberen.
Als je steeds maar wisselt tussen broknen vlees is het wel erg lastig een duidelijk beeld te krijgen. Je zou toch minstens een week of 2 hetzelfde moeten voeren voor je kan zeggen of het daaraan ligt of niet.
Door Carlo_040
#3307791
pearlsofpassion schreef:Als je steeds maar wisselt tussen broknen vlees is het wel erg lastig een duidelijk beeld te krijgen. Je zou toch minstens een week of 2 hetzelfde moeten voeren voor je kan zeggen of het daaraan ligt of niet.
Dus doorgaan met Hertenvlees?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3307820
Carlo_040 schreef:
Dus doorgaan met Hertenvlees?
In ieder geval niet telkens wisselen tussen vlees en brok.

Maar hoeveel krabt hij nu werkelijk? Een paar keer per dag? Een paar keer per uur? Eventjes of minuten achter elkaar? En altijd op dezelfde plekken of verschillend? En bijt hij bijvoorbeeld ook? Heeft het krabben iets obsessiefs of meer iets achteloos? Krabben doen honden ook bij stress. Zou dat wat kunnen zijn?
Let zeker op vlooien en teken maar bijvoorbeeld ook op mieren. Deze kunnen na een rol partij in het gras of zand in de vacht blijven hangen en ook voor jeuk/kriebels zorgen.

Om een voedselallergie uit te sluiten kun je een eliminatie dieet proberen. Dan voer je minstens een week of vier maar 1 diersoort. Dus alleen dat, geen stukje brood, geen eitje, geen zalmolie, alleen die ene diersoort. Eventueel kun je zelf wat drogen om te gebruiken als beloning of snacks. En kvv is dus niet zo geschikt om mee te elimineren, je weet immers nooit of er per ongeluk niet een restje van een andere diersoort tussen beland is.
Door Carlo_040
#3308029
pluk schreef:In ieder geval niet telkens wisselen tussen vlees en brok.

Maar hoeveel krabt hij nu werkelijk? Een paar keer per dag? Een paar keer per uur? Eventjes of minuten achter elkaar? En altijd op dezelfde plekken of verschillend? En bijt hij bijvoorbeeld ook? Heeft het krabben iets obsessiefs of meer iets achteloos? Krabben doen honden ook bij stress. Zou dat wat kunnen zijn?
Let zeker op vlooien en teken maar bijvoorbeeld ook op mieren. Deze kunnen na een rol partij in het gras of zand in de vacht blijven hangen en ook voor jeuk/kriebels zorgen.

Om een voedselallergie uit te sluiten kun je een eliminatie dieet proberen. Dan voer je minstens een week of vier maar 1 diersoort. Dus alleen dat, geen stukje brood, geen eitje, geen zalmolie, alleen die ene diersoort. Eventueel kun je zelf wat drogen om te gebruiken als beloning of snacks. En kvv is dus niet zo geschikt om mee te elimineren, je weet immers nooit of er per ongeluk niet een restje van een andere diersoort tussen beland is.
Tjha moeilijk te zeggen en het wisselt veel, er zit geen constitentie in. Maar over het algemeen als hij jeuk heeft is het een paar keer per uur krabben en dan duurt het steeds zo een 10 seconde. Het wisselt tussen poten, hoofd, zijkant en staart. Jaa hij bijt ook wel. Het is echt obsessief volgensmij vooral het bijten dan krijg ik hem ook niet meer zo ver om te stoppen, met krabben wel.

Stress kan zeker een grote factor zijn aangezien dat veel aanwezig is hier, die neem ik al vanaf het begin mee in mijn achterhoofd, maar ik denk dat het grootste gedeelte gewoon iets met de voeding van doen heeft.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3308206
De fokker heeft waarschijnlijk liever dat hij "gewoon" brokjes eet en liefst ook wat te dik is, "zoals dat hoort"? Want dan heeft hij neeeergens last van?

Wat zegt je eigen gevoel? Wat zegt jouw eigen hond je? Want het is jóuw hond hè?!

Het maakt niet uit wat je doet, als je er zelf maar helemaal achter staat. Niet de fokker, niet Barfplaats, niet de buurman, maar jij zelf. Echt. Kies een weg, en blijf een tijdje op die weg om te zien of het effect heeft. En stel de weg daarna desnoods bij. Ga anders naar een goede holistisch dierenarts om te kijken wat er aan de hand is en wat een oplossing zou kunnen zijn. Maar ga niet steeds van alles veranderen omdat iemand iets roept. Dat werkt niet.

Dan mijn persoonlijke mening. Ik denk dat je stress niet uit moet vlakken qua krabben, het zou best wel eens een uiting van stress kunnen zijn namelijk. En ik denk dat steeds wisselen van voer ook zeker de jeuk kan veroorzaken. Hij blijft aan het ontgiften dan. En wie weet is het wel een allergie. Maar dat zou ik dan wel goed uitzoeken dmv een eliminatiedieet. Anders weet je nog niks. Ik zou zelf terug gaan naar het voer waar hij het goed op deed voor de logeerpartij. En dat een tijdje volhouden tot het ontgiften weer over is.
Mijn honden kregen ook allemaal jeuk van pipetjes tegen vlooien en teken. En van vlooien en teken zelf. Je weet af en toe gewoon niet wat het kan zijn.

Succes, ik weet hoe lastig het is, heb bijna 15 jaar een hondje met atopie gehad, en je weet je af en toe echt geen raad... :-*
Door Lizzy
#3308218
Carlo_040 schreef:Jaa maar dat zou dan alleen met barf kunnen en dan stoot ik de fokker tegen het zere been..
Mjah. Dit is een lastige.... Ik kan nou moeilijk tegen je zeggen "fuck de fokker" want ik vind het ook niet leuk als pupkopers precies dat niet doen waar ik zo'n schurfthekel aan heb (brokken in de pup gooien en gif op de pup gooien). En het ligt er ook wel een beetje aan wat er met de fokker is afgesproken. Als jij akkoord bent gegaan met "ik ga nooit barf voeren" is dit zeker lastig.

Maar aan de andere kant he........ Het gaat om het welzijn van je hond. En daarnaast is het ook nog eens jouw hond en van niemand anders. Ik kan er nog zo op tegen zijn dat pupkopers besluiten om brok in hun hond te gooien, ik heb gewoon niks te vertellen. Ja, ik baal wel, maar als ik niet wil dat puppen die ik fok op zulk meuk-voer gaan, moet ik ze allemaal zelf houden.

En verder sluit ik me 200% aan bij Kim_S. Van A tot Z. Stress heeft wel degelijk een enorme invloed op je hond. En heel eerlijk? De gemiddelde hond kan helemaal niet tegen zoveel stress in huis..... Je moet als hond wel heel stoïcijns zijn en dan nog. En misschien ging het bij de fokker daar op vakantie wel prima niet omdat je hondje die gore meuk te eten kreeg maar omdat hij daar geen stress had.
Door sentinel1984
#3308361
Ik zou de ingrediënten van de KVV's die je geeft naast elkaar leggen om te kijken of er een overeenkomst met wanneer de jeuk ontstaat.
Darf bijvoorbeeld mengt behoorlijk wat soorten met elkaar. Er kan zomaar Kip, rund, geit en schaap in zitten. Dan heb je al 4 diersoorten in 1 kvv te pakken.
Dan wordt de vinger op de zere plek leggen lastig.

Maar wat betreft de fokker.
Is er op schrift vast gelegd wat je wel en niet mag voeren?
Zo niet dan heeft hij er werkelijk helemaal niets over te zeggen. Jij hebt een bepaald, van te voren overeengekomen, bedrag voor je hond betaald en op dat moment is het jou bezit. Voor de wet is het nog een "goed".

Als ik een TV bij de mediamarkt koop mogen zij niet bepalen wat ik kijk?

De fokker kan er wellicht niet achterstaan of het zelfs afkeuren. Maar als het niet is vastgelegd heeft hij er niets over te zeggen wat jij voert.
Probeer voor je zelf een keuze te maken en blijf daarbij Het is lastig en soms lijkt de wereld tegen je te zijn met Barf en/of KVV. Ik ga discussies vaak ook uit de weg. Dit heb ik ook gedaan met de fokker van onze hond die was namelijk ook een brokken fan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3308366
Ik begrijp het dilemma ten opzichte van de fokker.

Ik zou het zo doen: laat de fokker goed uitleggen waarom die iets vindt. Als ie niet verder komt met "omdat ie bij mij op brokjes nergens last van had", zou ik aangeven dat er meer factoren kunnen spelen en jij die factoren wil onderzoeken.

Uiteindelijk is het een waarheid als een koe dat het nu jou hond is. En ga ik mee met de opmerking dat je moet doen wat JIJ goed vindt voelen. Maar ik zou toch de dialoog met fokker aan gaan, om de relatie goed (zo goed mogelijk) te houden en tot feiten te komen. Mijn inziens hoort een fokker het op prijs te stellen dat een pupkoper advies komt halen, maar óók zelf goed nadenkt en keuzes maakt. Ook al zijn die keuzes anders dan de fokker zou willen, het feit dat je goed uit probeert te zoeken wat er speelt zou voldoende moeten zijn om een goede relatie samen te kunnen behouden.

Ingredienten van brok en de merken kvv naast elkaar leggen kan al veel helpen. En het bekijken van andere invloeden. Onze hond heeft een periode idioot veel jeuk gehad, na een zware operatie en veel medicijnen in korte tijd. Toen heeft hij een poosje een ondersteunend middel voor zijn nieren gehad en was hij snel van de jeuk af. Niet dat ik denk dat dit voor jou hond nu dé oplossing is, maar om aan te geven dat de oplossing soms ergens ligt waar je niet snel aan denkt. Ik zou dus dingen als stress, teken, vlooienmiddelen ed goed mee in ogenschouw nemen. Maar denk ook eens aan wat je aan meubels en vloerkleden hebt liggen ofzo, wie weet zit daar iets tussen wat hij niet hebben kan.
Door Lizzy
#3308368
sentinel1984 schreef:Ik zou de ingrediënten van de KVV's die je geeft naast elkaar leggen om te kijken of er een overeenkomst met wanneer de jeuk ontstaat.
Darf bijvoorbeeld mengt behoorlijk wat soorten met elkaar. Er kan zomaar Kip, rund, geit en schaap in zitten. Dan heb je al 4 diersoorten in 1 kvv te pakken.
Dan wordt de vinger op de zere plek leggen lastig.

Maar wat betreft de fokker.
Is er op schrift vast gelegd wat je wel en niet mag voeren?
Zo niet dan heeft hij er werkelijk helemaal niets over te zeggen. Jij hebt een bepaald, van te voren overeengekomen, bedrag voor je hond betaald en op dat moment is het jou bezit. Voor de wet is het nog een "goed".

Als ik een TV bij de mediamarkt koop mogen zij niet bepalen wat ik kijk?

De fokker kan er wellicht niet achterstaan of het zelfs afkeuren. Maar als het niet is vastgelegd heeft hij er niets over te zeggen wat jij voert.
Probeer voor je zelf een keuze te maken en blijf daarbij Het is lastig en soms lijkt de wereld tegen je te zijn met Barf en/of KVV. Ik ga discussies vaak ook uit de weg. Dit heb ik ook gedaan met de fokker van onze hond die was namelijk ook een brokken fan.
Maar als een fokker nou een hele expliciete mening heeft, over dit soort dingen en die staat haaks op wat jij vindt: waarom koop je er dan een hond? Waarom koop je niet een hond bij een fokker die dichter bij je staat, qua ideeën over wat gezond is?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door