Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3307748
Ik geef mijn 13 jaar oude Franse Bulldog al een paar maanden nu Farmfood HE. Ze reageert er goed op, de ontlasting is in orde en het schijnt van heel gezond en goed te zijn. Helaas eet ze alleen wel te onregelmatig en ze is ook duidelijk wel afgevallen. Ze is nu 10,3 dus opzich is dat prima maar het is duidelijk dat ze het liefst iets door de brokken heeft. Nou kan ik wel naar een lidl, aldi, ah etc gaan en zo'n bakje vlees kopen van een paar cent en dan door de brokken doen...maar dadelijk gaat het verkeerd met de stoelgang en volgens mij is er ook genoeg troep tussen al die bakjes vlees voor honden.

Wat is nou gewoon echt aan te raden?
#3307759
Nu is dit een vers voer forum. Dus het enige advies wat je van mij kunt verwachten is heel simpel: stop met brokken geven en stap over op een goede kvv of nog liever barf.
Had je de beginnersinfo al gevonden? Daar vind je info over waar op te letten etc. Die bakjes in de supermarkt zijn niet de beste kwaliteit zeg maar.
#3307760
pluk schreef:Nu is dit een vers voer forum. Dus het enige advies wat je van mij kunt verwachten is heel simpel: stop met brokken geven en stap over op een goede kvv of nog liever barf.
Had je de beginnersinfo al gevonden? Daar vind je info over waar op te letten etc. Die bakjes in de supermarkt zijn niet de beste kwaliteit zeg maar.
Een 13 jaar oude fb op barf zetten lijkt me nou niet echt een strak plan. Kan me herinneren dat smulpaap voor haar oudjes o.a. ging malen omdat het knagen niet meer zo goed ging. Maar er staat me ook iets bij dat ze brokken en/of blik ging geven?
#3307763
src_esther schreef: Een 13 jaar oude fb op barf zetten lijkt me nou niet echt een strak plan. Kan me herinneren dat smulpaap voor haar oudjes o.a. ging malen omdat het knagen niet meer zo goed ging. Maar er staat me ook iets bij dat ze brokken en/of blik ging geven?
Oud topic opgegraven: viewtopic.php?t=131601

Het ligt dus echt aan de hond zelf of barfen (nog) gaat of niet.
#3307766
thijs.van-abs schreef:Ik geef mijn 13 jaar oude Franse Bulldog al een paar maanden nu Farmfood HE. Ze reageert er goed op, de ontlasting is in orde en het schijnt van heel gezond en goed te zijn. Helaas eet ze alleen wel te onregelmatig en ze is ook duidelijk wel afgevallen. Ze is nu 10,3 dus opzich is dat prima maar het is duidelijk dat ze het liefst iets door de brokken heeft. Nou kan ik wel naar een lidl, aldi, ah etc gaan en zo'n bakje vlees kopen van een paar cent en dan door de brokken doen...maar dadelijk gaat het verkeerd met de stoelgang en volgens mij is er ook genoeg troep tussen al die bakjes vlees voor honden.

Wat is nou gewoon echt aan te raden?
Ieuw ieuw :-X ;D ;D

Ik zou gewoon lekker KVV van Farmfood door de brokken heen gaan mengen. En als dat goed gaat, denk ik dat je iedere KVV er door heen kunt doen.
#3307786
thijs.van-abs schreef:Bedankt voor de reacties. Wat betekent kvv precies?

Verder wanneeer ik iets door haar brokken doe is het een hamburger van de AH. Die bak ik klaar, dan afkoelen en in stukjes snijden. Ik zal ook eens naar de andere suggesties kijken hier.
Nee toch? :o Die dingen zijn hartstikke gekruid en bomvol zout. En dan ook nog bakken... Gehakt* is minder slecht, KVV is beter.

*Edit: RUNDER- of LAMSgehakt dus...
#3307833
thijs.van-abs schreef:Bedankt voor de reacties. Wat betekent kvv precies?

Verder wanneeer ik iets door haar brokken doe is het een hamburger van de AH. Die bak ik klaar, dan afkoelen en in stukjes snijden. Ik zal ook eens naar de andere suggesties kijken hier.
KVV staat voor ‘kant-en-klaar vers vlees’. In KVV zitten rauwe vleesbotten, spiervlees en/of orgaanvlees. Soms aangevuld met groenten, kruiden, rijst of andere granen. KVV is doorgaans gemalen en wordt verpakt in rollen of plakken. Er zijn ook zogenaamde ‘flakes’ te kopen. Dit is ook een KVV maar in plaats van gemalen vlees bestaat het uit grove stukken. KVV koop je diepgevroren.Meer info over kvv vind je hier viewtopic.php?f=5&t=134715

Die hamburger zou ik niet meer doen. Is veel te zout en bakken is ook echt niet nodig.
Neem dan zoals Esther al aangeeft wat runder of lamsgehakt (geen half om half!!!!!). Wat je ook kunt meenemen bij de Albert Heijn: https://www.ah.nl/producten/diepvries/d ... renvoeding. Dit zijn allemaal kvv. Niet van al te beste kwaliteit, maar beter dan gebakken hamburger.
Probeer eens zo'n bakje te geven (ik denk dat een half bakje genoeg is per dag) om te kijken hoe je hond er op reageert. Ik zie geen verschil met de Farmfood fresh dus je zou ook kunnen proberen dit te mengen met de brok.
#3307847
Bedankt voor de reacties mensen, ik waardeer het.

De hamburger die ik door haar brokken deed was zo'n diepvries hamburger. Ik heb dingen als smuldier en rodi meerdere keren geprobeerd eerder dit jaar. Mijn beessie vond het helemaal geweldig, maar ze kreeg helaas wel echt moeilijkheden met de ontlasting en daarom ben ik er maar mee gestopt. Echter gaf ik wel alleen smuldier/rodi en niet gemixt door haar brokken. Misschien dat ze er beter op reageert als ik het zou mixen.

En laat je smuldier/rodi gewoon ontdooien in/uit de koelkasten en dan door de brokken heen of wel even koken in water?
#3307857
Ik denk verstopping want ze zat gewoon echt minuut op het gras als het niet langer was en er gebeurde amper iets. Erger zelfs, ik vond een keer bloed aan haar achterkant, niet veel maar dit is van het extreem hevige persen geweest. Daarom ben ik gestopt want dat was gewoon echt niet goed. Ik denk dat het net zoals bij ons mensen is, de ene reageert ergens prima op en de ander absoluut niet.
#3307991
thijs.van-abs schreef:Ik denk verstopping want ze zat gewoon echt minuut op het gras als het niet langer was en er gebeurde amper iets. Erger zelfs, ik vond een keer bloed aan haar achterkant, niet veel maar dit is van het extreem hevige persen geweest. Daarom ben ik gestopt want dat was gewoon echt niet goed. Ik denk dat het net zoals bij ons mensen is, de ene reageert ergens prima op en de ander absoluut niet.
Weet je nog welke varianten je toen hebt gegeven?
Van Smuldier en Rodi heb je twee soorten kvv: de ene is 'compleet' en bevat gemalen bot of een calcium (bot) supplement, de andere is voor erbij en bevat geen bot of toegevoegd calcium. Deze laatste zijn de varianten hart, pens en vlees. En van Rodi de Vlees, Pens of Lamshart. Als je nog eens wat wil proberen dan zou ik een van deze nemen. Deze kun je af en toe best als maaltijd geven of voor erbij, maar is dus niet geschikt als dagelijkse maaltijd. Of het voor jou hond goed combineert met brok is echt een kwestie van proberen.
Of je stapt volledig over op kvv (of barf).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door